2021-01-20, 18:10
Medlem
bajssprutans avatar
Är det någon som kommer ihåg Gamestop ? Nej, de finns ju inte längre. I Sverige.

Vad har hänt ?
Gamestop har varit på stadig nergång ett antal år och hårt blankad av goda anledningar.
Efter Corona hände var den ett tag nere och vände på 3.7. Alla trodde Gamestop var körda.
Gamestop håller på och stänger ner butiker pga minskande försäljning.

September
Enter Ryan Cohen. Kanadensare och grundare av chewie.com. Dagens värderingg $50B
Under sommaren har denne Cohen köpt på sig 12,9% av företaget.
Detta föranledde rusningen till 14.

Oktober
Microsoft-dealen. Microsoft announcar strategiskt partnerskap med Gamestop.
Gamestop får andel av alla digitala försäljningar på Xbox för de konsoler de säljer.
Samtidigt under corona har microsoft stängt alla sina ms-butiker för gott.
Rus till 21. Här köpte jag in mig.

December
Ryan tog sedermera plats i styrelsen tillsammans med två kumpaner från chewie och fotade ut ett par gamla trötta idioter. Kumpanerna köpte fler aktier netto än de fotade sålde av.

- Gamestops butiker var/är ju tattiga med lam personal.
Just nu ligger det annonser ute för tusentals nya jobb på Gamestop, många manager positioner.
Rus till 40+ 36 atm.
Citera
2021-01-27, 00:55
Medlem
Det hände grejer på marknaden idag....
tror ni den går mot 1000$?

Reddit har gjort mig en gnutta rikare
Citera
2021-01-27, 01:40
Medlem
Mammons avatar
https://www.reddit.com/r/wallstreetb...for_all_of_us/

Kul läsning om det!
Citera
2021-01-27, 02:11
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Läs och begrunda. Grundligare än så blir det inte.
(FB) Aktier som ni tror kommer stiga rejält 2021. OBS: motivera och diskutera!

Efter händelserna från GME-miraklet (när allt är över), så får du berätta hela (mind-blowing) historian =)
Citera
2021-01-27, 08:28
Medlem
happilappis avatar
Grattis till alla som tjänat mycket pengar på detta. Det har varit roligt att läsa om och jag stöttar er i fighten mot goliath!

Men att hoppa in nu är på tok försent. Man ska inte jaga pumps. Vänta på nästa istället.
Citera
2021-01-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundermusen031
Jag är sent ute men doppar tån i vattnet. Det är något på gång som jag vill stödja. Önska mig lycka till!

Vill slänga in en slant bara för att stödja detta. Vilken plattform är optimal för att köpa delar av en aktie och inte en hel?
Kör avanza för min "vanliga" portfölj men den är ju inte optimal i det här läget.
Robin Hood fungerar inte i Sverige, men finns det någon liknande?
Citera
2021-01-27, 12:29
Medlem
Grooms avatar
Goda nyheter:
"Melvin Capital sells out of GameStop
Melvin Capital closed out its short position in GameStop on Tuesday afternoon after taking a huge loss, manager of the fund Gabe Plotkin told CNBC’s Andrew Ross Sorkin."

https://www.cnbc.com/video/2021/01/2...ANo%7Cline%3A1
Citera
2021-01-27, 12:30
Medlem
Är det över?

"Melvin Capital closed out its short position in GameStop on Tuesday afternoon after taking a huge loss, manager of the fund Gabe Plotkin told CNBC’s Andrew Ross Sorkin.

The brick-and-mortar videogame retailer, a popular short target by hedge funds, was targeted by an army of retail investors marshaled against short sellers in online chat rooms. Rookie investors encouraged each other to push the stock higher in the Reddit forum “wallstreetbets” with more than two million subscribers.

Short sellers have amassed a mark-to-market loss of more than $5 billion year to date in the stock, including a loss of $917 million on Monday and $1.6 billion on Friday, according to data from S3 Partners.

Plotkin told Sorkin that the speculation that the firm would file for bankruptcy is false.

GameStop shares traded off its highs in premarket trading, and last traded up 83%."

https://www.cnbc.com/2021/01/27/hedg...n-tuesday.html

Aktien sjunker från $350 till $250 i pre-market trading https://www.marketwatch.com/investing/stock/gme
Citera
2021-01-27, 14:28
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
"Melvin Capital sells out of GameStop

Citat:
Ursprungligen postat av izzeww
Är det över?

"Melvin Capital closed out its short position in GameStop on Tuesday afternoon after taking a huge loss, manager of the fund Gabe Plotkin told CNBC’s Andrew Ross Sorkin.

Det är Plotkin-lögner för att få folk att börja sälja så kursen går ner så han förlorar mindre.
Citera
2021-01-27, 15:16
Medlem
happilappis avatar
Gamestop är redan över. Dags att hoppa in i andra storkortade företag.
Citera
2021-01-27, 15:46
Medlem
Markera-allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi

Säger en på flashback. Medans 2.9 miljoner i reddit kanalen fortsätter. Målet är över 1000$.
Citera
2021-01-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
skojar du? gjorde precis 100% till sålde hälften efter första 100% och nu sålde jag hälften igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in