Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-01, 19:31
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Haha. Jävla tomte. Det har sjunkigt från drygt 100 till under 50% men du vill ha siffror på att det kan sjunka mer?
Ser du siffrorna?
Det finns inga siffror som stödjer detta. Förstår du vilka volymer du behövt flytta för att täcka upp från 121% till 50%?
Du har inta länkat några siffror, du har länkat några diagram som inte visar ett skit.
Citera
2021-02-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag vill höra från någon som kan ge mig fakta.

Det tar en minut att googla fram
https://www.google.com/amp/s/www.fool.com/amp/investing/2021/01/28/yes-a-stock-can-have-short-interest-over-100-heres/

Rent krasst så innebär det att en short float på 121% att aktien är överblankad. Dvs mer än hela aktievolymen är blankad.
Citera
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
The astronomical rally has inflicted a mark-to-market loss of almost $20 billion to hedge funds with short positions against the stock, according to data from S3 Partners. However, many short sellers are holding onto their bearish positions.

Hur ska man tolka det?

Det kan man tolka som att de är redo att förlora ännu mer pengar! Håll håll håll!

Mina aktier får de aldrig under $5000.
Och jag är redo att rida den här hela vägen ner till $0 för jag gillar aktien!
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-02-01 kl. 19:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, för min del så om allt annat är lika så tror jag mer på en artikel än skit som flashbacktomtar kopierat ifrån reddit. Mer än hälften av det som skrevs igår har redan bevisats fel.
Framförallt verkar inte kursen får mot 1000 USD. Men visst, jag kan inte "bevisa" det. Verkar bara inte så troligt.

Här är förresten artikeln.
https://finance.yahoo.com/m/9dc7ed74-06fd-3fe3-b3bd-e62f49305b9d/gamestop-stock-retreats-from.html

Sen skulle jag normalt inte söka information på yahoo men jag ser ingen anledning att tivla med tanke på hur kursen går nu.

Det är lugnt, jag förstår dig helt och hållet. Det största problemet ligger dock i att folk ENDAST kollar på kursen. Man bör kolla på trade volume och CFM samtidigt. Tricket är att stänga högt så länge som möjligt. Jag personligen skulle vilja påstå att det är "battle of attrition" just nu.

Edit: Och enligt siffror vi har tillgång till så är att stänga på minst 193.6 USD en vinst för folket.

Edit 2: Artiklen du länkar till är skriven av Wallace Witkowski. Han jobbar på WSJ, våran fiende.
Senast redigerad av Emphorn 2021-02-01 kl. 19:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, för min del så om allt annat är lika så tror jag mer på en artikel än skit som flashbacktomtar kopierat ifrån reddit. Mer än hälften av det som skrevs igår har redan bevisats fel.
Framförallt verkar inte kursen får mot 1000 USD. Men visst, jag kan inte "bevisa" det. Verkar bara inte så troligt.

https://finance.yahoo.com/m/9dc7ed74-06fd-3fe3-b3bd-e62f49305b9d/gamestop-stock-retreats-from.html

Sen skulle jag normalt inte söka information på yahoo men jag ser ingen anledning att tivla med tanke på hur kursen går nu.

Nej, vi märker det! Men å andra sidan gör du dig väldigt bra i detta sällskap, som den retard du är
Citera
2021-02-01, 19:33
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Hur länge kan robinhood tillåtas manipulera marknaden?
Citera
2021-02-01, 19:34
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Men hur kan det inte finnas uppgifter om det? Och varför nya siffror just 9 februari?
Den enda aktören jag känner till som har info med en dags fördröjning är S3 Partners. De läcker short info på twitter gratis åt oss:
https://mobile.twitter.com/ihors3/status/1356261806612885509

(3 timmar sedan)
Citera
2021-02-01, 19:35
Medlem
Citat:

Men hur jävla trög är du? Vadå "flashbacktomtar kopierat från reddit".
Det var ju där allt började och pågår. Reddit är anledningen till att du ens sitter och skriver i denna tråd.

Gå in där allihopa istället för att sitta här och lyssna på tomtar som kollar CNN och sen leker smarta här.

På wallstreetbets ser ni tydligt hur kursen bara manipuleras nu för att vi skall luras till att sälja.
Folk har svårt att köpa.

Men, rådet och uppmaningen är, HÅLL. Dippen idag VAR väntad.
Volymen är ovanligt låg. Både för att jänkarna hindras från att köpa och FÖR ATT FOLK VÄGRAR SÄLJA!

DIPPEN VAR VÄNTAD IDAG OCH FÖRUTSPÅDD PÅ WALLSTRETBETS MED UPPMANING ATT KÖPA MER VID DIPPEN.
Veckan är lång. Ladda på med fika och vatten i ryggsäcken för innan veckans slut är vi PÅ MÅNEN!
Citera
2021-02-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Det finns inga siffror som stödjer detta. Förstår du vilka volymer du behövt flytta för att täcka upp från 121% till 50%?
Du har inta länkat några siffror, du har länkat några diagram som inte visar ett skit.

Varför går inte skiten upp till 1000 USD då? Kan du komma med lite siffror på det?
Citera
2021-02-01, 19:36
Medlem
Vaxads avatar
Jag tror det är GameOver för småspararna inom en vecka. Rädda sig den som kan!
Citera
2021-02-01, 19:36
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Men hur kan det inte finnas uppgifter om det? Och varför nya siffror just 9 februari?

För att det så myndigheterna har beslutat att det ska vara. Du får söka deras hemsidor om du vill ha anledningen.
Citera
2021-02-01, 19:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta säger jag inte för att vara taskig, utan mer av omtanke för er som är långa i GME.

Zooma ut till en månads range, på valfri chart-tjänst som MarketWatch, Yahoo Finance, Investing eller liknande. Det ni kommer se är rena rama defintionen på en "asset price-bubble". Ganska plötsligt, snabbt upp paraboliskt från en stabil baslinje.
Och sen långsamt avklingande under stor volatilitet. Vi har sett det vid Bitcoins olika toppar och alla andra bubblor också. Så det är naivt att tro att kursen helt plötsligt skulle gå upp mot 500.

Och inte hjälper det att all hype nu har flyttat till silver...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in