Citat:
Ursprungligen postat av
Samuel332
Som rubriken lyder känner jag mig helt utmattad på morgonen oavsett hur bra jag sover 6-8 timmar. Jag behöver ligga 40min-1 timme för att gå upp eller sova nån timme extra eftersom att det känns som någon slagit in skallet med en slägga (Sover e.x. 03:00-12:00) en jobbig trötthet som håller sig ända fram till kvällen runt 18:00 då jag tuppar igen och sover 1-2 timmar. Kan det vara långtids-covid (inte så troligt), depression eller är man bara lat? Jag försöker verkligen få igång mina rutiner igen men det funkar varken att gymma eller plugga. Förut brukade hjärnan gå på högvarv men nu är det enbart helt tyst
Det här låter som mig för ett par år sen. Det är en bra början att börja sova normala tider men jag skulle tippa på att det här hänger på din kost. Testa att käka ordentligt med frukt och grönsaker i ett par veckor så ska du se att du blir piggare. Ett bra knep är att mixa ner en massa nyttigheter (grönkål, broccoli, spenat, bär osv) i smoothies och maskera smaken med något sött, typ banan och käka som frukost varje morgon.
Jag gick många många år och var konstant trött och helt degig i huvudet, trodde jag hade provat allt men efter jag började äta nyttigt försvann alla besvär på några månader.