• 1
  • 2
2021-01-11, 19:20
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
20 år?

Ena fotot i 10 år och den andra i 10, så tänkte jag...
Citera
2021-01-11, 19:22
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Sist blev det i en Audio Video butik för något år sen, om jag minns rätt, då fick man två foto som gäller i 20 år hehe..

Jaa fanns väldigt bra foto maskiner förr för 50-100kr (?) Som låg i min coop affär i centrum, var najs faktiskt hehe, men de va några år sedan ^^.
Mvh
Citera
2021-01-11, 19:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Jaa fanns väldigt bra foto maskiner förr för 50-100kr (?) Som låg i min coop affär i centrum, var najs faktiskt hehe, men de va några år sedan ^^.
Mvh

Ja såna saknar man, man satte sig själv i en stol, höjde stolen och sen stoppade man in en sedel eller kort och drog för draperiet och sen fanns det en spegel också också inna blixten, sen hämtade man fotot utanför maskinen...
Citera
2021-01-11, 19:39
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja såna saknar man, man satte sig själv i en stol, höjde stolen och sen stoppade man in en sedel eller kort och drog för draperiet och sen fanns det en spegel också också inna blixten, sen hämtade man fotot utanför maskinen...

De var härligt det 😃
Mvh
Citera
2021-01-11, 20:20
Medlem
Jahaudus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Du kan inte själv skicka in ett foto online.

Du kan fotografera dig på något av Trafikverkets utvalda förarprovskontor när du ska förnya ditt körkort. Dom överför sen fotot online.

Transportstyrelsen
Nej, men det verkar som att man kan beställa foto online, som man sedan skickar in. Tex onlineid.se, speed-id.com, idkortonline osv...
Fast hur seriöst det är vet jag inte och därav min undran.
Citera
2021-01-12, 11:51
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaudu
Nej, men det verkar som att man kan beställa foto online, som man sedan skickar in. Tex onlineid.se, speed-id.com, idkortonline osv...
Fast hur seriöst det är vet jag inte och därav min undran.

Jag gjorde det nyligen, funkade hur bra som helst. Tog bra foto med mobilen, vit vägg bakom. Skickade till nåt liknande du nämner ovan, fick bilderna per post nån dag senare. Har nu förnyat körkort med den bilden.

Mitt KK gick ut förra året och pga covid ville man helst undvika att åka in och fota på trafikverket.

Edit: onlineid.se var det jag använde.
Senast redigerad av Chronophob 2021-01-12 kl. 11:56.
Citera
2021-01-18, 16:48
Medlem
Jahaudus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Jag gjorde det nyligen, funkade hur bra som helst. Tog bra foto med mobilen, vit vägg bakom. Skickade till nåt liknande du nämner ovan, fick bilderna per post nån dag senare. Har nu förnyat körkort med den bilden.

Mitt KK gick ut förra året och pga covid ville man helst undvika att åka in och fota på trafikverket.

Edit: onlineid.se var det jag använde.

Tack för svaret
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här