• 1
  • 2
2021-01-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
125mg var 5e dag (blir 175 per vecka i snitt om jag räknade rätt). Power Supplements står det på den lille flaskan jag börjat på, har även ett till märke hemma redo.

När jag började med propionat så fick jag rejäl PIP, alltså injektionssmärta, så pass att jag var tvungen att avbryta, produkten var tillverkad av personerna som drev online butiken, och förmodligen använde dom en olja av låg kvalitet. Köper nu propionat av högre kvalitet och PIP är helt borta. Så det är verkligen skillnad på egentillverkat och läkemedelstillverkat, ganska logiskt

Jag gick också på Enantathe och mådde si så där på det, klart mycket bättre än på Nebido såklart, men allra bäst mår jag på Propionat, och kulorna är stora i och med att halveringstiden är så kort, så min egna produktion är även igång på natten
Citera
2021-01-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldroad
Ni som får Nebido och äter arimidex, hur stor arimidexdos äter ni? Jag får injektion var 6:e vecka i ungefär 2,5år, jag äter nu en halv tablett två gånger i veckan. Jag har ätit en halv tablett varannan dag sen i augusti, men fick för mig nu att jag ligger för lågt i östradiol så jag glesade ut intaget något. Har haft strax över 300 som högst i östradiol innan jag ökade dosen, åt 1/4 dels tablett i veckan då.

När jag höll på att labba med arimidex så kraschade jag det med 1/32 dels tablett om dagen. För mig så är ett protokoll som innefattar arimidex helt ohållbart. Nu behöver jag lyckligtvis ingen arimidex längre eftersom jag går på propionat varje dag
Citera
2021-01-14, 12:14
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
När jag började med propionat så fick jag rejäl PIP, alltså injektionssmärta, så pass att jag var tvungen att avbryta, produkten var tillverkad av personerna som drev online butiken, och förmodligen använde dom en olja av låg kvalitet. Köper nu propionat av högre kvalitet och PIP är helt borta. Så det är verkligen skillnad på egentillverkat och läkemedelstillverkat, ganska logiskt

Jag gick också på Enantathe och mådde si så där på det, klart mycket bättre än på Nebido såklart, men allra bäst mår jag på Propionat, och kulorna är stora i och med att halveringstiden är så kort, så min egna produktion är även igång på natten
Ska se om jag märker någon skillnad när jag nästa gång tar ett apoteks Enanthate!
Hur ofta behöver man ta propionate då ? Varje dag?
Citera
2021-01-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ska se om jag märker någon skillnad när jag nästa gång tar ett apoteks Enanthate!
Hur ofta behöver man ta propionate då ? Varje dag?

Jag tar det varje morgon, 0.15 ml. Vissa tar det varannan dag. Jag mår så pass bra att jag ibland glömmer bort att jag har sekundär hypogonadism.
Citera
2021-01-14, 13:22
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Jag tar det varje morgon, 0.15 ml. Vissa tar det varannan dag. Jag mår så pass bra att jag ibland glömmer bort att jag har sekundär hypogonadism.
Intressant, det är ju inte mycket olja alls!
Får köra Enanthate och om det inte funkar helt bra så kan jag testa propionate
Citera
2021-01-14, 14:59
Medlem
Citat:
Intressant, det är ju inte mycket olja alls!
Får köra Enanthate och om det inte funkar helt bra så kan jag testa propionate

Kan ju tillägga att den korta halveringstiden gör att testonivåerna följer den naturliga dagskurvan, dsv högt på morgonen och lågt på kvällen
Citera
2021-01-14, 15:18
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Kan ju tillägga att den korta halveringstiden gör att testonivåerna följer den naturliga dagskurvan, dsv högt på morgonen och lågt på kvällen
Jaså ! Precis som testo gel alltså med naturlig dagskurva.
Har du kollat vad ditt testosteronvärde ligger på med din testo propionate TRT ?
Citera
2021-01-14, 15:34
Medlem
Citat:

Propionate har en halveringstid på 1.5 - 3 dagar så nej, det hinner inte dala mot kvällen. Bra att du pinnar varje dag däremot för att manipulera aromatase som i sin tur fördelar DHT & E2 i mindre skala.
Citera
2021-01-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Propionate har en halveringstid på 1.5 - 3 dagar så nej, det hinner inte dala mot kvällen. Bra att du pinnar varje dag däremot för att manipulera aromatase som i sin tur fördelar DHT & E2 i mindre skala.

Propionat har en halveringstid på 18 timmar. Sen kan jag konstatera att på Nebido så var mina kulor nästan obefintliga, och nu är dom ca 4.5 cm långa (testiklar är lite ovala)
Citera
2021-01-14, 16:27
Medlem
Citat:
Jaså ! Precis som testo gel alltså med naturlig dagskurva.
Har du kollat vad ditt testosteronvärde ligger på med din testo propionate TRT ?

Ja precis. Dock så är ju nackdelen med gelen att den aromatiserar så mycket till östro när den tränger igenom kroppens fettlager
Citera
2021-01-14, 21:59
Medlem
Citat:
Propionat har en halveringstid på 18 timmar. Sen kan jag konstatera att på Nebido så var mina kulor nästan obefintliga, och nu är dom ca 4.5 cm långa (testiklar är lite ovala)

Du får jättegärna skicka källa där det står att propionate-estern är på 18 timmar. Det är av intresse. Har nämligen aldrig hört det i hela mitt liv.. Du kan väl googla halveringtiden på propionat(e). Du glömmer sista bokstaven, det är ingen svensk uppfinning.

Estern ”acetate” har en halveringstid på 1 dag men går knappt att få tag på till testosteron.
Det var vanligt med Testosterone Suspension på 80-talet som hade snabbast halveringstid både i steady-state och gick ur snabbast men finns ej längre.

Mvh
Senast redigerad av Tacticalchaos 2021-01-14 kl. 22:11.
Citera
2021-01-14, 22:06
Medlem
Citat:

Huruvida små ens testiklar blir av exogent testosteron har ingenting med estern bundet till hormonet att göra alls. Det är genetiskt. Mina förblir oförändrade och har alltid varit.

Möjligtvis även dosbaserat.
Senast redigerad av Tacticalchaos 2021-01-14 kl. 22:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in