2026-08-04, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vem/vilka hade lånat ut 2,5 miljoner till en som redan fanns hos KFM?!?!

Och även om det stämmer, som han själv påstår, att han innan löste alla skulder hos KFM med vinsten på en miljon kronor från BigBrother så syns betalningsanmärkningarna en lång tid framåt ändå.

Sedan undrar man ju hur han efter denna ”reset” lyckades bränna 2,5 miljoner på vad då?

Ja hyr fan bränner man 2,5 millar på typ 5 år när man lever ett enkelt liv och knappt går ut ur lägenheten (Enligt Sami själv)
Citera
2026-08-04, 10:44
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja hyr fan bränner man 2,5 millar på typ 5 år när man lever ett enkelt liv och knappt går ut ur lägenheten (Enligt Sami själv)
Han var ju med i Lyxfällan av en anledning. Han bränner pengar på skit helt enkelt. Få se om han kan ta tag i sitt liv efter fängelset?
Citera
2026-08-06, 20:31
Medlem
Krimrummet med fantastiska Kim Malmgren har ägnat ett avsnitt till mannen med världens sämsta omdöme, https://poddtoppen.se/podcast/1604824561/krimrummet/sami-jakobsson-fran-big-brother-till-mordrattegang

Avsnittet handlar om allt från Big Brother, hur fogden och Skattemyndigheten tog hela vinsten, till hans fantastiska lösning för att få fram femton tusen.

Ibland under lyssningen känner jag att jag bara vill skaka om galningen, säga men det där måste du väl ändå förstå att det bara är korkat. Han är som ett barn med ett barns förstånd.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-06 kl. 20:38.
Citera
2026-08-06, 20:36
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Krimrummet med fantastiska Kim Malmgren har ägnat ett avsnitt till mannen med världens sämsta omdöme, https://poddtoppen.se/podcast/1604824561/krimrummet/sami-jakobsson-fran-big-brother-till-mordrattegang

Avsnittet handlar om allt från Big Brother, hur fogden och Skattemyndigheten tog hela vinsten, fram till fantastiska lösning för att få fram femton tusen.

Ibland under lyssningen känner jag att jag bara vill skaka om galningen, säga men det där måste du väl ändå förstå att det bara är korkat. Han är som ett barn med ett barns förstånd.

Har dom gjort någon utredning på honom, han verkar ju faktiskt vara med på spektrumet.
Citera
2026-08-06, 22:29
Medlem
Pickadollans avatar
Till allas kännedom så ljuger aftonhoran i vanlig ordning. Sami har aldrig sagt att han inte ska överklaga domen.
Citera
2026-08-07, 00:04
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Jag vet inte om han kommer att överklaga eller inte.

Oavsett vilket så passar miljön i fängelset honom perfekt, han har diagnoser som gör att han behöver struktur och ordning som styrs av andra det är då han mår bra.

Alla som såg Big Brother uppfattade honom som lugn och snäll och där fanns det regler och tider vilket han behöver.

Ni som såg Raggardjävlar kunde se att han levde i misär trots att han hade jobb (körde lastbil).

I fängelset har han tider för mat och sömn mm och blir omhändertagen, även tryggare än ute på gatan eftersom han har pratat lite väl mycket om händelsen som gjorde att han blev dömd.
Citera
2026-08-07, 00:38
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickadollan
Till allas kännedom så ljuger aftonhoran i vanlig ordning. Sami har aldrig sagt att han inte ska överklaga domen.
Ok, och du har då offentliga dokument som styrker att han tänker överklaga domen och ditt påstående eller hittar du bara på?
Citera
2026-08-07, 08:51
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Han är impulsiv och gör därav sina misstag och slösar upp skit och får chansen till snabba pengar så tar han den.
Citera
2026-08-07, 08:56
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jag vet inte om han kommer att överklaga eller inte.

Oavsett vilket så passar miljön i fängelset honom perfekt, han har diagnoser som gör att han behöver struktur och ordning som styrs av andra det är då han mår bra.

Alla som såg Big Brother uppfattade honom som lugn och snäll och där fanns det regler och tider vilket han behöver.

Ni som såg Raggardjävlar kunde se att han levde i misär trots att han hade jobb (körde lastbil).

I fängelset har han tider för mat och sömn mm och blir omhändertagen, även tryggare än ute på gatan eftersom han har pratat lite väl mycket om händelsen som gjorde att han blev dömd.

Fängelset på så vis kan jag tänka mig är en perfekt plats på Sami. Han behöver rutiner och struktur.
Citera
2026-08-07, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Han är impulsiv och gör därav sina misstag och slösar upp skit och får chansen till snabba pengar så tar han den.
Korkad eller dum i huvudet sa vi på min tid.
Citera
2026-08-07, 09:21
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Korkad eller dum i huvudet sa vi på min tid.
Ja, precis. Men tydligen är han smart enligt en skribent här i tråden som känner honom. Han är väl apatisk och obrydd.
Citera
2026-08-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ja, precis. Men tydligen är han smart enligt en skribent här i tråden som känner honom. Han är väl apatisk och obrydd.
När man lyssnar på honom upplevs han som ganska normalsmart, men när man tittar på hans beteende så får man ett helt annat intryck.

Tänker mig 0.4 på högskoleprovet där. Han skulle med råge komma in på lärarprogrammet.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-07 kl. 09:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in