2021-01-27, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av acquiesce19
Är det klart att säsongen börjar i april?

Ja, MFF - Bajen öppnar allsvenskan den 10:e april.
https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/spelprogram/allsvenskan-herr-2021/88307/
Citera
2021-02-02, 13:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
.

Är det nån av dina hipsterpolare på söder som blivit kränkt av Bergstrands klockrena uttalande i intervjun med Niva eller?
Citera
2021-02-02, 17:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är det nån av dina hipsterpolare på söder som blivit kränkt av Bergstrands klockrena uttalande i intervjun med Niva eller?
Minns inte riktigt vad jag skrev men än så länge ingen har blivit kränkt. De kommer bli kränkta när vi kör en Hitler-budis i derbyt
Citera
2021-02-02, 21:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Minns inte riktigt vad jag skrev men än så länge ingen har blivit kränkt. De kommer bli kränkta när vi kör en Hitler-budis i derbyt

Och vi bör givetvis besvara det med "Bajenas, orena ras, ni bör förgås i en dusch av gas!". Men den banderollen i dagens Sverige skulle antagligen få oss att få spela utan publik i 2 år eller något...
Citera
2021-02-03, 06:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Och vi bör givetvis besvara det med "Bajenas, orena ras, ni bör förgås i en dusch av gas!". Men den banderollen i dagens Sverige skulle antagligen få oss att få spela utan publik i 2 år eller något...
Polisen jublar - upphäver villkorstrappan.
Citera
2021-02-03, 21:13
Medlem
Jag räknar med att någon av bajens alla supportergrupper tar tag i det här tramset med Frej till årsmötet och motionerar om att samarbetet ska upphöra direkt. I samma veva kan man lägga en motion om att man ska äga sin egen klubb till 100% också.
Citera
2021-02-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Jag räknar med att någon av bajens alla supportergrupper tar tag i det här tramset med Frej till årsmötet och motionerar om att samarbetet ska upphöra direkt. I samma veva kan man lägga en motion om att man ska äga sin egen klubb till 100% också.
Bajen Fans arbetar aktivt med den frågan. Det är en jävla härva, ja.
Citera
2021-02-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Bajen Fans arbetar aktivt med den frågan. Det är en jävla härva, ja.
Saken blev knappast enklare av dagens beslut i Frej heller.
Citera
2021-02-03, 21:54
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix

Varför ska man upphöra att samarbeta med andra klubbar?
Citera
2021-02-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Varför ska man upphöra att samarbeta med andra klubbar?
Nej, du har rätt. Samarbete var fel ordval, ni borde motionera om att enbart driva er egen förenings verksamhet med full finansiering och inte några andra föreningars.
Citera
2021-02-12, 21:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Det här är ju ett steg att klubbarna äntligen kanske kan börja ta lite ansvar för sina så kallade supportrar. Ja, "så kallade" för de som är där för att starta bråk i "sin klubbs namn" är ingen riktig supporter.
Ta exemplet från förra säsongen där några så kallade supportrar till mitt kära IFK Göteborg valde att skjuta fyrverkerier in mot planen "för att taket var i vägen uppåt". IFK Göteborg står fan helt lama där och säger knappt någonting. All heder till Gais som vägrade att dyka upp till omspelet då deras målvakt var skadad. Som supporter skäms jag å klubbens vägnar när folk beter sig så här.
Den dagen dessa så kallade supportrar slutar upp med olagligheter såsom slagsmål, fyrverkeripjäser, bangers, bengaler osv så kommer troligtvis polis och annan säkerhetspersonal tona ned sin aggressivitet också.
Har läst igenom denna debatt och tycker du verkar väldigt naiv.

Sen är det lite av en gåta för mig hur du kan rättfärdiga polisens agerande mot helt oskyldiga supportrar för att dom blivit illa behandlade av andra supportrar tidigare, det är helt befängt.

Vänd på steken och är det då okej för mig att spöa en snut för att jag blivit förolämpad och misshandlad av andra snutar vid ett annat tillfälle? Givetvis inte.
Citat:
Sedan kan man ju undra hur du som person hade valt att uppträda då det står 10-tals (ibland 100-tals) personer och skriker mot dig. "Polisfitta", Polissvin", "Bögpolis", "Polishora" mm, mm är sånt som vräks mot dem. När tillfälle ges är det väl inte konstigt att de då tar i med hårdhandskarna.

Nej, när de så kallade supportrarna växt upp och börjar sjunga fram och älska sitt lag istället för att hata allt och alla runt dem så kommer det bli en bättre kultur.
Fetstilta: När tillfälle ges är det väl inte konstigt om jag tar i med hårdhandskarna för att jag har fått glåpord mot mig?

Jag försvarar inte våldsverkarna här men jag måste fråga dig: Vem är du å avgöra vilka som är riktiga supportrar och inte bara "så kallade"

Och vad exakt är det som är så fel i att hata motståndarna? Det ena utesluter inte det andra så man kan älska sitt egna lag samtidigt och det får gärna va en ganska hätsk stämning runt matcherna, det i sig är inget problem.
Citera
2021-02-13, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har läst igenom denna debatt och tycker du verkar väldigt naiv.

Sen är det lite av en gåta för mig hur du kan rättfärdiga polisens agerande mot helt oskyldiga supportrar för att dom blivit illa behandlade av andra supportrar tidigare, det är helt befängt.

Vänd på steken och är det då okej för mig att spöa en snut för att jag blivit förolämpad och misshandlad av andra snutar vid ett annat tillfälle? Givetvis inte.

Fetstilta: När tillfälle ges är det väl inte konstigt om jag tar i med hårdhandskarna för att jag har fått glåpord mot mig?

Jag försvarar inte våldsverkarna här men jag måste fråga dig: Vem är du å avgöra vilka som är riktiga supportrar och inte bara "så kallade"

Och vad exakt är det som är så fel i att hata motståndarna? Det ena utesluter inte det andra så man kan älska sitt egna lag samtidigt och det får gärna va en ganska hätsk stämning runt matcherna, det i sig är inget problem.

Vem är du å avgöra vem som får ha åsikter och inte gällande detta?

Nej, du får inte använda vål mot polisen eller göra motstånd när de tar hand om dig för att du kastat bengaler eller bangers på läktaren (inte någon annan gång heller för den delen). Det är ju polisens jobb att förebygga och förhindra brott samt e till att de som begår brott hamnar bakom lås och bom. Det trodde jag alla var medvetna om.
Och nej, polisen får naturligtvis inte agera på något sätt mot oskyldiga supportrar. Dock bör de i mina ögon plocka bort de så kallade supportrarna som kastar bengaler och bangers på läktarna. Upp med fler kameror och se på dessa live. Är det någon som maskerar sig, plocka bort den så kallade supportern då det är olagligt att göra det.

Tjaaaa, om du anser att det är ok med hätsk stämning runt en fotbollsmatch får du väl bara gilla läget att polisen har koll på er så kallade supportrar. Fortsätt med er skit så föreningarna fortsatt får böter. Jag undrar bara när ni ska förstå att ni skadar mer än tillför något bra. Är det när klubben ni säger er stödja drabbas av färre i publiken? Är när klubben ni säger er stödja drabbas av stängda matcher? Vad är det som ska till för att ni så kallade supportrar ska förstå att det ni gör är olagligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in