2021-01-13, 15:20
Medlem
TestoCypionates avatar
Idag sattes första injektionen här hemma med Testo Enanthate. Jag gör det i TRT syfte då jag har lågt testosteronvärde (under 12 nmol vid två mätningar) samt är under 30 år gammal. Tänker testa och köra var 5e dag och känna hur det känns. Ingen erfarenhet av doping på något sätt sen tidigare
Blir spännande när man sedan känner effekten komma!
Citera
2021-01-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
Idag sattes första injektionen här hemma med Testo Enanthate. Jag gör det i TRT syfte då jag har lågt testosteronvärde (under 12 nmol vid två mätningar) samt är under 30 år gammal. Tänker testa och köra var 5e dag och känna hur det känns. Ingen erfarenhet av doping på något sätt sen tidigare

Spännande, vad för dos, märke på testo?
Citera
2021-01-13, 16:22
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseBengt
Spännande, vad för dos, märke på testo?
125mg var 5e dag (blir 175 per vecka i snitt om jag räknade rätt). Power Supplements står det på den lille flaskan jag börjat på, har även ett till märke hemma redo.
Citera
2021-01-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate

Bra intiativ!
Citera
2021-01-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Det får han svara på, men det är ingen tvekan om att springer man eller eller gör annan konditionsträning så ökar Hb, det är ju det som är bättre kondition dvs högre syreupptagningsförmåga.

Lite ot men det är alltså inte något i andningsapparaten som begränsar prestationen utan det är blodets förmåga att ta upp syre som avgör. Den smarte inser därför att sån näsplåster är helt meningslöst.

Det är blodvolymen som ökar av löpträning. Det sänker dock Hb.

For most*runners,*hemoglobin*will be approximately 0.5g/dl lower than normal, while it can be 1g/dl lower in highly trained*runners. This lower level is a pseudoanemia and doesn't require medications. The dilutional effect*of*training will resolve after several days off from training.

https://www.runnersworld.com/advance...s-for-runners/
Citera
2021-01-13, 23:56
Medlem
Ni som får Nebido och äter arimidex, hur stor arimidexdos äter ni? Jag får injektion var 6:e vecka i ungefär 2,5år, jag äter nu en halv tablett två gånger i veckan. Jag har ätit en halv tablett varannan dag sen i augusti, men fick för mig nu att jag ligger för lågt i östradiol så jag glesade ut intaget något. Har haft strax över 300 som högst i östradiol innan jag ökade dosen, åt 1/4 dels tablett i veckan då.
Citera
2021-01-14, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilepointroad64
Det är blodvolymen som ökar av löpträning. Det sänker dock Hb.

For most*runners,*hemoglobin*will be approximately 0.5g/dl lower than normal, while it can be 1g/dl lower in highly trained*runners. This lower level is a pseudoanemia and doesn't require medications. The dilutional effect*of*training will resolve after several days off from training.

https://www.runnersworld.com/advance...s-for-runners/

Det stämmer att fysisk träning leder till en ökad blodvolym men och ökad total hemo-globinmängd.

https://centrumforidrottsforskning.s...-traningen.pdf
Citera
2021-01-15, 16:58
Medlem
Mina kulor har också växt till sig ganska ordentligt efter jag gått från skitprotokollet 1 gram nebido var sjunde vecka till mindre doser oftare. Lägre blodtryck och hb fick jag på köpet också.
Citera
2021-01-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Mina kulor har också växt till sig ganska ordentligt efter jag gått från skitprotokollet 1 gram nebido var sjunde vecka till mindre doser oftare. Lägre blodtryck och hb fick jag på köpet också.

Borde ha med dosen att göra och inte estern. 1 gram nebido var sjunde vecka är det sämsta upplägget jag hört någonsin. Märkligt att ett land som Sverige ligger så långt efter i hormonbehandling. Europa överhuvudtaget.

Att du har bättre blodtryck lär ha att göra med att du aromatiserar östrogen i mindre utsträckning med tätare injektionsintervall. Östrogen binder vatten och höjer blodtrycket.

Väldigt bra att du injicerar ofta och mikrodoserar. Bästa upplägget i särklass.
Citera
2021-01-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Han behöver inte bevisa någonting. Han upplever att kulorna är större och då är det så. Förmodligen är det av en annan anledning än den han tror bara och man måste väl få ha fel ibland, det är så man lär sig. Det är ett komplext ämne.

