2021-01-28, 18:31
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
Ted Cruz, AOC och Trump Jr sitter i samma båt. Vem såg det komma?

Till och med den där jävla Ben Shapiro rider ut för WSB. Nu jäklar har storkapitalet gjort bort sig.
Citera
2021-01-28, 18:41
Medlem
gummihajens avatar
Vart kan jag köpa aktier i GME?
Citera
2021-01-28, 18:42
Medlem
AreYouBacks avatar
Vad händer med aktien när det är över? "Days to cover" är förbi och Malvin Capitol inte kan täcka sina shorts. (Eller hur vokabulären går).
Citera
2021-01-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Vart kan jag köpa aktier i GME?

Går väl att köpa på Avanza?
Citera
2021-01-28, 18:46
Medlem
Såvitt jag förstår så är den höga kursen på GameStop "avsedd" att pina alla "shorters".
Jag har ingen sympati med dessa, och hoppas/antar att dom förlorar mycket stor pengar.
Men, när alla positioner till sist är stängda och miljarder har förlorats av shorters, vad händer då?
Kursen på GameStop har ju tidigare varit pressad av "goda skäl", och den situationen har väl inte ändrats?
Skall kursen tillbaka till 10 dollar?, undrar

/T
Citera
2021-01-28, 18:47
Medlem
kato85s avatar
Ack ljuva dag när en aktie var värd exakt det företag var värt på pappret.

Blankare och andra spekulantskojare har gjort börsen till ett roulettespel där du har mer makt och tillgångar ju större du är.

Hoppas detta på något sätt kan lugna spekulationerna, som ju bara egentligen skapar instabilitet i den globala ekonomin.
Citera
2021-01-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Såvitt jag förstår så är den höga kursen på GameStop "avsedd" att pina alla "shorters".
Jag har ingen sympati med dessa, och hoppas/antar att dom förlorar mycket stor pengar.
Men, när alla positioner till sist är stängda och miljarder har förlorats av shorters, vad händer då?
Kursen på GameStop har ju tidigare varit pressad av "goda skäl", och den situationen har väl inte ändrats?

/T

Undrar också, och om nån regering dessutom måste baila ut ett par feta tradingbolag från ruinens brant, väntar en ny kris likt bankkrisen? Verkar ju vara ett värt pris att betala för att "lära miljonärerna en läxa".
Citera
2021-01-28, 18:48
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vad händer med aktien när det är över? "Days to cover" är förbi och Malvin Capitol inte kan täcka sina shorts. (Eller hur vokabulären går).
Days to cover är hur lång tid det uppskattas att dom kan köpa tillbaks aktierna om dom försöker göra det så fort som möjligt.

Det här kan hålla på i veckor, månader. Håll ut det är ingen panik nu dom försöker bara manipulera marknaden just nu för att få ner priset.

Den dag dom börjar att köpa tillbaks aktier så säljer du, priset kommer att gå upp när dom köper alla miljontals aktier dom måste köpa tillbaka.

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/
Citera
2021-01-28, 18:48
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302

/T

Många ser ju fredag som dagen D då de som blankat aktien måste täcka sina optioner. Det kan dock ta ett par dygn för de riktigt stora blankarna. Förväntar mig iaf en viss dipp imorgon.
Citera
2021-01-28, 18:51
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Days to cover är hur lång tid det uppskattas att dom kan köpa tillbaks aktierna om dom försöker göra det så fort som möjligt.

Det här kan hålla på i veckor, månader. Håll ut det är ingen panik nu dom försöker bara manipulera marknaden just nu för att få ner priset.

Den dag dom börjar att köpa tillbaks aktier så säljer du, priset kommer att gå upp när dom köper alla miljontals aktier dom måste köpa tillbaka.

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/

Om de kastar in handdzken och inte köper tillbaka aktier (jag förstår att de måste göra det) men då konkar företaget och det har begått ett brott?
Citera
2021-01-28, 18:53
Medlem
gummihajens avatar
Är det värt att gå in med pengar i GME nu och i så fall med hur mycket?
Citera
2021-01-28, 18:56
Medlem
AWVAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Är det värt att gå in med pengar i GME nu och i så fall med hur mycket?

Så mycket du har råd att förlora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in