2021-02-04, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Och? Det förändra inte att han är wall street.

Och när man är wall street, vad är man då?
Citera
2021-02-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
Och när man är wall street, vad är man då?

Det kan du ju fråga WSB, då de idolisera Musk, världens rikaste man, som inte har gjort ett skit för den lilla mannen, medens han har fått bidrag ifrån myndigheter (folket) som har hjälpt han bli just världens rikaste person. Vad är exakt wall street om inte Musk är det, och är det inte wall street och eliten de bekämpar?
Citera
2021-02-04, 14:17
Medlem
Citat:
Det kan du ju fråga WSB, då de idolisera Musk, världens rikaste man, som inte har gjort ett skit för den lilla mannen, medens han har fått bidrag ifrån myndigheter (folket) som har hjälpt han bli just världens rikaste person. Vad är exakt wall street om inte Musk är det, och är det inte wall street och eliten de bekämpar?

Det är du som säger att Musk är wall street, så då frågade jag dig, inte WSB.

Men du vet inte?
Citera
2021-02-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
Det är du som säger att Musk är wall street, så då frågade jag dig, inte WSB.

Men du vet inte?

Jag gav dig anledningar till varför han är wall street, om du är läskunnig så kan du se det. Det är dock wsb som säger sig kämpa emot wall street.

För göra det enkelt för dig. Här är några anledningar
1: Han är världens rikaste
2: Han har världens mest hypade aktie
3: Han har fått ta emot stora bidrag ifrån myndigheter
4: Han gör inget för den lilla mannen

Så då ställer jag motfrågan. Om inte det är wall street, vad är då wall street enligt wsb? Varför detta är svårt att förstå, förstår jag inte.
Senast redigerad av Hew18 2021-02-04 kl. 14:36.
Citera
2021-02-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Nu är gme sagan över. Eu klarar inte håla linjen. Folk tappar inreset och aktien rasar hoppas ni idoter som köpte in er på över 300 är glada

Tror jag har börjat förstå dig faktiskt. Jag misstänker att du köpte in dig ganska högt, runt 400. Sedan när kursen rasade så fick du panik och sålde på typ 85. Nu är du här och spammar varje dag för att få bekräftelse att du gjort rätt val, att sälja var det rätta.

Det var det inte. Ingen säljer när hen ligger 70% minus. Daytraders möjligtvis, men inte så mycket minus. Ville du ha säkert sparande skulle du ha vänt dig till typ Spiltan fonder. Alla andra vet förhoppningsvis vilket spel vi har börjat spela.
Citera
2021-02-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Tror jag har börjat förstå dig faktiskt. Jag misstänker att du köpte in dig ganska högt, runt 400. Sedan när kursen rasade så fick du panik och sålde på typ 85. Nu är du här och spammar varje dag för att få bekräftelse att du gjort rätt val, att sälja var det rätta.

Det var det inte. Ingen säljer när hen ligger 70% minus. Daytraders möjligtvis, men inte så mycket minus. Ville du ha säkert sparande skulle du ha vänt dig till typ Spiltan fonder. Alla andra vet förhoppningsvis vilket spel vi har börjat spela.
300 tusen plus splde på 150 köpe på 83
Citera
2021-02-04, 14:57
Medlem
Citat:
Minus pre market nu ser inte just ut era fbrunkande gmebögar.

Den där förlusten du gjorde när du sålde dina GME måste svida något otroligt!
Citera
2021-02-04, 14:58
Medlem
Citat:

Citat:
Jag gav dig anledningar till varför han är wall street, om du är läskunnig så kan du se det. Det är dock wsb som säger sig kämpa emot wall street.

För göra det enkelt för dig. Här är några anledningar
1: Han är världens rikaste
2: Han har världens mest hypade aktie
3: Han har fått ta emot stora bidrag ifrån myndigheter
4: Han gör inget för den lilla mannen

Så då ställer jag motfrågan. Om inte det är wall street, vad är då wall street enligt wsb? Varför detta är svårt att förstå, förstår jag inte.

Ja, om man automatiskt blir wall street för att man är världens rikaste man, och på vägen dit har fått bidrag av myndigheter, så har du gett anledningar.

Ganska skaplig generalisering måste jag säga. Det skulle också kvalifisera tex. Jack Ma till att vara wall street alltså.

Att Musk inte har gjort något för det du kallar "den lilla mannen" är ett ganska patetiskt påstående, du måste nog komma ut ur bubblan och tänka lite större än vad du gör just nu.

Jag har ingen aning om vad wall street är enligt WSB. Jag frågade dig för att jag inte vet, men för att du utger dig för att veta. Men du försökte bolla mig vidare till WSB, och nu vill du att jag ska svara på det till dig?

Det går bra nu
Citera
2021-02-04, 15:16
Medlem
Citat:
300 tusen plus splde på 150 köpe på 83

Hade varit lättare att tro dig om inte dina inlägga kunde summeras till

"Det är över nu, kursen är på X, för N dagar sedan var den X*N*2"

Bidra lite istället.
Citera
2021-02-04, 15:18
Medlem
Citat:
VAD TROR NI SKA HÄNDA ERA DUMMA IDIOTER AKIGEN KOMMER INTE GÅ UPP ÖVER 100 en gång till SWISHAR 10.000kr tlll alla här som seger emot mig

Taget, 90 20 900

Citat:
Ska bidrag sälj idiot

Point proven
Citera
2021-02-04, 15:27
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Melvin Capital var ner 53 % i januari. De är rökta. Ingen kommer nånsin placera sitt kapital i deras fond. De är inte den enda hedgefonden med massiva förluster.

https://www.cnbc.com/2021/01/31/melv...estop-wsj.html

Det här är de värsta förlusterna sen finanskrisen för hedgefonder.
"a source familiar with the matter told CNBC."

Säkert en objektiv och saklig källa.
Citera
2021-02-04, 15:33
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du kan googla på "elon musk drugs" och läsa.

Det var ju några år sedan som han twittrade ut bisarra saker på natten om Tesla och dess aktiekurs, som påverkade kursen mycket. Han fick väl till och med någon sorts förbud från SEC att twittra om saker som kan påverka Teslas aktiekurs.

Det var ju också någon tweet där han twittrade ett foto på sig själv utslagen med en urdrucken whiskeyflaska bredvid.
Precis som med alla dina andra påståenden här i tråden. Inga källor.
Att be någon att googla är ingen källa. Sluta tramsa tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in