• 1
  • 2
2021-01-11, 17:38
Medlem
Jahaudus avatar
Dags för mig att förnya körkortet.

Har sett att det går att skicka in bilder online. Min fråga är om någon har testat detta och om fotot blev godkänt eller ej? Är helt enkelt nyfiken på era erfarenheter.

Tack på förhand!
Citera
2021-01-11, 17:45
Medlem
S.O.Stolps avatar
Du kan inte själv skicka in ett foto online.

Du kan fotografera dig på något av Trafikverkets utvalda förarprovskontor när du ska förnya ditt körkort. Dom överför sen fotot online.

Transportstyrelsen
Citera
2021-01-11, 17:47
Bannlyst
Nja, man bör generellt sett inte använda fotoautomater eller liknande. Fick själv avslag på bilder som godkändes i automaten men inte av myndigheten.

Låt en proffsfotograf certifierad på körkortsfoto fota dig eller gå som nämnt till ett förarprovskontor (det bästa alternativet).
Citera
2021-01-11, 17:50
Medlem
link71s avatar
100kr på trafikverket , billig peng för att få ett bra foto på plats! Dluppa all krångel om bilden kanske ej blir godkänd.
Citera
2021-01-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Du kan inte själv skicka in ett foto online.

Du kan fotografera dig på något av Trafikverkets utvalda förarprovskontor när du ska förnya ditt körkort. Dom överför sen fotot online.

Transportstyrelsen

Sluta snacka skit. Det går alldeles utmärkt att ta en bild hos en fotograf och skicka in.
Citera
2021-01-11, 18:55
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
100kr på trafikverket , billig peng för att få ett bra foto på plats! Dluppa all krångel om bilden kanske ej blir godkänd.

Om du skulle betala 150 spänn t.e.x för ett körkortsfoto hos en fotobutik så är det inte så dyrt heller, de gäller ju i 10 år sen, varför snåla och leta efter trafikverkets kontorer i landet..
Citera
2021-01-11, 19:03
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD15
Sluta snacka skit. Det går alldeles utmärkt att ta en bild hos en fotograf och skicka in.
Klart att det går. Men TS pratar om att skicka in foto online.
Citera
2021-01-11, 19:07
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Om du skulle betala 150 spänn t.e.x för ett körkortsfoto hos en fotobutik så är det inte så dyrt heller, de gäller ju i 10 år sen, varför snåla och leta efter trafikverkets kontorer i landet..

För dom har överallt. Och de smidigt.
Citera
2021-01-11, 19:11
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
För dom har överallt. Och de smidigt.

Alla städer har inte det, visst de är smidigt, men jag har aldrig förnyat mitt foto där.
Citera
2021-01-11, 19:12
Medlem
link71s avatar
Citat:
Alla städer har inte det, visst de är smidigt, men jag har aldrig förnyat mitt foto där.
De synd.
Mvh
Citera
2021-01-11, 19:13
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
De synd.
Mvh

Sist blev det i en Audio Video butik för något år sen, om jag minns rätt, då fick man två foto som gäller i 10 år vardera..
Senast redigerad av welcometoreality 2021-01-11 kl. 19:21.
Citera
2021-01-11, 19:18
Avstängd
Citat:
Sist blev det i en Audio Video butik för något år sen, om jag minns rätt, då fick man två foto som gäller i 20 år hehe..

20 år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in