2022-03-23, 04:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag känner ibland att det behövs fler admin. De här två har mycket att göra och modsen kan utnyttja läget. Det behövs många fler för at upptäcka fula moderatorer.

På vilket sätt skulle en moderator kunna "utnyttja läget" då alla moderatorer ser vad alla andra moderatorer gör?
Citera
2022-03-23, 05:24
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Jag känner ibland att det behövs fler admin. De här två har mycket att göra och modsen kan utnyttja läget. Det behövs många fler för at upptäcka fula moderatorer.

Det finns fyra st admins sedan ett bra tag tillbaka. (FB) Flashback har fått två nya administratörer
Citera
2022-03-23, 05:35
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag fick uteblivna svar men det berodde på att jag var ouppmärksam och startade en tråd om kritik av fb i fel avdelning.
Jag har fått löften av förändringar som inte skedde men det är säkert svårt att styra upp detta enorma maskineri om tillgångar saknas och folk med resurser attackerar.

Jag förstår inte varför vissa är så arga på admin5, har alltid varit trevlig mot mig. Sedan vet vi ju inte vilka som är bakom adminkonton, och jag vet att de försöker.

Flashback är ett stort och svårstyrt skepp. Jag vill ha vissa förändringar men skulle sörja om fb försvann. Ni som avskyr admins och fb så mycket borde inte ens logga in.
Jag tänkte på det lite tidigare faktiskt. Det fanns någon admin jag gillade för ett par år sedan.

Och nej,man kan vara här och ogilla forumet och folket i anknytning till det. Jag möter titt som tätt människor jag inte gillar, rör mig ändå ute i samhället även om jag anser att de uppträder likt patrask av lägsta graden. Eller har sådan attityd. Inte tusan påverkar det så mycket. Jag ska tydligen vara blåblodig. En bra förklaring varför jag ser folk som så om adeln inte var bönder de med
Citat:
Tjänar de pengar? Jag kan inte se värdet i ett gratis koncept. Jag tror inte på det heller. Särskilt inte då moderatorer när de är mer öppna, verkar vara människor som kan behöva pengar.

Ingen tänker på att gratis arbetskraft vore det absolut bästa sättet att kartlägga folk
Citera
2022-03-23, 08:17
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
På vilket sätt skulle en moderator kunna "utnyttja läget" då alla moderatorer ser vad alla andra moderatorer gör?
De hinner inte med. De kanske kan se men hinner man att titta på allt? Jag tror inte det. Det behövs minst typ 20 admin om det finns 100 mods.
Om de skonas länge för att det inte finns resurser så blir det som när en maffia bildas.
Citera
2022-03-23, 13:07
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
De hinner inte med. .

och hur vet du det?
Citera
2022-03-23, 13:07
Medlem
Giant Squids avatar
Detvore ju schysst om det fanns nån kvinnlig Idi Amina. Det kanske det gör vad vet jag. Men lite mer österogen hade nog inte gjort forumet sämre.
Citera
2022-03-23, 19:03
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
och hur vet du det?
Räknar ut det.
Hur många admin finns det?
Hur många mods finns det?

Om admins ska kontrollera modsen så måste det vara förtroende valda av mods, som kan vara rövhål.

En annan sak är att admin verkar inte vara insatta och det är nån annan som ger hen info. Det ser man på deras resonemang.
Citera
2022-03-23, 20:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
De hinner inte med. De kanske kan se men hinner man att titta på allt? Jag tror inte det. Det behövs minst typ 20 admin om det finns 100 mods.
Om de skonas länge för att det inte finns resurser så blir det som när en maffia bildas.

101 moderatorer, så varje enskild moderator kontrolleras av 104 andra moderatorer/admins.

Plus alla användare som kan klaga enligt riktlinjerna när de upptäcker något de tycker är oegentligt. Nu är det ju bevisligen aldrig det i typ 99 fall av 100 även om de 99 tycker det.
Citera
2022-03-24, 00:31
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
101 moderatorer, så varje enskild moderator kontrolleras av 104 andra moderatorer/admins.

Plus alla användare som kan klaga enligt riktlinjerna när de upptäcker något de tycker är oegentligt. Nu är det ju bevisligen aldrig det i typ 99 fall av 100 även om de 99 tycker det.

Ja men det är ju fuckedup.
Admins ska själva vara insatta. Om du menar att 100 mods kollar upp varandra, för det första är det skitsnack. För om alla skulle gola på varandra skulle det bli kaos. Modsen ska inte ha samma maktsom admins. Det är ju korruption och jäv uppstår så.

Jag jobbade på ett ställe för typ jätte längesen. Arbetsledarna mobbade tjejerna och tafsade på dem och sa massa förnedrande saker. Klagomålen gick typ genom ungefär samma personer. De ljög om tjejerna hos arbetsgivaren hela tiden vände allt i 2 år. Det var typ i det verkliga livet. Saker går lättare att hålla under ytan på nätet och på ett forum.
Jag tror inte admins läser och kollar upp saker på rätt sätt. De rådfrågar vissa mods eftrsom FBs klagomål går genom rutiner som tidigt larmar hela maskineriet tidigt. Så det lär inte funka som du säger. Det känns inte som ett rättvist forum. Jag tror oxå att det är grunden till varför folk har massa misstankar om admins.
Citera
2022-03-24, 18:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja men det är ju fuckedup.
Admins ska själva vara insatta. Om du menar att 100 mods kollar upp varandra, för det första är det skitsnack. För om alla skulle gola på varandra skulle det bli kaos. Modsen ska inte ha samma maktsom admins. Det är ju korruption och jäv uppstår så.

