2021-01-11, 16:18
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TristanSvensson
Det är svårt för högerrörelsen att växa om de inte får ha någon dialog med normala människor och radikalisera dem. Det är en effektiv aktion, dvs att radera alla era tillhåll och kväva ihjäl er som den ohyra ni är. Normalt folk kommer inte installera VPN, eller obskyra webbläsare/appar för att kommunicera med andra som påstår sig sitta på "sanningen". Extremhögern utnyttjade Twitter och Facebook för att radikalisera naiva människor med sitt hjärnvirus. Nu är den megafonen bortblåst.

Fascister gömmer sig bakom demokratiska principer för att demontera demokratin. Big Tech gör alldeles rätt i att inte låta er komma till tals längre. Hade ni suttit bakom spakarna och styrt så hade ni gjort detsamma mot oppositionen. Ni är bara på fel sida av historien, dessvärre för er.

Den ende fascisten här är du som vill inte att alla ska ha yttrandefrihet.
Citera
2021-01-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur kan de förlora mer än sin omsättning? Deras tillgångar låg 2018 10 miljarder. Ska de förlora hälften sina tillgångar på Trump. Jag tror inte det.

Kort; Ingen aning. Jag bara återgav vad jag läst på ett par ekonomisajter och är själv rookie i sammanhanget.
Citera
2021-01-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kolla börsvärdet.

Det är ju inte Twitter som förlorar pengar utan värderingen sjunker kanske. Nu verkar den börja klättra upp igen. (Börsvärdet)
Citera
2021-01-11, 16:22
Medlem
Den sedan andra världskrigets slut etablerade maktstrukturen i väst har haft en stegrande panik de senaste 20 åren. I och med internets framväxt så bröts deras i princip totala informationsmonopol. Visst kunde du även tidigare nå ut med regimfientliga tidningar/närradio osv men inte ens de mest lyckade ( tänker i svensk kontext främst på 90-talets Nordland ) konsumerades av fler än kanske 15-20 tusen personer och vare sig du ville eller inte så var du helt utlämnad till "godkänd" media för alla dagsaktuella nyheter..

På 2000-talet och i synnerhet de senaste 10 åren så har allt det ändrats. Möjligen bortsett från sport så kan du utan problem leva ditt liv och konsumera nyheter utan att någonsin ha med aftonbladet, tv4 osv att göra. Det är inte som på 90-talet heller att vi snackar arga ungdomar från arbetarklassen och thats it utan nu snackar vi folk från alla åldrar och ekonomisk status. En signifikativ ( och stadigt växande ) andel av befolkningen i valfritt "vitt" land får stora delar av sina nyheter från olika varianter av fria tider osv och dom här individerna tenderar att vara riktigt jävla arga..

Den etablerade maktstrukturen tycker inte om den här utvecklingen. Inte det minsta. Världens Bonniers/Soros och allt vad dom heter är fullt medvetna om att utan internet så hade SD och liknande partier aldrig nått dagens höjder, Brexit inte varit nära och Donald Trump hade aldrig någonsin blivit USA:s president. Han hade inte ens varit nära utan hade körts över av gammelmedia redan i primärvalen 2016. Precis på samma sätt som dom försökte nu men det hjälpte inte för han kunde via internet nå ut direkt till folket och kanske ännu viktigare så kunde även anhängarna via internet gadda ihop sig..

Nu har tydligen tiden kommit då dom här mörkermänniskorna till sist kommit till skott och bestämt sig för att använda Trumps stökiga sorti för att försöka vrida tillbaka klockan till, för deras del, lyckligare dagar. Jag tror inte ens att dom själva dagdrömmer om att det någonsin kan bli samma glansdagar som pre-internet men dom kommer försöka dra det så långt åt det hållet som möjligt..

Personligen tror jag inte att dom kommer att lyckas mer än marginellt och tillfälligt. Katten är sedan länge ute ur lådan eller hur man brukar säga och det är bara en tidsfråga innan regimkritikerna finner nya vägar. Om något så blir väl alla som redan var arga och misstrogna ännu ett snäpp argare..
Citera
2021-01-11, 16:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Hur kan de förlora mer än sin omsättning? Deras tillgångar låg 2018 10 miljarder. Ska de förlora hälften sina tillgångar på Trump. Jag tror inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Kort; Ingen aning. Jag bara återgav vad jag läst på ett par ekonomisajter och är själv rookie i sammanhanget.

Market cap är just nu 40,94 BUSD och då har det redan fallit en del.
Citera
2021-01-11, 16:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej.
De vet allt för väl hur lättflyktigt kodbaserade produkter är.

Det var därför som Parler måste dödas i sin linda.
Samt släppa lös information på det vad de trodde skulle misskreditera Parler.

Det har uppenbart slagit fel.

