2021-02-03, 02:44
Medlem
Har tagit lite ledigt.

ser ut som gamestop blöder kraftigt

somebody call 911
Citera
2021-02-03, 03:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rnt3
Alla aktie experter försvann helt plötsligt

Ja vad fan är det för fel på småsparana i detta land som bunkrar Norwegian och Gamestop?

Dessa båda aktier har blivit småspararfavoriter men båda skriker "håll er borta" vilket drar till idioter!

Citat från SvD idag:

"Fallet i Gamestop*började redan på måndagen och fortsatte på tisdagen. Efter drygt fyra timmars handel var aktien ned hela 52 procent. Turbulensen fortsätter även i AMC, som är ned 41 procent.

SvD har fått ta del av ägarsiffror från svenska nätmäklarna Avanza och Nordnet. De visar att tiotusentals svenskar har hoppat på tåget sent och nu får se sina innehav falla ner på djupa minus."

Tillämoa den grova tumregeln att en aktie är värd 20 gånger vinsten per aktie så slipper ni dessa minor!
Citera
2021-02-03, 03:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markera-allt
Säger en på flashback. Medans 2.9 miljoner i reddit kanalen fortsätter. Målet är över 1000$.

Den toppade på $739, tiotusentals småsparare i Sverige har just gått en snabbkurs i misstag inom aktiehandeln!

Ner 60% just nu, det är ett ganska kraftigt ras jämfört tex med börsraset under coronakrisen förra året!

Någon som bränt sig och vågar stå för det i tråden?
Citera
2021-02-03, 03:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Det kan man tolka som att de är redo att förlora ännu mer pengar! Håll håll håll!

Mina aktier får de aldrig under $5000.
Och jag är redo att rida den här hela vägen ner till $0 för jag gillar aktien!

Och du fick aldrig heller några $5000.
Citera
2021-02-03, 05:51
Medlem
Kisiragis avatar
Jag köpte på 190 och 230 sen sålde på 470.
Gick dock minus på AMC.. men var så små summor så det var bara för skoj. Tragiskt att så många runtom i världen säkerligen gått in med mkt mer kapital än dom har råd med..

Enda vinnarna i detta sociala experiment är dom som kom in tidigt.

Vore roligt att se hur långt kursen gått på onsdagen och torsdagen om diverse banker inte hade gått in med restriktioner 🤔
Citera
2021-02-03, 05:56
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Betalar ränta

Haha herregud den räntan hade man inte velat betala på bostadslånet sitt sitt

Men är inte alls förvånad om dom försöker dra ut på det hela så länge dom bara kan samtidigt som dom trycker ner kursen ytterligare för att skapa ytterliggare panik så att folket tillslut säljer av.

Mvh
Citera
2021-02-03, 05:58
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kisiragi
Jag köpte på 190 och 230 sen sålde på 470.
Gick dock minus på AMC.. men var så små summor så det var bara för skoj. Tragiskt att så många runtom i världen säkerligen gått in med mkt mer kapital än dom har råd med..

Enda vinnarna i detta sociala experiment är dom som kom in tidigt.

Vore roligt att se hur långt kursen gått på onsdagen och torsdagen om diverse banker inte hade gått in med restriktioner 🤔

Ju lägre dom trycker ner kursen nu dom närmaste dagarna, desto billigare kan du ju komma in igen.
Om du vill förstås, men snyggt att du sålde på 470

Mvh
Citera
2021-02-03, 06:16
Medlem
Ni snåljåpar fattar ju verkligen ingenting.
Citera
2021-02-03, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedaych123
2021-01-29, 07:39
50k in i månadags när den var som högst, 15k mer in på dippen. Onsdag vid öppning sålde jag av för 100k och behöll för 120k. Idag vid toppen kunde jag sålt resterande vid toppen för runt 200k men höll mig lite tills det började dippa. Sålde då för 150k till slut innan det dippa rejält ner till minus 60 totalt.

65k till 250k på 4 dagar är det sjukaste jag som vanlig knegare varit med om. Nu kan det ju såklart skjuta upp hur mycket som helst men jag kan sova gott iallafall och hoppas ni som fortfarande håller bjuder på ett åk i era nya lambos sen 😁💎🚀

Känns ju ändå bra att man hade paper hands 😂😎
Citera
2021-02-03, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vad fan är du, 16 år? Hahaha. Du kan ju inte vara 28 och skriva sådär. Hur mycket gick du in i GME? Tror du fortfarande att den ska upp i 1000 dollar, trots att hela Wall Street har dragit sig ur?

Ska vara ganska stor insats om du ska pensionera dig redan. Haha. Tomte

En stor insats? Du hade kunnat köpt billiga optioner som var ITM för längesen och gjort miljoner.

Jag gick in i GME endast för att trycka tillbaka på HFerna, en normal knegares månadslön ungefär.

Jag har redan gjort mina pengar och pensionerade mig innan jag blev 35.
Citera
2021-02-03, 07:09
Medlem
Out-of-Steps avatar
Något jag funderat på, finns det någon tjänst där man kan se hur födelningen mellan "småsparare" och bolag som investerat inom en aktie?
Bilden som målas upp är att den överväldigande majoriteten är småsparare som sett chansen att tjäna pengar och samtidigt kan ge dessa hedgefonder en känga. Men för mig låter detta osannolikt. Det låter betydligt rimligare att även bolag som sysslar med investeringar drog sin in och sedan sålde av allt när det började dippa.

Något som stör mig fruktansvärt mycket med dessa emojispammare är att det finns så mycket oärlighet i deras inlägg. De skriver att de ska åka till månen, att folk inte ska ge sig och sälja osv. Vad de glömmer att nämna är hur pass tidigt de köpte in sig och till vilken summa. Jag befarar att det är fruktansvärt många som köpt in sig kring 300$ och blint litar på att alla andra också sitter i samma båt, vilket inte är fallet. Finns det någon indikation överhuvudtaget att det kommer att öka till den nivån igen?
Citera
2021-02-03, 07:17
Medlem
Vilken soppa

Vad har vi lärt oss?

Hedgefonder har total makt och kan blanka med 100% säkerhet
Retail stängs ute från att handla av fattiga nätmäklare så fort det hettar till och kursen kan drivas ner

Bitcoin känns mer och mer som en trygg investering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in