Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-11, 19:43
  #1
Medlem
Hej!

Jag sökte på google på ett användarnamn jag brukar använda på webbsidor idag, och fann bland sökträffarna att jag fortfarande var medlem på diverse sidor där jag inte loggat in på många år och som jag slutat använda. Jag loggade in på några av dem och raderade mitt användarkonto, men när jag googlar mitt användarnamn (även med inkognitoläge), så dyker dessa sidor+mitt användarnamn fortfarande upp som resultatträffar.

Hur lång tid tar det innan de försvinner från googles sökresultat? Någon som vet?
Citera
2021-01-11, 19:51
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanskeman
Hej!

Jag sökte på google på ett användarnamn jag brukar använda på webbsidor idag, och fann bland sökträffarna att jag fortfarande var medlem på diverse sidor där jag inte loggat in på många år och som jag slutat använda. Jag loggade in på några av dem och raderade mitt användarkonto, men när jag googlar mitt användarnamn (även med inkognitoläge), så dyker dessa sidor+mitt användarnamn fortfarande upp som resultatträffar.

Hur lång tid tar det innan de försvinner från googles sökresultat? Någon som vet?



Du måste maila företaget som har dina uppgifter. Sedan gör google regelbundna gallringar. Någon gång per månad eller så.
Citera
2021-01-11, 21:17
  #3
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
I regel brukar man säga att internet aldrig glömmer och det gäller i synnerhet Google.
Citera
2021-01-11, 21:23
  #4
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanskeman
Hej!

Jag sökte på google på ett användarnamn jag brukar använda på webbsidor idag, och fann bland sökträffarna att jag fortfarande var medlem på diverse sidor där jag inte loggat in på många år och som jag slutat använda. Jag loggade in på några av dem och raderade mitt användarkonto, men när jag googlar mitt användarnamn (även med inkognitoläge), så dyker dessa sidor+mitt användarnamn fortfarande upp som resultatträffar.

Hur lång tid tar det innan de försvinner från googles sökresultat? Någon som vet?
Normalt mellan några dagar till drygt en månad beroende på den aktuella sajtens ”relevans”.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback