2021-02-10, 12:54
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato

Men irriterande med folk som ska hålla på trycka det i ansiktet på personer som bettat och förlorat. "Det var väl du som förlorade 100k" "Kolla nu rasar den" osv.

Ingen här visste ju hur det skulle gå. Allt var ju bara spekulationer från båda sidorna. Nu visade det sig att ena sidan hade rätt. Bara för det behöver man ju inte vara mallig och dumförklara alla andra som trodde på motsatsen.

Det här tyder på att du inte riktigt förstår dessa saker och ting. "Alla" vet att en bubbla spricker över tid och att det går snabbt. Visserligen kan du pumpa upp en kurs över relativt lång tid, men när noll fundamenta finns i bolaget kommer den bara peka åt rätt håll när alla springer mot utgången.

Man behöver inte vara mallig och dumförklara folk, men det var inte "spekulationer" från baissarsidan om att aktien så småningom skulle kollapsa. Den teorin var byggd på väl grundade antaganden och sunt förnuft.

"Den här gången är det annorlunda..."

Nej.
Citera
2021-02-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Sålde du med vinst första gången?
Ja jag sålde med vinst, köpte in mig på ca 11 men missade en hel del pengar för tog ut sent pga girig men de va värt risken tyckte jag
Citera
2021-02-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Nu minns jag dig. Det var du som förlorade 300k för du inte sålde. Nu förlorar du resten! Okunskapen visar sig tydlig här
Förlora o förlora jag e plus inte minus
Citera
2021-02-10, 13:02
Medlem
Citat:
Vad tror du kommer hända?
Vad hoppas du kommer hända?
Trodde den skulle gå upp lite i pre market då det var bra siffror men nej, dock gick Amc upp så de konstigt. Kanske HF återigen drar ner priset i pre market när volymerna e låga, vi får se när marknaden öppnar. Tror även short interesten e högren 78 då HF kan betala en avgift för att dölja hur mkt dom shortat, vilket dom utan tvekan borde gjort
Citera
2021-02-10, 13:24
Medlem
Citat:
Vi kan även av erfarenhet veta att många av förlorarna kommer behålla sina aktier i evig tid och hoppas och drömma om att få tillbaka allt de förlorat.

Vi har sett det förut, vi kommer se det igen.
Tack..
Även jag hade en sådan som legat i många år, visst har den återhämtat lite men förlust mot vad pengarna kunde gjort i annan aktie..
Sålde skiten efter jag läst ditt inlägg , nu kör vi på bättre bolag..ibland behöver man en ögonöppnare.
Citera
2021-02-10, 13:44
Medlem
frdks avatar
Vore kul se statistik på hedge fondernas vinst på den här nedgången
Blankar skiten ur småsparare… ^^
Citera
2021-02-10, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är klassiskt beteende. Säg att du som liten sparare köpte GME för 20000 kronor vid 300 USD. Du fick 8 aktier.

Du har fortfarande kvar dina 8 aktier och du har fortfarande kvar hoppet om att de ska stiga till astronomiska höjder. Därför kommer du inte att sälja. Även om det är lönlöst, och de 3300 kronor du har kvar skulle kunna investeras i mycket bättre papper.

Inget klassiskt, nybörjarbeteende möjligtvis. Köper du 8 aktier till för 50 USD styck så har nu inköpspriset sjunkit från 300 till 175 USD. Skulle du köpa för samma summa som du köpte vid 300 så skulle du köpa 48 stycken på 50 USD och sänka inköpspriset till ~86 USD. Du går alltså jämt ut om priset stiger till 86 och säljer då.
Annars kvittar man sina aktieförluster mot aktievinster/utdelningar.

Som sagt, bara nybörjare som gör vad du nämner.
Citera
2021-02-10, 14:08
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12
Tack..
Även jag hade en sådan som legat i många år, visst har den återhämtat lite men förlust mot vad pengarna kunde gjort i annan aktie..
Sålde skiten efter jag läst ditt inlägg , nu kör vi på bättre bolag..ibland behöver man en ögonöppnare.

Bra beslut!
Citera
2021-02-10, 14:08
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Vore kul se statistik på hedge fondernas vinst på den här nedgången
Blankar skiten ur småsparare… ^^

De förlorade skjortan. Många av dom hade blankat GME när den stod i bara några dollar. Flera hedgefonder kommer behöva lägga ned. Inte så konstigt då vissa har förlorat över 50% på bara en månad.

Sedan finns det vinnare som de hedgefonder som drev på kortklämman och de som köpte säljoptioner på toppen.
Citera
2021-02-10, 14:23
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Det här tyder på att du inte riktigt förstår dessa saker och ting. "Alla" vet att en bubbla spricker över tid och att det går snabbt. Visserligen kan du pumpa upp en kurs över relativt lång tid, men när noll fundamenta finns i bolaget kommer den bara peka åt rätt håll när alla springer mot utgången.

Man behöver inte vara mallig och dumförklara folk, men det var inte "spekulationer" från baissarsidan om att aktien så småningom skulle kollapsa. Den teorin var byggd på väl grundade antaganden och sunt förnuft.

"Den här gången är det annorlunda..."

Nej.

Men i det här fallet hade ju det fundamentala noll med aktiens kurs att göra. Tror nästan ingen som investerade i aktien under den här perioden la någon vikt vid det fundamentala, det var liksom inte det som det handlade om.

Sen var det väl visst spekulationer från er sida om när den skulle vända och falla ner. Alla förstod väl att den inte skulle fortsätta upp i evig tid men att kraschen kom tidigare än vad många inklusive jag själv hade trott var ju till stor del pga köprestriktionerna som Robinhood genomförde. Så visst hade alla på baissarsidan rätt i att aktien skulle kollapsa, men det förstod väl även alla som bettade på aktien att den skulle göra. Sen att den nådde toppen vid 490 usd och inte vid 800 usd kunde ju inte ens ni veta.

Det är ju som att kasta upp en sten i luften och gissa på hur högt upp den kommer. Ni gissade på att den kommer vända och falla ner till slut. Ja visst ni har rätt men det var ju inte det som var det intressanta.
Citera
2021-02-10, 14:47
Medlem
snow-racers avatar
Här är en länk till en person som har re-postat vad en annan person på reddit har postat. Original-posten blev inte konstigt nog borttagen. Så passa på den kan tas bort igen. Det är en utträkning på trolig short-%. De har kommit fram till att den låg på 117% den 29e och att den med största sannolikhet är högre nu.

https://www.reddit.com/r/wallstreetb...m_source=share
Citera
2021-02-10, 14:53
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snow-racer
Här är en länk till en person som har re-postat vad en annan person på reddit har postat. Original-posten blev inte konstigt nog borttagen. Så passa på den kan tas bort igen. Det är en utträkning på trolig short-%. De har kommit fram till att den låg på 117% den 29e och att den med största sannolikhet är högre nu.

https://www.reddit.com/r/wallstreetb...m_source=share
Squeezen var ju vid 350 dollar, nu är det försent att investera i gme såvida man inte tror på gamestop långsiktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in