Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Du är ju bara tragiskt konspiratorisk och misstänksam helt utan grund.
Admins är insatta. De läser allt i klagomålsdelen och är dessutom tillgängliga för PM.
Vad du menar med att moderatorer skulle gola på varandra är obegriplig. Det verkar som om du tror att varenda moderatorsåtgärd är felaktig och behöver ses över av någon överförmyndare eftersom den görs i det fördolda. Moderatorerna är tillsatta just p.g.a regelkunskap varför det väldigt sällan blir fel även om många klagande användare inte har förstånd att begripa det.
Det är ju egentligen användarna som är kontrollanterna. När en användare tycker sig felaktigt behandlad (vilket som sagt är fel uppfattat i typ 99 % av fallen) så är det bara att starta en klagotråd om det inte går att komma överens med moderatorn i PM. Alla andra användare plus moderatorer och admins kan då läsa om fallet.
Vid de tillfällen det blivit fel har moderatorn lyssnat på den klagande och övriga användares synpunkter och t.ex. återkallar en varning om det är det som saken gäller. Ibland kliver även admin (främst femman) in och rättar moderatorn.
Nej det är inte konspiration. Det är seriös kritk som jag argumenterade för.
4 admins kan inte kontrollera 100 mods 24h. Världen funkar inte så. Det är en enkel logik.
Jag tror inte du vill förstå.
Man kan inte lita på att användarna som anmäler inläggen gör det på ett rättvist sätt. Nån kanske hatar mig och anmäler varje inlägg med olika användarnamn. Ja det är möjligt att när nån rapporterar mina inlägg så finns det grunder för det tex att jag åsidosätter regelverket. Men man måste oxå fatta att ju fler man är på en sida så är chansen större att ens egna brott mot regelverket inte kommer till kännedom.
Så känslan man får av admin är att admin på ett sätt blir en partisk ledare. Det är kanske inte för att de vill det, men de kollar på kvantitet istället för kvalitet. De är inte insatta varför vissa rapporteras mer än andra. Där kanske admins har olika uppfattningar men vi ser ju inte det här.
Citat:
Ursprungligen postat av
admin5
Jag vill påstå att ovanstående är helt riktigt. Allt här i metaforumet läses av admins.
Sen kanske inte allt kommenteras, men det är en annan sak. Jag personligen försöker kommentera när jag känner att det är rätt tillfälle för det, när det gäller seriös kritik eller frågor som vi admins är rätt personer för att svara på.
admin5
Det är långt ifrån att vara insatt i allt. Ja ni håller hus här ja. Men ni vet inte vad som riktigt pågår på olika delar av FB.
Du kan vara blåst av några få mods. För du är så jävla säker på din sak. Antingen blåser de er eller så har ni själva nån fucking agenda. Vissa kommentarer ni kommer med är ju bevis på att ni inte vet vad som händer. Därför blir användarnas upplevelser om er intressanta. För de följer trådarna men ni gör ju inte det. Sen ska ni fälla domar över trådar som ni inte följt.