Jag tror på teorin att med Nebido så skjuter man en alldeles för stor dos på en gång vilket påverkar HPTA axeln som signalerar testiklarna att krympa i större skala än ifall man mikrodoserar med tätare injektionsfrekvens.

Så har inget med estrar att göra, utan individuellt och dosbaserat. Mina förblir oförändrade på 420 mg testo som jag ligger på nu. Aldrig krympt.

Är detta ett problem (varför det nu ens skulle vara det) så finns HCG.
Det är egentligen inget problem. Jag kör en livslång TRT på 160mg cypionate var 7e dag, jag har funnit fram att det är sweetspoten för mig. Dessvärre krympte kulorna lite, jag blev först orolig att bruden skulle märka av det. Jag har alltid haft en stor pung liksom, men så avstannade krympningen helt. Jag hann faktiskt köpa hem hcg att använda ifall det skulle fortsätta, men det är bara som en försäkring.

Jag hade alla tecken på testosteronbrist orsakad av medicinering. Från ett väldigt aktivt liv med kampsport trycktes testosteronet ner till olidliga 10 nmol. Ständig värk, smärta och trötthet. Jag fick besked av min läkare i utlandet att det är först vid 6-7 nmol som TRT blir intressant. Så jag kör min egen TRT nu och det är ett av de bästa val jag gjort senaste åren. Jag har allt av armidex, nolva, clomid, hcg hemma om något skulle gå fel, men det är bara för att jag ofta är nojjig i början.

Vissa tycker att 160 mg i veckan är för högt, och det är i teorin 60 mg i överkant mot helt naturlig, men samtidig är jag en stor man och behöver lite extra tryck ibland, det passar bra med min livsstil.
Citera
2021-01-15, 23:05
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är egentligen inget problem. Jag kör en livslång TRT på 160mg cypionate var 7e dag, jag har funnit fram att det är sweetspoten för mig. Dessvärre krympte kulorna lite, jag blev först orolig att bruden skulle märka av det. Jag har alltid haft en stor pung liksom, men så avstannade krympningen helt. Jag hann faktiskt köpa hem hcg att använda ifall det skulle fortsätta, men det är bara som en försäkring.

Jag hade alla tecken på testosteronbrist orsakad av medicinering. Från ett väldigt aktivt liv med kampsport trycktes testosteronet ner till olidliga 10 nmol. Ständig värk, smärta och trötthet. Jag fick besked av min läkare i utlandet att det är först vid 6-7 nmol som TRT blir intressant. Så jag kör min egen TRT nu och det är ett av de bästa val jag gjort senaste åren. Jag har allt av armidex, nolva, clomid, hcg hemma om något skulle gå fel, men det är bara för att jag ofta är nojjig i början.

Vissa tycker att 160 mg i veckan är för högt, och det är i teorin 60 mg i överkant mot helt naturlig, men samtidig är jag en stor man och behöver lite extra tryck ibland, det passar bra med min livsstil.

Jag fattar det inte? Hur fan kan de sätta gräns vid 6-7 nmol? På 10 mår man ju rent skit. Otroligt försämrad livskvalitet. Man har ju knappt ork till att få något gjort, än mindre att vara fysisk aktiv med träning t.ex. Va fan är det för jävla evidens de baserar dessa gränsvärden på egentligen?
Citera
2021-01-15, 23:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hencucken
Jag fattar det inte? Hur fan kan de sätta gräns vid 6-7 nmol?
Man tar prov på ett större antal män som klassas som friska sen tar man bort 2.5% av dom med högst värde och 2.5% av dom med lägst värde, kvar har man referensvärdet utan någon hänsyn till att testosteronvärdet i stort minskar sen många år tillbaka, typ lite grovt sådär...

Utöver detta så tolkar sjukvården utifrån min erfarenhet nästan alltid referensvärden som svartvita utan hänsyn till individuella skillnader, ligger ett prov inom referens så kan man absolut inte vara sjuk.

Och kvar har man en sjukvård som fungerar katastrofalt dåligt och tvingar män till att ljuga o fiffla för sjukligt låga värden kallas "normala"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in