• 1
  • 2
2021-01-11, 22:51
Bannlyst
Nu börjar poliserna springa runt och behandla vanligt folk som brottslingar, så kan vi inte ha det, hur kan vi få covidgrisarna att skämmas för sitt omoraliska betende? "Jag gör bara mitt jobb" duger verkligen inte som ursäkt för sånt här, några till som "bara gör sitt jobb",knarklangare, yrkesmördare, slaktare, bödel, soldater, SS. Nej man kan inte bete sig hur som helst bara för man får betalt.

I Frankrike har jag sett film där poliserna radar upp sig och slänger handbojorna på marken i protest mot corona skiten. Och en annan gång tog dom av sig hjälmarna när en tjej stod och skrek på dom. Och politikerna började försöka få genom en lag om att man inte får filma poliser.

Så min gissning är att man kan få coronagrisar att känna sig som människor genom att filma deras handlingar och ansikten, sedan göra en lista där deras handlingar och ansikten syns, och lägga ut det på internet så dom får stå för det dom gör och skämmas. Kanske dom då säger nej till sina corona order och slutar vara robotar?

Vad tror ni om det? Vore det lagligt att lista coronagrisar på nätet? Har ni några andra idéer?
Citera
2021-01-11, 22:59
Medlem
Jag tar problemen när de väl dyker upp! I mina hemtrakter har "Nöff-nöff" inte ännu börjat handboja eller misshandla folk som brister i bruket av mulstrut!
Citera
2021-01-11, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag tar problemen när de väl dyker upp! I mina hemtrakter har "Nöff-nöff" inte ännu börjat handboja eller misshandla folk som brister i bruket av mulstrut!
Ok men berätta gärna hur du tar problemen, så vi kan hitta bra lösningar. Nyligen gav dom sig på en gammal tant för att hon demonstrerade eller nått tror jag.

Eller menar du att du "tar problemen" där bak?
Citera
2021-01-11, 23:27
Bannlyst
Om det är fel forumdel så får ni ju gärna flytta den, jag hittade ingen mer passande, och ser det verkligen som att bekämpa brott att bekämpa coronagrisar. Det är utan tvekan brottsligt att behandla vanligt folk som brottslingar.
Citera
2021-01-12, 00:16
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Vad säger nya reglerna? Munblöja fur alles eller?

Vad har grisen för olika anledningar att hoppa på hederligt folk, alltså vad kan ge dom anledning att ingripa?

Denna ytterligare inskränkning av friheten och yttrandefriheten är ett brott mot våra rättigheter (oavsett pajaslag instiftad eller ej). Kränker grundlagstiftade rättigheter. Typiskt smutssossar.
Citera
2021-01-12, 00:20
Medlem
kan det korrumperas neråt så går det uppåt.
Citera
2021-01-12, 00:48
Medlem
psykosnyckels avatar
De som inte bär munskydd kan man ha som fyllning i motorvägar. Barn kan mista föräldrar för att vissa går runt & sprider.

Det borde vara som i delar av europa & utomlands att man inte ens får lämna sin bostad utan att mötas av höga böter.
Citera
2021-01-12, 00:50
Citat:
Ursprungligen postat av psykosnyckel
De som inte bär munskydd kan man ha som fyllning i motorvägar. Barn kan mista föräldrar för att vissa går runt & sprider.

Det borde vara som i delar av europa & utomlands att man inte ens får lämna sin bostad utan att mötas av höga böter.
Precis. Det viktiga är ju att så få som möjligt dör. Därför borde man mörda alla som inte ställer upp på det.
Citera
2021-01-12, 07:12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broccolipost
Ok men berätta gärna hur du tar problemen, så vi kan hitta bra lösningar. Nyligen gav dom sig på en gammal tant för att hon demonstrerade eller nått tror jag.

Eller menar du att du "tar problemen" där bak?
Gamla damer med rollatorer går bra att trakassera men kriminella män i förtorten köper man pizza till...
Senast redigerad av Reverend.Camden 2021-01-12 kl. 08:11.
Citera
2021-01-12, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jackdaniels1098
Vad säger nya reglerna? Munblöja fur alles eller?

Vad har grisen för olika anledningar att hoppa på hederligt folk, alltså vad kan ge dom anledning att ingripa?

Denna ytterligare inskränkning av friheten och yttrandefriheten är ett brott mot våra rättigheter (oavsett pajaslag instiftad eller ej). Kränker grundlagstiftade rättigheter. Typiskt smutssossar.
Vet inte exakt vad dom säger än så länge, men jag ser ingen anledning att allt som händer i andra länder kommer hit med snart. Man gör detta för att stoppa smittan? Så om andra länder med fler åtgärder ännu inte lyckats stoppa den och ökar åtgärderna, så betyder det ju logiskt att vi kommer behöva ännu extremare åtgärder för att komma ifatt med alla andra? Det kommer bli hemskt, och det enda sättet att hindra det som jag ser det är att få polisen att inte vilja genomföra.
Citera
2021-01-12, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Gamla damer med rollatorer går bra att trakassera men kriminella män i förtorten köper man pizza till...
Det här är ju ett bra argument att få dom att känna skam när man filmar dom när dom ger sig på oskyldiga människor.

Man tar fram en kamera och ber dom förklara för kameran vad som pågår, sen säger man att deras ansikte kommer läggas upp på internet med en förklaring av deras omoraliska, fega och skadliga handlingar mot oskyldiga människor. Sen börjar man förklara att det finns riktiga brottslingar som dom borde ta hand om och att det dom gör nu skulle få dom att passa bra som SS soldater.

Lägg gärna fram bra argument som kan få en polis att skämmas för sina handlingar så att vi alla kan använda dom när det behövs.

Det ska inte finnas någon heder i att vara coronagris, krossa dom med logik och skam.
Citera
2021-01-12, 13:57
Bannlyst
Ja vad finns det för corona situationer runt om i världen vi kan ha som mall?

Tex polisen ska tvinga nån att ta på sig mask eller arestera och bötfälla nån som inte har mask. Vad skulle ni säga till dessa coronagrisar?

Eller ni samlas av nån anledning, ni ska festa, ni ska protestera, ni ska spela fotboll, fira jul med familjen, eller vad det nu kan va, och grisarna kommer och säger att ni inte får samlas/umgås. Vad skulle ni säga till dessa coronagrisar?

Nån äcklig butik säger ni inte får komma in och handla om ni inte har mask eller att dom minsann ska ta er temperatur innan ni får gå in. Dessa är med coronagrisar. Vad skulle ni vilja säga dom?

Nån äcklig butik som inte längre vill ta emot kontanter. Va kan man säga till dom?

Ge oss fler exempel och vettiga argument. Ingen av dom kommer sluta efter att bara en av oss säger ifrån därför måste vi tillsammans bryta ner dom med logik tills dom skämms för det dom gör. Vi behöver hjälpas åt med argument och se det som en långsiktig kamp, varje gång vi argumenterar mot detta med nån som gör det blir ett steg i rätt riktning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in