Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Till er som yrar om att "Amazon har stängt ner Parler".
Sajten Parler kördes på Amazons servrar, AWS. Amazon har mycket tydliga användarvillkor för vad som inte får finnas på deras plattform, och dit hör rasism, uppvigling, uppmaning till brott med mera. Parler är fyllt med detta. De fick en varning att börja rensa upp i träsket, men gjorde inte det.
Därför stängde Amazon av sajten. Dock kan Parler ta sitt pick och pack, och flytta till en annan plattform alternativt starta upp egna servrar. Amazon har full rätt att välja vilka de vill ha som kunder.
Beror på vad man definierar som rasism
I min värld, trots att jag är invandrare från mena, så skulle pk vänstern klassa mig som rasist. Men jag tycker inte det. Säger jag tex att många svarta i usa är lata och vill bara rappa så skulle jag bli avstängd. Men det är ju sant, svarta är kända i usa för att vilja vara rappare, nba spelare, skådisar och andra celebs. De tror inte på 9-5 jobb. De säger det själva
Så min poäng är att det blir knepigt att göra på det sättet. Blir liksom moment 22.
Resulterar i att man inte får ifrågasätta nåt i världen längre, man ska bara lyda det som är konstaterat som sanning av de som styr. Vad är poängen då med människans fria vilja och tänk? Man blir till slut boskap
Och ja, det är självklart att de vill att vi ska vara globalisternas boskap. Slavar åt näsorna.
Enkel matematik