• 2
  • 3
2021-01-12, 22:51
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Och vad blir det ? 60 kr eller så ?

Beror på hur pass risktagande personen är.
Satsa i 3 olika aktier som straxt skall noteras för utdelning straxt så köper man den aktien och ligger på aktierna över utdelningsdagen och kammar hem utdelningen på sitt konto.

Då kan man göra betydligt mer än 60-70 kr..

Briljant! För aktierna brukar ju aldrig gå ner lika mycket som utdelningen är. Varför gör inte alla så, GRATIS PENGAR JU!
Citera
2021-01-12, 23:33
Medlem
Om du har lite nerver kan du få ett bra och säkert börstips;
Köp Isofol Medical
Kursen gick ner drygt 4% idag då folk inte fattar det senaste PM:et och den kommer med största sannolikt gå upp, om inte redan i morgon, så senast i slutet på veckan i samband med deras presentation på J.P. Morgan 39th Annual Healthcare Conference.
När du betalt av dina första 200k, så behåller du resten i aktien och får ett mycket trevligt 2022.

Lycka till 😃
(ja, jag har själv en försvarlig peng i bolaget)
Citera
2021-01-12, 23:44
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Bara massa sosseförslag i tråden ju! Gör det enda rätta, var en man och lägg rubbet på svart på ett roulettebord. Ingen minns en fegis. Med lite flyt kan du tjacka en extra tomt, och du behöver inte ens vara nervös i tre långa månader på börsen. Nobrainer om du frågar mig.
Citera
2021-01-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag har fått ett utökat bolån på 200 000 kr som betalas ut om några veckor. Dessa ska jag använda om ca 3 månader för att friköpa min tomträtt.
Hur skulle ni göra med dessa pengar under de 3 månaderna innan jag ska använda dem? Låta de stå kvar på lönekontot till 0% ränta eller låta de vara på börsen i 3 månader i någon fond eller liknande? Vad/vilken fond/placering i så fall?

Att öppna något sparkonto med insättningsgaranti till 1% ränta blir det väl bara småpengar av?

Du hade redan haft 260 tusen om du gjorde det när jag sa.
Citera
2021-01-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Ja det blir nog bäst så, tror inte du kan slå den avkastningen riskfritt när man tar skatter och avgifter i beaktning.

Skatten är symmetriskt konstruerad. Du betalar 30 % skatt på ränteinkomster och får göra 30 % avdrag på ränteutgifter.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in