Citat:
Ursprungligen postat av
FlashEnter
Det här är ju ett steg att klubbarna äntligen kanske kan börja ta lite ansvar för sina så kallade supportrar. Ja, "så kallade" för de som är där för att starta bråk i "sin klubbs namn" är ingen riktig supporter.
Ta exemplet från förra säsongen där några så kallade supportrar till mitt kära IFK Göteborg valde att skjuta fyrverkerier in mot planen "för att taket var i vägen uppåt". IFK Göteborg står fan helt lama där och säger knappt någonting. All heder till Gais som vägrade att dyka upp till omspelet då deras målvakt var skadad. Som supporter skäms jag å klubbens vägnar när folk beter sig så här.
Den dagen dessa så kallade supportrar slutar upp med olagligheter såsom slagsmål, fyrverkeripjäser, bangers, bengaler osv så kommer troligtvis polis och annan säkerhetspersonal tona ned sin aggressivitet också.
Har läst igenom denna debatt och tycker du verkar väldigt naiv.
Sen är det lite av en gåta för mig hur du kan rättfärdiga polisens agerande mot helt oskyldiga supportrar för att dom blivit illa behandlade av andra supportrar tidigare, det är helt befängt.
Vänd på steken och är det då okej för mig att spöa en snut för att jag blivit förolämpad och misshandlad av andra snutar vid ett annat tillfälle? Givetvis inte.
Citat:
Sedan kan man ju undra hur du som person hade valt att uppträda då det står 10-tals (ibland 100-tals) personer och skriker mot dig. "Polisfitta", Polissvin", "Bögpolis", "Polishora" mm, mm är sånt som vräks mot dem. När tillfälle ges är det väl inte konstigt att de då tar i med hårdhandskarna.
Nej, när de så kallade supportrarna växt upp och börjar sjunga fram och älska sitt lag istället för att hata allt och alla runt dem så kommer det bli en bättre kultur.
Fetstilta: När tillfälle ges är det väl inte konstigt om jag tar i med hårdhandskarna för att jag har fått glåpord mot mig?
Jag försvarar inte våldsverkarna här men jag måste fråga dig: Vem är du å avgöra vilka som är riktiga supportrar och inte bara "så kallade"
Och vad exakt är det som är så fel i att hata motståndarna? Det ena utesluter inte det andra så man kan älska sitt egna lag samtidigt och det får gärna va en ganska hätsk stämning runt matcherna, det i sig är inget problem.