Citat:
Ursprungligen postat av
Tacticalchaos
Han behöver inte bevisa någonting. Han upplever att kulorna är större och då är det så. Förmodligen är det av en annan anledning än den han tror bara och man måste väl få ha fel ibland, det är så man lär sig. Det är ett komplext ämne.
Jag tror på teorin att med Nebido så skjuter man en alldeles för stor dos på en gång vilket påverkar HPTA axeln som signalerar testiklarna att krympa i större skala än ifall man mikrodoserar med tätare injektionsfrekvens.
Så har inget med estrar att göra, utan individuellt och dosbaserat. Mina förblir oförändrade på 420 mg testo som jag ligger på nu. Aldrig krympt.
Är detta ett problem (varför det nu ens skulle vara det) så finns HCG.
Det är egentligen inget problem. Jag kör en livslång TRT på 160mg cypionate var 7e dag, jag har funnit fram att det är sweetspoten för mig. Dessvärre krympte kulorna lite, jag blev först orolig att bruden skulle märka av det. Jag har alltid haft en stor pung liksom, men så avstannade krympningen helt. Jag hann faktiskt köpa hem hcg att använda ifall det skulle fortsätta, men det är bara som en försäkring.
Jag hade alla tecken på testosteronbrist orsakad av medicinering. Från ett väldigt aktivt liv med kampsport trycktes testosteronet ner till olidliga 10 nmol. Ständig värk, smärta och trötthet. Jag fick besked av min läkare i utlandet att det är först vid 6-7 nmol som TRT blir intressant. Så jag kör min egen TRT nu och det är ett av de bästa val jag gjort senaste åren. Jag har allt av armidex, nolva, clomid, hcg hemma om något skulle gå fel, men det är bara för att jag ofta är nojjig i början.
Vissa tycker att 160 mg i veckan är för högt, och det är i teorin 60 mg i överkant mot helt naturlig, men samtidig är jag en stor man och behöver lite extra tryck ibland, det passar bra med min livsstil.