2021-01-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Nej så är det absolut inte. Idag får vi föra fram precis alla möjliga åsikter här på fb brädan.

Du däremot, om du hade bestämt, hade tagit bort den möjligheten.

Så det är nog snarare DU som får gå till nästa forum där endast ryggdunkare hänger.

Fb är ett företag som imorn kan ändra sig till att endast inlägg om djur får publiceras. Även om det inte är så just nu så förstår du att det kan hända va? Och att de har full rättighet att göra så.

Tråkigt att du ska börja med personangrepp istället för att diskutera. Säger mycket om dig som person.
Citera
2021-01-11, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
För att de har brutit mot avtalet som de har mellan varandra?
Amazon skickade 98 exempel på brott mot avtalet under flera veckors tid. Sedan skrev tusentals anställda på att man skulle sparka bort Parler.

Men i slutändan så får Amazon göra exakt vad de vill, i avtalet som Parler signerade står exakt det. Amazon kan närsom sparka bort Parler, något Parler godkänt.

Fan skrika och ta på sig offerkoftan för man blir dumpad med ett giltigt kontrakt. Det är lite väl barnsligt.
Satteeh... Jag förmodar att juggemaffian som vill hantera garderoben på någons krog också kan visa upp ett ”kontrakt”... Den stora gorillan i djungel bestämmer alltid spelreglerna, vill du ha en banan skriver du naturligtvis under oavsett vad du tycker om dessa regler.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Jag är civilingenjör. Vi läste inte juridik eller filosofi eller nåt som ens är i närheten av att röra vid uttrycken positiv eller negativ frihet. Att känna till dessa två begrepp är ganska elementärt om man intresserar sig för politik.

Det är beklagligt att ni använder ordet yttrandefrihet när ni inte förstår vad det betyder. Ni borde uppfinna ett nytt ord, förslagsvis yttranderättighet, vilket bättre passar det ni avser när ni skriver yttrandefrihet.

Med eran hemmagjorda definition av yttrandefrihet så var eran yttrandefrihet nästintill obefintlig på nittiotalet innan internet blev lättillgängligt.

Ska du nu skola om alla oss här i vad yttrandefrihet innebär?

Försöker du omdefinera den innebörden?

Du är löjlig faktiskt. Kommer inte gå hem, det garanterar jag dig

Yttrandefrihet är yttrandefrihet. Oavsett hur mycket du försöker vinkla det. Folk har dött i kampen för just den saken, det kallas demokrati.

Och bluffare som du försöker ändra på det och manipulera.

Varför är du så ivrig på att vara helt motsattsen till vad vanligt folk vill? Vad är det som driver dig?
Citera
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Jag är civilingenjör. Vi läste inte juridik eller filosofi eller nåt som ens är i närheten av att röra vid uttrycken positiv eller negativ frihet. Att känna till dessa två begrepp är ganska elementärt om man intresserar sig för politik.

Det är beklagligt att ni använder ordet yttrandefrihet när ni inte förstår vad det betyder. Ni borde uppfinna ett nytt ord, förslagsvis yttranderättighet, vilket bättre passar det ni avser när ni skriver yttrandefrihet.

Med eran hemmagjorda definition av yttrandefrihet så var eran yttrandefrihet nästintill obefintlig på nittiotalet innan internet blev lättillgängligt.

Jag läser ditt inlägg och tagg med stor förtjusning.

Så otroligt irriterande med personer som bara läst politics 101.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Skitbra att parler fimpades. Yttrandefrihet är såklart asbra. Och självklart ska jag få säga vad jag vill. Alla idioter är det däremot bra att de tystar.

Fast jag har inga problem med att folk tycker annorlunda. Om jag t.ex säger att Biden är bra, så gör det inget om någon annan tycker att han är skitbra.
Citera
2021-01-11, 00:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Enligt dem själva är de opartiska.
Det verkar som att det numera är konservativt att vara opartisk.

Förlåt, du har rätt. Parler säger att de är opartiska, men som jag förstått det är det många konservativa som lämnar twatter för Parler.
Citera
2021-01-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dapanch
Håller verkligen inte med. En katt är en katt och en hund är en hund. Varför prata om en innebörd som faktiskt inte är sann. Man lever ju inte i verkligheten då utan ifrån sin egen påhittade världsbild.

Jag måste avsluta denna diskussion med att säga att jag är uppriktigt förvånad över att man fortfarande kan hitta till synes normalbegåvade människor med en syn på språket hemmahörandes i 900-talets Italien.
Citera
2021-01-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Satteeh... Jag förmodar att juggemaffian som vill hantera garderoben på någons krog också kan visa upp ett ”kontrakt”... Den stora gorillan i djungel bestämmer alltid spelreglerna, vill du ha en banan skriver du naturligtvis under oavsett vad du tycker om dessa regler.
Är vi tillbaka på att AWS äger hela världens IT-infrastruktur igen? Det gick fort.
Eller vad blev det här för sagostund? Vill tro att alla ISPer har liknande krav i sina avtal.

Är du medveten om vilka som backar Parler ekonomiskt?
Citera
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Att man kan släcka ner vem som helst vars budskap inte passar ens agenda. När man tillhör en kartell som äger de globala plattformarna för allmändebatterna har man en skyldighet att låta alla sidor komma till tals, gör man inte det sätter man demokratin ur spel eftersom vissa pushas via algoritmer medan andra hänvisas till att opinionsbilda via flaskpost. Att jag förkastar ditt regelrabblande är för att lagarna är föråldrade och inte tar hänsyn till det moderna sättet att kommunicera. Visst kan du stå i tvättstugan och muttra om att du inte gillar din ledare, men vad gör det för skillnad i praktiken?
Man kan inte släcka ned vem som helst. Ett företag kan däremot säga upp ett kontrakt med en kund. Företaget kan inte hindra kunden från att skriva på en ny plattform.

En kund har aldrig rätt att upprätthålla ett kontrakt om man brytit mot EULA.

Ovanstående ser jag inte som ett problem. Jag tycker att äganderätten står långt över rätten att få ha fortlöpande kontrakt trots att kontraktet brutits av kunden. Känns mer och mer som att jag argumenterar emot kommunister.
Citera
Medlem
PulladSorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Detta är missbruk av en ledande ställning.
Vad är dom rädda för?

De är rädda för att vissa åsikter ska få spridning.
Att censurera politiska åsikter är viktigare för dem än att tjäna pengar. Det har de stora teknikföretagen bevisat mången gång.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dapanch
Fb är ett företag som imorn kan ändra sig till att endast inlägg om djur får publiceras. Även om det inte är så just nu så förstår du att det kan hända va? Och att de har full rättighet att göra så.

Tråkigt att du ska börja med personangrepp istället för att diskutera. Säger mycket om dig som person.

Mm men så är det inte just nu ok? Allt "kan" hända, men vi pratar om presens så sluta försöka manipulera mig

Personangrepp?

Nu har du tappat det. Gå och lägg dig så mår du bättre imorn.
Citera
2021-01-11, 00:24
Medlem
Citat:
Vi har inte varit närmare kommunism sen Sovjetunionen kollapsade. Den s.k. marknadsekonomin börjar bli lika välgörande för demokratin som Kina, mycket cash och noll politisk yttrandefrihet. Varför låtsas du inte se att några få aktörer skaffat sig så gott som monopol på den digitala infrastrukturen där allmändebatterna pågår?

Behöver säkert ske en översyn av det.. monopol är inte för någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in