2021-02-01, 09:41
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Och de kan inte sälja av så stora volymer utan att meddela det långt i förväg.(vad jag förstått)

Skulle så stora ägare få lov att sälja av direkt skulle ju aktiemarknaden bli ännu mer instabil än vad den är.
Nja, varför skulle fonder behöva annonsera ut det i förväg???
Och till vem??

Att göra det är ju som att be om att få dåliga priser, iom att alla kan ta chansen att fronta fonderna då.

Dark pools har ju tillkommit för att fonderna skall kunna stuva om i innehaven utan någon skall märka det.
Citera
2021-02-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Ser man på.. Drakarna är med och håvar in.

"Fidelity FMR is the top holder of GameStop shares. It owns 9.5 million shares, through September, or nearly 14% of shares outstanding. Adding that up and Fidelity hauled in a $3 billion gain just this year for its investors.

Similarly, BlackRock scored $2.7 billion and Vanguard $1.7 billion, as they own 12.3% and 7.6% of GameStop, respectively."

Men, frågan är var dessa aktier egentligen befinner sig idag?
Kanske lånades dom ut till shortare som i sin tur sålde dom.
Vad dom ovan namngiva fonderna då har kvar är (mycket) saftiga men förmodligen ganska osäkra fordringar på shortarna....eller?
/T
Citera
2021-02-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Varför skulle det vara försent? Andelen blankade aktier är fortfarande runt 120%. Det finns fortfarande mycket utrymme för aktien att öka i värde. Men vad vet jag, jag är ju trots allt bara en efterbliven autist som gillar aktien.

Hade du bemödat dig med och lära dig grunden i aktiehandel så hade du förstått vad det innebär att vara sen på bollen. Exponerade aktier ska aldrig handlas, det är en gyllene regel inom trading.
Citera
2021-02-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Hade du bemödat dig med och lära dig grunden i aktiehandel så hade du förstått vad det innebär att vara sen på bollen. Exponerade aktier ska aldrig handlas, det är en gyllene regel inom trading.

De så kallade reglerna är helt satta ur spel för tillfället
Citera
2021-02-01, 09:56
Medlem
gato12s avatar
Finns det några bra streams för att följa dramatiken under dagen och kvällen?
Citera
2021-02-01, 09:59
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Den här killen (https://www.youtube.com/channel/UC51...243D-82rBAMYxg) är en daytrader och har tidigare streamat under hela handelsdagen. Mycket bra och intressant stream måste jag säga.
Citera
2021-02-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Brian Jung
https://www.youtube.com/c/BrianJungy

Av de jag har hittat är nog den här den mest underhållande och har med intressanta gäster. Streamar dagligen och många tittare. Bra poduktion och inte för seriös
Citera
2021-02-01, 10:09
Medlem
Vilken jävla flopp...det kommer nog inte bli värt mer än 330 idag och inte mer än de imorn... Folk kommer få sälja ut sig till samma pris som de köpte n3j fy fanva dåligt.. Den e tillomed påväg ner ju..folk har redan gjort sitt på denna skiten.....
Citera
2021-02-01, 10:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Den här killen (https://www.youtube.com/channel/UC51...243D-82rBAMYxg) är en daytrader och har tidigare streamat under hela handelsdagen. Mycket bra och intressant stream måste jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Brian Jung
https://www.youtube.com/c/BrianJungy

Av de jag har hittat är nog den här den mest underhållande och har med intressanta gäster. Streamar dagligen och många tittare. Bra poduktion och inte för seriös
Tackar.

Men av de större networsen då? CNN, CNBC, ...?
Citera
2021-02-01, 10:14
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Nja, varför skulle fonder behöva annonsera ut det i förväg???
Och till vem??

Att göra det är ju som att be om att få dåliga priser, iom att alla kan ta chansen att fronta fonderna då.

Dark pools har ju tillkommit för att fonderna skall kunna stuva om i innehaven utan någon skall märka det.
Tänk om en aktör äger 40% av aktierna i ett företag.
Om den skulle få för sig att sälja hela innehavet på en gång så skulle man väl kunna krascha ett företag över en natt.
Visserligen skulle man förmodligen inte kunna hitta köpare till så många aktier på en gång men om man skulle sälja av så mycket över bara ett par dagar så skulle det skapa panik hos övriga innehavare.
Priset skulle sjunka som en sten och företaget skulle konka.
Citera
2021-02-01, 10:20
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pullover7
Vilken jävla flopp...det kommer nog inte bli värt mer än 330 idag och inte mer än de imorn... Folk kommer få sälja ut sig till samma pris som de köpte n3j fy fanva dåligt.. Den e tillomed påväg ner ju..folk har redan gjort sitt på denna skiten.....

$364 just nu i förmarknaden på NYSE.
Jag väntar fortfarande på det utlovande raset så mina diamanthänder får prövas på riktigt.

Jag håller för jag gillar aktien!
Citera
2021-02-01, 10:30
Medlem
Zlatan.s avatar
GME börjar starkt på pre-market
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem