Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-20, 03:53
Medlem
Bahrams avatar
Ok, jag tyckte det saknas lite diskussion om våra upplevelser av admins.
Deras karaktärer som forumets ledare osv.

Hur upplever ni admins?
Jag tycker tex admin och admin5 är olika i deras sätt att styra forumet.
Admin känns snällare. Admin5 är den hårda. De kommer in i diskussionerna på olika sätt. Tex admin5 skriver ibland elaka inlägg men admin skriver inte elaka saker, hen försöker vara lugn.

Sen är båda passiva i diskussionerna. Skulle vara roligt att läsa deras åsikter om politik och sånt.
Vad tycker ni?
Citera
2021-01-22, 14:42
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag har endast haft kontakt med en admin under alla åren jag varit medlem.
Fick svar snabbt.
Har alltså inga problem med admins.
Citera
2021-01-22, 19:35
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Ok, jag tyckte det saknas lite diskussion om våra upplevelser av admins.
Deras karaktärer som forumets ledare osv.

Hur upplever ni admins?
Jag tycker tex admin och admin5 är olika i deras sätt att styra forumet.
Admin känns snällare. Admin5 är den hårda. De kommer in i diskussionerna på olika sätt. Tex admin5 skriver ibland elaka inlägg men admin skriver inte elaka saker, hen försöker vara lugn.

Sen är båda passiva i diskussionerna. Skulle vara roligt att läsa deras åsikter om politik och sånt.
Vad tycker ni?
Här (FB) Är flashback en högerextrem sajt?

Tycker att de är trevliga och rättvisa. Bra intryck.
Citera
2021-01-23, 11:42
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Admin skrev jag till för 10 dagar sedan för att klaga på en moderator, men har inte fått något svar. Kundvård är ett okänt begrepp.
Admins har en hel del att hantera så svar kan dröja. Vilken admin skrev du till?
Citera
2021-01-23, 12:38
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Admin skrev jag till för 10 dagar sedan för att klaga på en moderator, men har inte fått något svar. Kundvård är ett okänt begrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Admins har en hel del att hantera så svar kan dröja. Vilken admin skrev du till?

Jag tar till mig av kritiken, och kan bekräfta att jag fått PM från KamratBlue som jag hade missat att besvara.
Har skickat ett svar nu, men givetvis borde ett svar ha skickats mycket tidigare.
Är inte heller första gången ett svar dröjer, så kritiken får gärna vara kvar.

admin
Citera
2021-01-23, 15:27
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Tycker att de är trevliga och rättvisa. Bra intryck.

Instämmer i kören. Har några få gånger varit i kontakt med administratörerna och blivit bemött med trevlig ton och en rättvis behandling. Jag har inget att klaga på. Att det sedan kanske tar två veckor att få svar ett PM - det får man väl säga vad man vill om men jag gissar på admin har inte bara ett PM h*n ska svara på. Den inkorgen innehåller väl ett x antal hundra olästa när h*n loggar in

Svarstiden bör minskas kan man tycka men annars har jag inget negativt att skriva.
Citera
2021-01-24, 07:14
Medlem
Krappfiskarns avatar
Blivit bemött bra de gånger jag haft PM-kontakt med admins, konkreta svar som varit rak på sak utan att kunna misstolkats.
Citera
2021-01-24, 19:07
Medlem
Jag har nog aldrig reflekterat över att någon skulle vara snällare en den andre. Admin5 är kanske lite mer kortfattad i diskussionerna medan Admin är mer benägen att sväva ut lite om vad han tycker och tänker om olika saker.

Som helhet skulle jag dock säga att jag håller med dig om analysen att båda är ganska passiva och egentligen inte speciellt engagerade i att utveckla forumet. Utöver det tycker jag att de är väldigt hemlighetsfulla och förtegna om vad som egentligen sker bakom kulisserna på forumet. Ibland förstår jag inte ens syftet med det, som när användarna i flera år påpekade att forumets intäkter minskade medan ledningen bara upprepade att "Flashback Media Group är ett annat företag än Flashback Forum". Den resulterande kombinationen av dessa egenskaper gör tyvärr att jag har rätt lågt förtroende för forumets ledning. Medan jag har klagat rätt friskt och aldrig blivit direkt otrevligt bemött av någon admin har det hänt lite för många gånger att diskussionen slutar med att de hänvisar till dolda interna diskussioner eller lovar att återkoppla på ett ämne bara för att helt glömma bort det.

Man hade förstås inte drivit en sajt som går med förlust om man inte brydde sig, men energin för att faktiskt förbättra något finns inte riktigt där.
Citera
2021-01-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, och eftersom du inte initialt gav information om antalet meddelanden så ska du förstå att du bara får svar på det du skriver.

Nej, det var inte sött, det var enbart korkat av dig att inte ge adekvat information från början. Riktigt korkat.

Ja, som sagt så var det förutsättningarna som du själv hade lagt upp.

Jag anser det rimligt att missa ett meddelande.
Jag hade inte gett upp, utan gått andra vägar.
Inget av detta hade fått mig ens inne på tanken om råttor.

Det är uppenbart att du inte berättar hela sanningen här. Du gjorde det inte från början och du gör det inte nu heller. För att få någon som helst trovärdighet får du ta och presentera ditt meddelande du ej får svar på. Risken är överhängande att det inte håller den trevliga ton det ska och att det är därför admin, helt korrekt och förståeligt, inte svarar.

En upplevelse av en kontakt fungerar åt båda håll.

Ska du föreställa någon försvarsadvokat åt fb och admins?

Admins är jätte dåliga på att svara i pm. Det är inget du kan förändra eftersom erfarenheter hos många användare indikerar samma sak. Det kan också bero på att de inte orkar svara på användare som är jobbiga. Jag finner det senare som en rimlig förklaring.

Svar TS:
De är inga trevliga människor.
Professionellt sett ser man det i sättet och deras inställning till saker och ting. Sedan att de adrig säger till moderatorer på forumet offentligt är också intressant. Det är för att inte skapa motsättningar och spänningar inifrån.

Min erfarenhet är att det saknas seriösa och insatta admins. De är inte insatta. De är nte pålästa om saker som tas upp här.
Citera
2021-01-25, 09:06
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickduell
Tio dagar är ingenting för admin. Vad sägs om 1.5 ÅR?

Hur kan du ha väntat på svar i ett och ett halvt år när ditt konto registrerades förra månaden.

admin
Citera
2021-01-25, 17:12
Medlem
SvartChilis avatar
Jag fick uteblivna svar men det berodde på att jag var ouppmärksam och startade en tråd om kritik av fb i fel avdelning.
Jag har fått löften av förändringar som inte skedde men det är säkert svårt att styra upp detta enorma maskineri om tillgångar saknas och folk med resurser attackerar.

Jag förstår inte varför vissa är så arga på admin5, har alltid varit trevlig mot mig. Sedan vet vi ju inte vilka som är bakom adminkonton, och jag vet att de försöker.

Flashback är ett stort och svårstyrt skepp. Jag vill ha vissa förändringar men skulle sörja om fb försvann. Ni som avskyr admins och fb så mycket borde inte ens logga in.
Citera
2022-03-23, 04:04
Medlem
Bahrams avatar
Jag känner ibland att det behövs fler admin. De här två har mycket att göra och modsen kan utnyttja läget. Det behövs många fler för at upptäcka fula moderatorer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in