2022-04-29, 01:45
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Hon är väldigt sexig. Men det är egentligen helt oviktigt. Det jag menar är att hon är så mogen och tar verkligen förhållandet seriöst, försöker lösa problemen, till skillnad från jättebebisen hon är tillsammans med som bara gapar och skriker. Hon verkar vara mjuk till sättet, grejen är att hon och Elton inte passar ihop. Tror hon är ganska smart.
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Jag uppfattar Kim som smart, snygg och känns som en rolig person att ta en pubrunda med.
Sen om hon ska ha ett bra liv utan drama, bråk och till slut ensamstående mamma med tre barn med tre olika pappor. Så har du 100% rätt i: Kim behöver, likt andra kvinnor i destruktiva förhållanden, stärka sin självkänsla och gå vidare i livet.
Tack för svar Alla har vi ju olika smak och uppfattning så kul att ni återkom med motivering.
Jag ser däremot inget speciellt med Kim. Tycker hon är som vilken vanlig ung tjej som helst. Inget unikt som sticker ut, förutom läpparna då.
De är groteskt överdimensionerade. Framförallt underläppen ser ut som hon fått en allergisk reaktion av ett getingstick. Inte snyggt alls.
Kim kunde istället ta och inspireras av sin namne; Kim Wilde, och den looken hon hade på 80-talet. Hennes läppar var naturliga och även där var underläppen lite större MEN det tog inte över och blev groteskt. En annan Kim och 80-tals skönhet; Kim Basinger, var också känd för sina vackra läppar. Det är den looken man borde vilja uppnå istället för den här överdrivna där människor mer blir freaks och tappar proportionerna. Det blir en karikatyr av alltihop. Det är inte skönhet.
Tyvärr verkar Kim ha inspirerats av en annan Kim istället; Kardashian. Det är lite för mycket av allt, för vulgo, för trashigt. Tyvärr är det ju dagens mode som många unga tjejer verkar anamma helt okritiskt. Sexigt är inte samma sak som avklätt. istället ger det ett desperat intryck. Coola, självsäkra tjejer behöver inte visa all hud på kroppen. Sexighet kommer inifrån, det är en utstrålning. Det sitter inte i kläderna eller i uppumpade läppar och bröst.

Till sättet verkar hon ju vara snäll och gullig. Harmlös.
Återigen ser jag inget speciellt sett till personligheten heller. Lite charmig kan hon nog vara men inte särskilt rolig direkt och hade hon varit smart så borde hon sätta en deadline på hur länge hon tänker harva på med det här förhållandet. Det verkar ju inte bli bättre, hon trampar vatten som sagt. Hon behöver jobba på självkänslan, jag uppfattar henne som rätt svag vilket inte är attraktivt. Inte minst det här med att hon har ett stort behov att hela tiden ventilera vad hon känner med allt och alla och att andra ska lösa hennes problem/tala om vad som är rätt eller fel. Sånt är enormt dränerande.
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Hon uttryckte något av det smartaste som sagts under hela seriens historia - ”bara för att vi gifter oss kommer inte våra problem försvinna”. Och sedan ställde hon in bröllopet och drog hem till Sverige.
I princip ALLA andra deltagare tänker tvärtom. ”Gifter vi oss/skaffar vi barn/flyttar han hit kommer allt ordna sig”.
Ja, det ska hon ha cred för. Risken är att det bara blir tomma hot och drama queen över det hela.
Det kan också vara så att hon ser bråken som ett bevis för att det är "passionerat" dem emellan vilket många tjejer använder som en ursäkt att lura sig själva och satsa ännu mer på ett destruktiv förhållande (praktexempel: Bianca Ingrosso).
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, vad är det underbara? Hennes utseende? Som straight kvinna är jag inte rätt person att bedöma.
Samma här men man kan likväl ha åsikter ur ett rent estetisk perspektiv. Vad som är snyggt behöver inte kopplas till sexuellt attraktion. Klassiskt är ju många män som inte kan erkänna att en annan man är snygg för att de då blir rädda att uppfattas som bög
Citat:
Har det framkommit någon gång vad hennes planer var för framtiden?
Det har inte framkommit vad jag sett. Kollar man på hennes Instagram så verkar det vara drinkar i solen och strandhäng i minimal bikini som gäller fortfarande.
Citera
2022-04-29, 02:15
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fucklikeastaar
TACKAR! Kom hit endast för detta <3 Tycker ändå Annika är lite Queen, alla andra sitter och håller käften och låter Tony begå sina egna misstag istället för att faktiskt hjälpa honom att öppna ögonen. Annika är nog bara lojal och levt i en tid där kvinnor inte får ta lika mycket plats som idag, hon nöjde sig med Tonys pappa i tron att hon inte kan få något bättre eftersom hon verkar tro att hon är problemet som "pratar för mycket". Annika är den som förtjänar bättre i allt detta!

Tony/Christy/Annika - dramat är största anledningen till att jag ser detta program.
Skicka Annika till Filippinerna nu!

