2026-07-23, 22:14
Medlem
Alltså jag har sett Raggarjävlar flera gånger och tycker den är så bra. Den skildrar verkligen en subkultur väl och Sami var en stjärna. Tråkigt att han är så destruktiv som människa. Annars framstod han som en rolig prick men med noll impulskontroll.
Citera
2026-07-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishy75
Enligt Aftonbladet:
"Orden efter mordet: ”Sitter i skiten”
I en video efter mordet ska Sami Jakobsson ha sagt att han ”sitter i skiten”.

”Jag sitter i skiten. Jag har hyrt boende. Jag har hyrt hyrbil åt de här killarna. Jag skulle få 15 lax. Skiten ska jag lämna tillbaka i övermorgon. Nu får jag inte tag på någon. Ingen av deras ”signaler” finns kvar”, ska Sami Jakobsson ha sagt i videon."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/M7dlmM/sami-jakobsson-doms-for-medhjalp-till-mord

Det finns inte en chans att han kan förklara sig ur det, inte om man har sagt det på ett sånt här uppenbarligt sätt.

Hur kan man vara så jävla efterbliven att man rappar om skiten helt öppet efter mordet

Han kunde lika väl ringt snuten direkt och ”Här är jag”
Citera
2026-07-23, 22:45
Medlem
Sami Jakobsson dömdes idag till 12 års fängelse för medhjälp till mord och medhjälp till mordförsök i ett uppmärksammat mål där flera personer stod åtalade. En av de åtalade dömdes av Eskilstuna tingsrätt till livstids fängelse för mordet.

Ljudupptagningar från huvudförhandlingen finns tillgängliga på Svenska Rättegångar-kanalen på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gk6BZ6ININs för den som vill ta del av förhören och vad som framkom under rättegången.
Citera
2026-07-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedScorpion
Har inte det halvfaraoniska mumintrollet spridit NMR material tidigare? Det var väl nån incident som involverade zigenare?

Han hade någon nazi-tatuering som fick tatueras över när han satt i huset. Han blev ivägkörd några timmar för att fixa det.

Jovisst, han sa: satan perkele ägg mustalainen.
Citera
2026-07-23, 23:47
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikitomte
En skräpmänniska av rang. Han borde sättas i koncentrationsläger. Ni som beundrar smutset kan gå samma väg.

Han gav ett rätt sympatiskt och trevligt intryck i big brother förr, trodde inte han skulle sätta sig såhär djupt i skiten, att han var glad för alkohol och verkade lite annorlunda förstod man, men senaste åren har han helt spårat ur, kanske kändisskapet gjorde honom förvirrad, ingen aning.
Citera
2026-07-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Blir alla som vinner såna där reality program knarkare?

(FB) ”Problem” med tjacknäsa

Gissa vem trådstartaren är. Före BB.
Citera
2026-07-24, 00:35
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuore
(FB) ”Problem” med tjacknäsa

Gissa vem trådstartaren är. Före BB.
Haha kul läsning

För helvete Sami ta dig i kragen
Citera
2026-07-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simon-hitlerson
Sami Jakobsson dömdes idag till 12 års fängelse för medhjälp till mord och medhjälp till mordförsök i ett uppmärksammat mål där flera personer stod åtalade. En av de åtalade dömdes av Eskilstuna tingsrätt till livstids fängelse för mordet.

Ljudupptagningar från huvudförhandlingen finns tillgängliga på Svenska Rättegångar-kanalen på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gk6BZ6ININs för den som vill ta del av förhören och vad som framkom under rättegången.

Hela rättegången finns där för dom som är medlemmar 🫡
Citera
2026-07-24, 02:12
Medlem
otellos avatar
Så han fick 12 år och ska betala 750k i skadestånd för att mot betalning ha hyrt en bil och fixat boende åt mördarna, men två kvinnor som skyddade mördarna fick endast ett år vardera? Låter lite skevt, vad är det jag missat?
Citera
2026-07-24, 03:07
Medlem
Citat:
Haha kul läsning

För helvete Sami ta dig i kragen

Lite sent nu kanske dock.
Citera
2026-07-24, 03:10
Medlem
knark-kungens avatar
Har lyssnat på hans förhör nu och tycker att det verkar som han ger en väldigt sanningsenlig bild av händelseförloppet, om än något obrydd.

Inte läst fuppen men tror ändå att det kan bli en strafflindring i hovrätten för domen kommer överklagas.
Citera
2026-07-24, 06:12
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Blir alla som vinner såna där reality program knarkare?

Det är en drastisk generalisering men karaktärsdragen och personlighetstypen återfinns kanske ofta hos både knarkare och dokusåpadeltagare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in