• 1
  • 2
2021-01-07, 13:43
Medlem
Hej.

Jag e inte så teknisk så undrar om någon vet hur man ska göra.
Bor utomlands men bettat på en svensk spelsida.
Hade ingen aning om att de inte var tillåtet. Har vunnit en del pengar men har svårt att få det utbetalat nu. Då som anser att jag inte har rätt till det tyvärr.

Är det möjligt att jag kan ändra det och att det står att jag befinner mig inom rikets gränser?

Finns det något gratis program/app eller liknande?
Citera
2021-01-07, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Hej.

Hade ingen aning om att de inte var tillåtet. Har vunnit en del pengar men har svårt att få det utbetalat nu. Då som anser att jag inte har rätt till det tyvärr.

Är det möjligt att jag kan ändra det och att det står att jag befinner mig inom rikets gränser?

Bettar du via IP, alltså via internet med en enhet så är det enklaste sättet att ladda ner en VPN-App eller ett VPN-program. Finns några gratis med reklam men snabbast o smidigast e om man betalar lite.

Då lånar du ett annat IP till USA eller what ever och din plats ändras om nån kollar upp ditt IP.

Finns mer avancerade sätt men är inte så inne i dom just nu.
Citera
2021-01-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern.ger.er.allt
Bettar du via IP, alltså via internet med en enhet så är det enklaste sättet att ladda ner en VPN-App eller ett VPN-program. Finns några gratis med reklam men snabbast o smidigast e om man betalar lite.

Då lånar du ett annat IP till USA eller what ever och din plats ändras om nån kollar upp ditt IP.

Finns mer avancerade sätt men är inte så inne i dom just nu.
Kan du vara supersnäll och ge mig råd om vilken som är enklast? Ladda ner valfri VPN och sen da?
Jag bettar via IP
Citera
2021-01-07, 14:45
Medlem
Någon som har kännedom om express VPN är den bra???
Citera
2021-01-07, 14:56
Medlem
Citat:
Någon som har kännedom om express VPN är den bra???

kör bara kör
Citera
2021-01-07, 15:09
Medlem
Citat:
Hej.

Antar att du är registrerad som svensk på sidan, men spelar från ett annat land.
Först och främst - frågar de dig varför du inte befinner dig i sverige är du självklart bara på semester.
Ladda ner en VPN, spela ett par dagar från svensk IP.
Sedan kontaktar du supporten igen och säger att din semester är över och du önskar göra uttag då du är på svensk mark igen. (alt att du bara loggar in och gör ditt uttag)
Citera
2021-01-07, 15:10
Bannlyst
Vinsterna är redan loggade så det är kört. Dom ser exakt var du befann dig vid tidpunkten då du vann.
Citera
2021-01-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Vinsterna är redan loggade så det är kört. Dom ser exakt var du befann dig vid tidpunkten då du vann.

Sålänge TS befinner sig i ett land där detta bolag har license är det ok, då han ännu spelar inom bolagets licenseområde.
Citera
2021-01-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzy
Antar att du är registrerad som svensk på sidan, men spelar från ett annat land.
Först och främst - frågar de dig varför du inte befinner dig i sverige är du självklart bara på semester.
Ladda ner en VPN, spela ett par dagar från svensk IP.
Sedan kontaktar du supporten igen och säger att din semester är över och du önskar göra uttag då du är på svensk mark igen. (alt att du bara loggar in och gör ditt uttag)

Hur säker är express VPN. Läst på trådar om att de kan va opålitliga olika.
Har den ett gott rykte?
Är det omöjligt för en spelsida att jag använder VPN framöver???
Vill liksom inte hamna i en sådan sits där där gör insättningar... De låter det gå för att sedan påpeka när jag drar ut en spelvinst.
Senast redigerad av Chipapo 2021-01-07 kl. 15:59.
Citera
2021-01-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzy
Sålänge TS befinner sig i ett land där detta bolag har license är det ok, då han ännu spelar inom bolagets licenseområde.

Är ju precis det han inte har gjort. Han har spelat under svensk licens som gäller för spel som tillhandahålls i Sverige, inte utomlands.
Citera
2021-01-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Är ju precis det han inte har gjort. Han har spelat under svensk licens som gäller för spel som tillhandahålls i Sverige, inte utomlands.

Jag har gjort det i x antal år. SGA är inom Sverige, men bolagen har oftast även MGA, och då gäller de mesta länderna i världen.
Citera
2021-01-07, 16:11
Medlem
Citat:
Hur säker är express VPN. Läst på trådar om att de kan va opålitliga olika.
Har den ett gott rykte?
Är det omöjligt för en spelsida att jag använder VPN framöver???
Vill liksom inte hamna i en sådan sits där där gör insättningar... De låter det gå för att sedan påpeka när jag drar ut en spelvinst.

Vet inte hur bra/säker Express VPN är - men i regel så är betalda VPNs mycket bättre än gratisvarianter.
Spelsidan kommer inte se att du har VPN per se, men de lägga 1+1 om du loggar in från Tyskland dag 1, Sverige dag 2 och Ungern dag 3. Man får vara lite smart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in