Största förloraren är Apple. Som helt i onödan blandade in sig i sociala medie träsket.
Jag håller med om Apple. Som i mina ögon har sjunkit som en sten i anseende.
Citera
2021-01-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer

Tror som vad som menades var börsvärdet. Det är inte samma sak som att Twitter förlorar X miljarder. Twitter har alltså förlorat i värde. I dag verkar den börja stiga igen.
Citera
2021-01-11, 16:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Tror som vad som menades var börsvärdet. Det är inte samma sak som att Twitter förlorar X miljarder. Twitter har alltså förlorat i värde. I dag verkar den börja stiga igen.

-6% just nu
Citera
2021-01-11, 16:26
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Det är svårt för högerrörelsen att växa om de inte får ha någon dialog med normala människor och radikalisera dem. Det är en effektiv aktion, dvs att radera alla era tillhåll och kväva ihjäl er som den ohyra ni är. Normalt folk kommer inte installera VPN, eller obskyra webbläsare/appar för att kommunicera med andra som påstår sig sitta på "sanningen". Extremhögern utnyttjade Twitter och Facebook för att radikalisera naiva människor med sitt hjärnvirus. Nu är den megafonen bortblåst.

Fascister gömmer sig bakom demokratiska principer för att demontera demokratin. Big Tech gör alldeles rätt i att inte låta er komma till tals längre. Hade ni suttit bakom spakarna och styrt så hade ni gjort detsamma mot oppositionen. Ni är bara på fel sida av historien, dessvärre för er.

Men lilla vän... Dessa människorna kommer inte att försvinna bara för att facistförespråkare som dig vill kväva ihjäl all form av opposition. De kommer ist omgruppera, gå under jorden, hitta nya vägar. Som det alltid varit. Du har inte lärt dig ett skit av vad som hände när man försökte låtsas om att inte SD existerade de första åren. Det här sprider sig, och än så länge är det fortfarande en majoritet som står upp för yttrandefriheten, och som börjar få upp ögonen efter Big-techs facistnärmanden.

Men är du helt jävla dum i huvudet? TRUMP HAR VÄL FÖR FAN SUTTIT VID MAKTEN I 4 ÅR? Har han släckt ner oppositionen? Ni bevisar ständigt vilka de riktiga facisterna är. Gång på gång. Medans högern agerar i precis motsatt riktning.

F.ö... Spännadne att Trumps approval rating har ökat senaste dagarna...
Citat:
The Rasmussen poll, one of the most accurate polls of the 2020 election, finds President Trump’s approval is actually rising after Wednesday‘s protests.
https://www.newsmax.com/us/rasmussen/2021/01/08/id/1004872/
Citera
2021-01-11, 16:27
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:

Ni kommer inte lyckas. Antalet människor som tvivlar på Sagan om de sex miljoner lampskärmarna kommer fortsätta skjuta i höjden framöver, trots era desperata försök till att stoppa det. Slit ditt hår kommunistjävel.
Citera
2021-01-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag är fullt införstådd både i nyhetsflödet (från såväl MSM som andra källor), i politik, i ideologi, i problematiken med sociala mediers algoritmer som skapar radikaliserade individer, i det dubbeleggade svärd som internet är med otroligt positiv fri spridning av information, men där också desinformation, lögner och uppvigling flödar fritt.

Isf blev det missförstånd.
Det är alltid av intresse att tysta oppositionen, då man anser att det alltid är en själv som är bäst lämpad för att styra / kontrollera. Vinnarna bestämmer historien så att säga.
Dessa radikaliserade individer du talar om har under lång tid infiltrerat den ena myndigheten efter den andra, och har idag fritt fram att presentera - enligt dem själva - den korrekta informationen via redan etablerade medium. Allt annat är ju enkelt att kalla "extremt", "desinformation" eller dylikt.

För övrigt så har vi som har under åren försökt beskriva verkligheten som den är fått betalat ett ganska högt pris, vilket det knappast kommer ges någon återbäring för - inte ens en klapp på axeln. För några år sedan kunde man bli av med jobbet om man röstade på "fel" parti eller hade negativa åsikter om invandringen, vilket idag har glömts av. Makthavare vill inte ens erkänna att man hade fel, utan ger istället skenet av att man idag "har kontroll" över läget - vilket inte är sant.

Vad Amazon har gjort är dessutom inte första gången. Man låter småfiskarna simma fritt tills då de växer och börjar utgöra ett hot. Då elimineras de på ett eller annat sätt. IT-jättarna har monopol på vad de gör. Advokater vågar inte ta fighten, och har man turen att klara sig någorlunda på marknaden får man istället hela flaggskepp av advokater på sig.
Citera
2021-01-11, 16:28
Medlem
Citat:

Så är det säkert...
Jag borde citerat ordagrant vad som sas, inte försökt mig på en egen interpretation...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in