• 2
  • 3
2022-03-25, 12:24
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
4 admins kan inte kontrollera 100 mods 24h. Världen funkar inte så. Det är en enkel logik.
Jag tror inte du vill förstå.

Du får inte glömma att det även finns ett internt forum, där moderatorerna lyfter olika ämnen.
Det faktum att alla avstängningar diskuteras och inte genomförs utan en omröstning innan är ett bra exempel på detta. Det finns en intern transparens som bl.a. är till för att angripa det du efterlyser.
Jag skulle inte använda ordet "kontrollera". Däremot så finns det tillfällen då enskilda moderatorer agerat felaktigt. Konstigt vore annars. Så den kontroll du efterlyser hanteras inte av fyra admins, utan av moderatorerna som kollektiv, i samarbeta med medlemmarna som uppmärksammar oss om när något blivit fel. Det finns inget egenvärde av att ha moderatorer som missköter sig, eller som agerar uppenbart felaktigt. Om något blivit fel, så försöker vi åtgärda detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det är långt ifrån att vara insatt i allt. Ja ni håller hus här ja. Men ni vet inte vad som riktigt pågår på olika delar av FB.
Du kan vara blåst av några få mods. För du är så jävla säker på din sak. Antingen blåser de er eller så har ni själva nån fucking agenda.

Jag kan bara tala för mig själv, och jag läser inte samtliga 10 000 - 20 000 inlägg som postas på forumet varje dag. Vilket jag inte heller tror att du förväntar dig. Jag tycker mig ha en bra koll på vad som händer på forumet som helhet, men givetvis finns det sådant som jag ibland missar. Viktiga saker uppmärksammas bl.a. av övriga moderatorer, som återkommande vill ha min input i olika frågor. Medlemmarna postar inte sina synpunkter bara på forumet, utan skickar även PM när de anser något vara fel.

Om en moderator agerar felaktigt så lyfter vi (admins eller moderatorer) saken internt. Oftast brukar det räcka med en diskussion. Vid fåtal tillfällen så har vi kommit fram till att moderatorn är olämplig. Men detta är lyckligtvis mycket ovanligt.

Jag har ingen dold agenda. Om en sådan funnits så hade den sannolikt avslöjats för länge sedan.
Ifall en moderator missköter sig så brukar det inte dröja lång tid innan kritiken postas i just detta forum. Vissa har ibland undrat varför vi tillåter dessa trådar. Det finns flera skäl, men en av dem är just för att kunna angripa det problem som du nu efterlyser.

Givetvis kan vi alla bli bättre. Jag kan bli bättre. Du kan bli bättre. Vi kan alla bli bättre. Men ambitionen från min och övriga admins sida är god. Jag är förvisso partisk, så kanske konstigt ifall jag skulle påstå något annat. Men det är också sanningen. Jag vågar påstå att samtliga admins har bra koll på vad som händer på forumet.

admin
Citera
2022-04-03, 09:38
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Jag har haft PM-konversationer med bägge många gånger under årens lopp, aldrig har jag blivit dåligt bemött, tvärtom.
Citera
2022-04-04, 08:35
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Du får inte glömma att det även finns ett internt forum, där moderatorerna lyfter olika ämnen.
Det faktum att alla avstängningar diskuteras och inte genomförs utan en omröstning innan är ett bra exempel på detta. Det finns en intern transparens som bl.a. är till för att angripa det du efterlyser.
Jag skulle inte använda ordet "kontrollera". Däremot så finns det tillfällen då enskilda moderatorer agerat felaktigt. Konstigt vore annars. Så den kontroll du efterlyser hanteras inte av fyra admins, utan av moderatorerna som kollektiv, i samarbeta med medlemmarna som uppmärksammar oss om när något blivit fel. Det finns inget egenvärde av att ha moderatorer som missköter sig, eller som agerar uppenbart felaktigt. Om något blivit fel, så försöker vi åtgärda detta.

Jag kan bara tala för mig själv, och jag läser inte samtliga 10 000 - 20 000 inlägg som postas på forumet varje dag. Vilket jag inte heller tror att du förväntar dig. Jag tycker mig ha en bra koll på vad som händer på forumet som helhet, men givetvis finns det sådant som jag ibland missar. Viktiga saker uppmärksammas bl.a. av övriga moderatorer, som återkommande vill ha min input i olika frågor. Medlemmarna postar inte sina synpunkter bara på forumet, utan skickar även PM när de anser något vara fel.

Om en moderator agerar felaktigt så lyfter vi (admins eller moderatorer) saken internt. Oftast brukar det räcka med en diskussion. Vid fåtal tillfällen så har vi kommit fram till att moderatorn är olämplig. Men detta är lyckligtvis mycket ovanligt.

Jag har ingen dold agenda. Om en sådan funnits så hade den sannolikt avslöjats för länge sedan.
Ifall en moderator missköter sig så brukar det inte dröja lång tid innan kritiken postas i just detta forum. Vissa har ibland undrat varför vi tillåter dessa trådar. Det finns flera skäl, men en av dem är just för att kunna angripa det problem som du nu efterlyser.

Givetvis kan vi alla bli bättre. Jag kan bli bättre. Du kan bli bättre. Vi kan alla bli bättre. Men ambitionen från min och övriga admins sida är god. Jag är förvisso partisk, så kanske konstigt ifall jag skulle påstå något annat. Men det är också sanningen. Jag vågar påstå att samtliga admins har bra koll på vad som händer på forumet.

admin

Kolla papperskorgen istället.
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Jag har haft PM-konversationer med bägge många gånger under årens lopp, aldrig har jag blivit dåligt bemött, tvärtom.
Ja det kan vara så att du är en kuksugare?
Det är klart att alla inte blir bemötta på samma sätt. Det betyder inte att du är nån bra förebild.
Citera
2022-04-04, 22:48
Medlem
StyleWarss avatar
Det brukar vara ordentligt smarta människor som erbjuds mod.

Det stör ofta de som saknar tankesynapserna för att vara allroundsmart. Så de ser mods som fiender (!).

Jag har surat på nån mod nån gång eftersom jag är barnslig och en människa. När jag lugnat mig hajar jag inte hur de orkar med sånt bjäbb man bjudit dem på.

Modsen på FB är fan styrkan - i ett land där nyheterna är censurerade och kalkylerade på statsnivå är de fortfarande redaktörer av den gamla skolan.

Biggup all the mods massive.
Citera
2022-04-04, 22:53
tycker man oftast får ett bra bemötande , har haft god kontakt med flertal och inte enbart fått varningar i pm av mods. Sen såklart det finns ”bättre/sämre” mods också.

Vissa som gärna kan få sluta och andra som är toppen och rättvisa. Överlag är ju mods bra här. Få som jag känt varit riktiga idioter.

men sen är jag ju en rättshaverist så får ju lite stånd av auktoritära personer.
Citera
2022-04-05, 09:50
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Mina upplevelser om admins och moderatorer att de är bra och gör sitt jobb. Jag har aldrig blivit varnad eller blivit avstängd heller.
Citera
2022-04-13, 20:24
Medlem
Min upplevelse av admins förändrades radikalt efter admins tråd om gruppen som vill förstöra för flashback (skelettligan).

Jag tycker det inlägget var så genuint och ärligt att jag fick rejält med respekt för admins, moderatorerna och forumet i sig efter det. Slog av min adblock i den vevan också om jag inte minns fel...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in