Jag jobbade på ett ställe för typ jätte längesen. Arbetsledarna mobbade tjejerna och tafsade på dem och sa massa förnedrande saker. Klagomålen gick typ genom ungefär samma personer. De ljög om tjejerna hos arbetsgivaren hela tiden vände allt i 2 år. Det var typ i det verkliga livet. Saker går lättare att hålla under ytan på nätet och på ett forum.
Jag tror inte admins läser och kollar upp saker på rätt sätt. De rådfrågar vissa mods eftrsom FBs klagomål går genom rutiner som tidigt larmar hela maskineriet tidigt. Så det lär inte funka som du säger. Det känns inte som ett rättvist forum. Jag tror oxå att det är grunden till varför folk har massa misstankar om admins.

Du är ju bara tragiskt konspiratorisk och misstänksam helt utan grund.

Admins är insatta. De läser allt i klagomålsdelen och är dessutom tillgängliga för PM.

Vad du menar med att moderatorer skulle gola på varandra är obegriplig. Det verkar som om du tror att varenda moderatorsåtgärd är felaktig och behöver ses över av någon överförmyndare eftersom den görs i det fördolda. Moderatorerna är tillsatta just p.g.a regelkunskap varför det väldigt sällan blir fel även om många klagande användare inte har förstånd att begripa det.

Det är ju egentligen användarna som är kontrollanterna. När en användare tycker sig felaktigt behandlad (vilket som sagt är fel uppfattat i typ 99 % av fallen) så är det bara att starta en klagotråd om det inte går att komma överens med moderatorn i PM. Alla andra användare plus moderatorer och admins kan då läsa om fallet.

Vid de tillfällen det blivit fel har moderatorn lyssnat på den klagande och övriga användares synpunkter och t.ex. återkallar en varning om det är det som saken gäller. Ibland kliver även admin (främst femman) in och rättar moderatorn.
Citera
2022-03-24, 19:22
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Admins är insatta. De läser allt i klagomålsdelen och är dessutom tillgängliga för PM.

Jag vill påstå att ovanstående är helt riktigt. Allt här i metaforumet läses av admins.

Sen kanske inte allt kommenteras, men det är en annan sak. Jag personligen försöker kommentera när jag känner att det är rätt tillfälle för det, när det gäller seriös kritik eller frågor som vi admins är rätt personer för att svara på.

admin5
Citera
2022-03-25, 04:33
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Du är ju bara tragiskt konspiratorisk och misstänksam helt utan grund.

Vad du menar med att moderatorer skulle gola på varandra är obegriplig. Det verkar som om du tror att varenda moderatorsåtgärd är felaktig och behöver ses över av någon överförmyndare eftersom den görs i det fördolda. Moderatorerna är tillsatta just p.g.a regelkunskap varför det väldigt sällan blir fel även om många klagande användare inte har förstånd att begripa det.

Det är ju egentligen användarna som är kontrollanterna. När en användare tycker sig felaktigt behandlad (vilket som sagt är fel uppfattat i typ 99 % av fallen) så är det bara att starta en klagotråd om det inte går att komma överens med moderatorn i PM. Alla andra användare plus moderatorer och admins kan då läsa om fallet.

Vid de tillfällen det blivit fel har moderatorn lyssnat på den klagande och övriga användares synpunkter och t.ex. återkallar en varning om det är det som saken gäller. Ibland kliver även admin (främst femman) in och rättar moderatorn.

Nej det är inte konspiration. Det är seriös kritk som jag argumenterade för.
4 admins kan inte kontrollera 100 mods 24h. Världen funkar inte så. Det är en enkel logik.
Jag tror inte du vill förstå.

Man kan inte lita på att användarna som anmäler inläggen gör det på ett rättvist sätt. Nån kanske hatar mig och anmäler varje inlägg med olika användarnamn. Ja det är möjligt att när nån rapporterar mina inlägg så finns det grunder för det tex att jag åsidosätter regelverket. Men man måste oxå fatta att ju fler man är på en sida så är chansen större att ens egna brott mot regelverket inte kommer till kännedom.

Så känslan man får av admin är att admin på ett sätt blir en partisk ledare. Det är kanske inte för att de vill det, men de kollar på kvantitet istället för kvalitet. De är inte insatta varför vissa rapporteras mer än andra. Där kanske admins har olika uppfattningar men vi ser ju inte det här.

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Jag vill påstå att ovanstående är helt riktigt. Allt här i metaforumet läses av admins.

Sen kanske inte allt kommenteras, men det är en annan sak. Jag personligen försöker kommentera när jag känner att det är rätt tillfälle för det, när det gäller seriös kritik eller frågor som vi admins är rätt personer för att svara på.

admin5
Det är långt ifrån att vara insatt i allt. Ja ni håller hus här ja. Men ni vet inte vad som riktigt pågår på olika delar av FB.
Du kan vara blåst av några få mods. För du är så jävla säker på din sak. Antingen blåser de er eller så har ni själva nån fucking agenda. Vissa kommentarer ni kommer med är ju bevis på att ni inte vet vad som händer. Därför blir användarnas upplevelser om er intressanta. För de följer trådarna men ni gör ju inte det. Sen ska ni fälla domar över trådar som ni inte följt.
Senast redigerad av Bahram 2022-03-25 kl. 04:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in