Förstår vad du menar med att vara uppvuxen under en annan tid men Annika är ju trots allt Tonys pappas andra (?) fru/sambo. Om det var skilsmässa nån gång där under Tonys uppväxt så borde Annika kommit in i bilden under 80/90-talet. Det får ju ändå räknas till modern tid, dvs att hon inte borde behöva präglas av nån förlegad tidsanda gällande kvinnorollen.
Fast har hon alltid varit rak osv ända sen hon var barn och fått kritik för det så kan det ju sätta sig såklart.
Ja, hon sa ju det där om att "prata för mycket"...
Annika, om du ser detta: Du pratar inte alls för mycket! Jag är själv rak och ärlig och vet att det inte alltid uppskattas men såna som vi behövs för att det ska hända nåt i den här världen. Att bara lulla omkring som Tony och utestänga det han uppfattar som negativt, det håller inte.
Man behöver inte vara okänslig eller taskig mot folk men det tycker jag inte att du är heller. Du säger sanningar som Tony behöver höra men som han inte vill höra. Vilket är hela problemet såklart. Han lever hellre i förnekelse än konfronteras med verkligheten då den riskerar att inte vara "positiv" nog.
Citera
2022-04-29, 05:47
Medlem
Cofis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Vilket avsnitt kunde man se det? har missat.

Hehe du är inte ensam att vara förvirrad över konversationerna här eftersom många verkar titta på discovery plus som ligger ett par avsnitt (3?) före.

Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Säsong 2, avsnitt 13, runt 2:20 börjar det.

Tack. Vi som tittar på kanal5 är bara på avsnitt 10.
Citera
2022-04-29, 07:37
Medlem
Cherie-xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokosuna
Det är tanawarn han vill ha.
Kan inte tänka mig någon kille som INTE skulle vilja ha Tanawarn!!
Bland grabbarna är nog Frank mest sympatisk...
Citera
2022-04-29, 07:44
Medlem
Cherie-xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Puppy är värst!
Tror hon säger papi, hon ser ut att ha lite spanskt påbrå...
Citera
2022-04-29, 07:48
Medlem
Cherie-xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherie-xx
Även Viktor är gullig tex.
Citera
2022-04-29, 08:14
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Tror hon säger papi, hon ser ut att ha lite spanskt påbrå...
Från Rio de Janeiro, enligt facebook:
https://www.facebook.com/*sara.lind.12914 (ta bort *)
Heter Erica Luciana, undrar vartifrån "Sara" i länken kommer?
Citera
2022-04-29, 08:33
Medlem
Citat:

Tanawarn ja, visst är hon jättesöt och charmig. Tycker även att Mattias har ”vuxit” under seriens gång. I början var han nästan lite obehaglig med sitt stela pokerface som aldrig drog på munnen, men efter hand har han börjat skratta och skämta. Det känns som att han genuint vill att alla ska må bra och jag föreställer mig att det är Tanawarns förtjänst som lockade fram det bästa hos honom. Önskar dem verkligen allt gott <3

Gillar också Frank men även Omer till viss del. Han känns också lugn, snäll och artig och jag kan förstå om det finns kvinnor som attraheras av dem (de ser ju inte illa ut heller). Jättebebisen Elton och strandraggaren Latif däremot … not so much.
Citera
2022-04-29, 08:36
Medlem
Citat:
Även Viktor är gullig tex.

Jodå, han är charmig, kul och avväpnande. Lite omaka par kanske man kan tycka men vad vet jag?

Hans kvinna tycks ha skinn på näsan och är också en färgstark person. Kanske de blir hur lyckliga som helst?
Citera
2022-04-29, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocktwistah
Klarar inte av när Erica och Omer säger superr hela tiden, även babyyy
Insh’allah😄 Ja de har ett vokabulär på tre ord.
Citera
2022-04-29, 08:43
Medlem
Citat:
Jag reagerade också lite på det när jag såg hans son. Men jag undrar också varför sonen ska bo hos Latifs mamma i Libanon om han är det viktigaste i Latifs liv, medan Latif själv är i Dubai eller Stockholm.

Var är sonens egen mor? Finns det inget jobb som butikssäljare eller väktare i Libanon för Latif, där han skulle kunna träffa sin son mycket oftare? Kanske sämre lönenivåer (vad vet jag), men vill man vara tillsammans med den som man älskar mest i världen är det kanske ett pris man är redo att betala.

Han och Sabrina måste rimligen ha diskuterat barnfrågan vid det här laget, hon är trots allt 30+. En möjlighet skulle kanske vara att han tar sitt ansvar som far och tar med sin son till Stockholm, om det nu är tanken på att han själv ska bilda familj med Sabrina (vilket man verkligen kan undra).
Libanon var mellanösterns ”Dubai” fram till inbördeskriget lade ekonomin i ruiner. Sen har korruption gjort landet bankrutt och de har inte ens el så det räcker. Han tjänar säkert mkt bättre på att jobba i Dubai.
Citera
2022-04-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Insh’allah😄 Ja de har ett vokabulär på tre ord.
ja baby har retat mig oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in