Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-13, 14:10
  #1
Medlem
Hej! ''Skrivaren'' finns ingenstans på datorn och därav vet jag inte hur jag skall avbryta utskriftjobbet.

Vart kan jag hitta den och jag inte ens kan hitta den via ''sökfunktionen'' och avbryta skrivaren att skriva.
Citera
2021-01-13, 14:13
  #2
Medlem
Greenspams avatar
Skriv "utskriftshantering" i sökrutan
Citera
2021-01-13, 14:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Skriv "utskriftshantering" i sökrutan
Jag kommer till Internet/Googles sökfunktion. Sökrutan gör mig tokig! Jag har försökt använda den till just detta problem, men den söker sig till webbläsaren och inte på vad jag har själva datorn.
Citera
2021-01-13, 14:20
  #4
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag kommer till Internet/Googles sökfunktion. Sökrutan gör mig tokig! Jag har försökt använda den till just detta problem, men den söker sig till webbläsaren och inte på vad jag har själva datorn.
Ok, klicka på startmenyn->Mappen Administrationsverktyg för Windows->Utskriftshantering
Citera
2021-01-13, 14:36
  #5
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag kommer till Internet/Googles sökfunktion. Sökrutan gör mig tokig! Jag har försökt använda den till just detta problem, men den söker sig till webbläsaren och inte på vad jag har själva datorn.
Pröva det här för andra problemet
https://www.howtogeek.com/224159/how...10-start-menu/
Citera
2021-01-13, 14:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Ok, klicka på startmenyn->Mappen Administrationsverktyg för Windows->Utskriftshantering
Gick inte heller..

Skrivaren lyser rött i alla fall. D.v.s att den vill skriva, men saknar papper.
Citera
2021-01-13, 14:45
  #7
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Gick inte heller..

Skrivaren lyser rött i alla fall. D.v.s att den vill skriva, men saknar papper.
Under Administrationsverktyg->Tjänster->Print Spooler->Stoppa och starta om tjänsten.
Ominstallera skrivaren annars kanske.
Citera
2021-01-13, 14:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Under Administrationsverktyg->Tjänster->Print Spooler->Stoppa och starta om tjänsten.
Ominstallera skrivaren annars kanske.
Fann ingenting där heller.

Hur ominstallerar man?
Citera
2021-01-13, 16:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Gick inte heller..

Skrivaren lyser rött i alla fall. D.v.s att den vill skriva, men saknar papper.


Jag har varit med om att en skrivare skrev ut en massa. Fattade inte vad som hände, först. Men nu förstår jag att den hade sparat alla "jobb" som den fått order om att skriva ut. Och när tillfälle gavs satte den sprutt.
Efter en massa sidor stannade den. Och tillfreds med sitt jobb. Tror jag fick någon underlig mänsklig känsla.
Så ge den papper och bläck/toner så jobbar den tills den är färdig..
Citera
2021-01-13, 16:47
  #10
Medlem
Låt det vara så länge och koppla av med filmen Office Space i kväll.
Citera
2021-01-13, 16:48
  #11
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Vid akuta nödsituationer: Dra ur strömkontakten.
Citera
2021-01-15, 15:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrmorr
Vid akuta nödsituationer: Dra ur strömkontakten.
Njaaa....Alltså...Skrivaren minns ju fortfarande, så den villl jufortfarande skriva ut all papper. När jag kommer koppla in den kommer den nog vilja fortsätta där den stannade kvar. Så jag behöver avbryta detta via datorn. Mne jag kommer inte åt någon ikon eller så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback