• 1
  • 2
2021-01-07, 00:42
Medlem
Lao Tzus avatar
Hur bör vi äkta feminister agera för att återställa den känsliga jämvikten mellan män och kvinnor som metoo rubbat vid rekryteringar?

Börjar metoo få skadeverkningar?
Citat:
Grundet den verserende MeToo-debat vil fotograf Jan Grarup ikke ansætte kvinder - uanset hvad, siger han

Ingen kvinder kan blive ansat af fotograf Jan Grarup.

- Jeg har simpelthen bare svært ved at navigere i den måde, tingene er blevet på, siger han.

Det er en beslutning, han har truffet, for ikke at blive 'eksponeret for vanvittige beskyldninger' om sexisme.

Jeg gør det for at beskytte mig selv.

https://ekstrabladet.dk/underholdnin...te-dig/8422204
Senast redigerad av Lao Tzu 2021-01-07 kl. 00:44.
Citera
2021-01-07, 00:56
Medlem
Stenballes avatar
Har aldrig haft några problem med att anställa kvinnor i mina företag.
Jag anställer människor, arbetskraft, inte kön.
Citera
2021-01-07, 02:06
Medlem
Minns när min bror anställde en sån där receptionist för många herrans år sedan.

Hon skulle svara i telefon och föra lite bokföring och köpa in pennor o block. Koka kaffe o sånt där.

Fråga mig inte hur det gick till, men det blev en "pingla" med stora rattar. O på lönebidrag!! Hon var absolut inte blyg, utan blottade mer en gärna gräddhyllan i urringat. Men obegåvad.

Då på den tiden svarade min bror. "för att man kan, man har ju nåt trevligt att titta på och det kostar inget"

Nåväl för ett tag sedan kom denna händelse upp, o vi skrattade gott åt det...

Konstaterade att idag vågar man inget sånt, utan då får det bli tant på 50+, hängpattar som behöver bäras ut på bår och en bak som täcks med nåt långt, för att bakom vilar en pannkaka-röv. (en sån skrynklig bak som formligen tappat all spänst o trillat ner) o hur kul är det.

Så JA, i vissa branscher är det nog bäst att hålla borta kvinnor... Risken är väl stor att de drar i Meetoo snöret.
Antingen för att tvätta bort skammen o smutsen för att de horat till sig en tjänst och egentligen inte dög på egen förmåga ELLER fick inte chansen och ska hämnas.
Citera
2021-01-07, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcknfuck
Snygga tjejer med stora rattar anställs än idag till repan kan jag be att få tala om.

Låter bra det.
För allt slit o gnet vi män håller på med, offrar svett och blodsmak i mun. Så behöver vi något att vila ögonen på.
En gräddhylla är ju alltid en gräddhylla och svansföring, är ju livets små belöningar.
Citera
2021-01-07, 03:15
Medlem
Vanligt i USA att männen aldrig är i samma rum ensam med en kvinna på arbetsplatser.

Ren självbevarelsedrift.
Citera
2021-01-07, 05:41
Medlem
Haha vilken kung! Låter som han som ville ändra sin ålder.

Älskar verkligen dom som utmanar PK-väldet på finurliga sätt och spottar på det moderna tramset med hbtq, femi-nazism och vänsterblivenhet.

Vackert att se att det finns vettiga människor kvar.

För er som skriver "sätt dit våldtäktsmännen" varsågoda, dom går fritt på gator och torg, domar finnes, men viljan från staten, samhället eller er verkar ju inte finnas när det kommer till färgade.

För dom är det inte våldtäkt, överraskningssex med en kulturell twist skulle dom nog kalla det, eller rasism från kvinnan.
Citera
2021-01-07, 08:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hur bör vi äkta feminister agera för att återställa den känsliga jämvikten mellan män och kvinnor som metoo rubbat vid rekryteringar?

Börjar metoo få skadeverkningar?
Det sa man redan i direkt anslutning till metoo och jag kan inte se att det skulle kunna bli något annat som resultat.
Jag är för strikta Mike Pence-regler.
Särskilt i toppjobb väljs kvinnor bort för att slippa t.ex. resa ensam med en kvinna i jobbet.

Män har valts bort i kvoteringar i decennier.
Citera
2021-01-07, 10:14
Medlem
Lungcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det är riskabelt, kvinnor börjar mer och mer hitta på att dom blivit utsatta för det ena och det andra.
Citera
2021-01-07, 12:31
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Det är riskabelt, kvinnor börjar mer och mer hitta på att dom blivit utsatta för det ena och det andra.

Ja. Och de vet att det finns gehör hos systrarna därute. Rent manshat styr det här. Lynchjustis är det rätta namnet.
Citera
2021-01-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe

Jag vill påstå att det beror väldigt mycket på dels vilken position du själv har och dels vad för roll din anställde skall ha. Det har blivit vanligare att höga chefer i USA helt enkelt vägrar umgås ensam med kvinnor, och helst skall de manliga cheferna ha sin fru med sig för att umgås med kvinnor alls.

Och i mina ögon är det en tämligen förutsägbar följd av MeToo-rörelsen: de män som anklagas för att ha gjort något de inte borde ha gjort får ofta se sin karriär gå åt helvete. Och de räcker med beskyllningen, många män behöver inte ens dras till domstol för att de skall få sparken från sitt höga jobb. Den uppenbara slutsatsen en man som har ägnat decennier åt att klättra karriärstegen skall dra är att ge fan i att umgås med kvinnor. Ge fan i att ha kvinnor runt omkring dig på jobbet.

Men det beror på saker runt omkring: om du är högsta chef på företaget, och kan stå emot en storm i sociala medier så kan du göra vad du vill så länge du inte fälls i domstol. Men om du inte är högsta chefen på företaget så kan du vilja se till att ingen kan anklaga dig för att ha gjort något opassande, vare sig anklagelsen är sann eller inte.
Citera
2021-01-07, 13:52
Medlem
Kvinnor orsakar problem för kvinnor? Vem hade kunnat ana det :O
Citera
2021-01-07, 14:07
Medlem
Luzurs avatar
För att inte nämna att dom kan vänta i 20 år och sen känna sig våldtagna av nånting du sa på julfesten 2001.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in