Citat:
Ursprungligen postat av
Ryskafanan87
Lol squesen är redan gjord.
Gme var shortat till mer än 200% 15 januari, och då var det på kurser som var 5-10 usd. Alla har inte hunnit gå ur. På den 29 short uppdateringen var det 120%. Vissa källor säger 57%, men det är för att de räknar så här short/ short+float istället för short/float. Räknar man det baklänges så blir då 57% de 120%. Det är judar som kört detta fulknep, o sen gått ut på blomberg med att det var 57%. Bloomberg ägs av judar. Sen så stoppar man robinhod från att köpa. Allt för att försöka få papperahänder att gå ur.
Citerar en annan som formulera det bra
"Jag personligen tror inte att dom täckt sina ursprungliga blankningar och jag kommer ligga kvar. Kan absolut ha fel och tiden lär väl utvisa detta (9e feb). Jag resonerar som så att blankningarna togs när kursen redan var väldigt låg, vem tror att en HF som förvaltar andra rikas pengar skulle ta en tiofalld förlust eller mer för att lösa ut sina positioner ens nu? Dom hade räknat iskallt med att sänka gamestop och slippa betala, också därför dom gick in så kraftigt och öppnade sig så brett. Bara för att den gått ner mycket senaste dagarna betyder det inte att det är bra pris nu, den är på tok för hög, $40 är 10 ggr normalkursen och också för högt. Som sagt skulle inte ske om de inte blev tvingade, vilket är varför man garanterat fortsatt blanka, skickat på alla trick i boken för att få folk att sälja, nyttjqt alla mediala kontaktnät man har och man kommer fortsätta göra det fram till slutet av mars om inget händer innan som t.ex. att de inte längre har säkerheter som täcker lånen. (Varför slutet av mars/början av april? I dom krokarna är det nämligen bolagsstämma och beroende på ifall det ska röstas kan långivarna kräva alla aktier tillbaka, dvs alla blankningspositioner måste stänga, röstlängden ska verifieras så alla failed to deliver påverkas också). Det kommer man heller aldrig våga riskera om man inte lyckats pressa tillbaka kursen först ner där man startade vilket aldrig sker om ingen säljer.
Hålla låter bra, villig att förlora det bara för att se hur giriga de egentligen var."