2021-03-08, 10:51
Medlem
Haha, wisemen kör flygplatsmottagning och tar idolfoton med en kille som ska spela åtta matcher för dem.
Citera
2021-03-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
SÅLDA SÄSONGSKORT
1. Hammarby Fotboll herr: 13 742
2. Malmö FF: 7 700
3. Djurgårdens IF: 7 380
4. AIK Solna: 4 076
5. IFK Norrköping: 2 800
6. IFK Göteborg: 2 000
7. Kalmar FF: 1 000
8. Hammarby Fotboll dam: 967
9. Örebro SK: 752
10. Östersund FK: 636
11. Halmstad BK: 550
12. IF Elfsborg: 508
13. BK Häcken: 300
14. Degerfors IF: 0
15: Sirius IF: 0
16: Varberg BOIS: 0
17: Mjällby AIF: 0

HAHAHAHAHAHAH. Bajens damer har alltså fler sålda årskort än sex av herrlagen i herrallsvenskan tillsammans.
Citera
2021-03-08, 17:47
Medlem
feldgraus avatar
Sjukt splittrad i mitt supporter-jag nu. Å ena sidan den normala feldgrau som alltid är sjukt pessimistisk och bitter och fotbollskonservativ, som hatar att vi åkte ur cupen och typ lika mycket hatar att det överskuggas av en korttidsvärvning. Fan ta korttidsvärvningar. Folk verkar helt ha tappat det och glömt av att vi faktiskt spelar fotboll och att det gick åt skogen i helgen. Och lika mycket bitter är jag över en kass årskortsförsäljning, och att det plötsligt tickar in mängder med årskortsköp baserat på samma korttidsvärvning.

Å andra sidan rycks man med i hela hysterin och kan inte låta bli att älska det. Har ofrivilligt gått runt i 3– 4 dagar med ett leende på läpparna och skrattat gott åt hur roligt och osannolikt detta är, och hur jävla gött det är med all uppståndelse och ett uppsving i intresse för Blåvitt och årskortsförsäljning o.s.v. Men det är ju inte jag.

/feldgrau
Citera
2021-03-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
När peakade svensk fotboll ur ett supportperspektiv? När var det bäst stämning, mest stök inför matcherna, mest hype inför stora matcher som derbyna exempelvis? Vet att många hävdar att det var under inledningen av 2000-talet, har de rätt skulle ni säga?

Tycker man överdriver romansen på det tidiga 2000-talet. Snygga tifon osv var det men inte alls lika strukturerat supporterskap som idag. Mest stök var det på 90-talet men ser man i ”nutid” var det väldigt mycket 2006-2010 när FB och DFG var riktigt stora. Var även en hel del när Bajen kommit upp från SE som de var riktigt laddat men polisen hade ju mycket bättre koll då kring säkerheten.

Supportmässigt tror jag DIF och Bajen peakar och Gnaget gjorde det 2009.

Det här är alltså kring Stockholm. Ser man allmänt var ju det rätt intressant när Gais, ÖIS och Blåvitt spelade mot varandra. Alltid undrat hur ÖIS hade så mycket supportrar.

MFF-Helsingborg 2010 även där något jag ansåg hett.
Citera
2021-03-08, 18:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
HAHAHAHAHAHAH. Bajens damer har alltså fler sålda årskort än sex av herrlagen i herrallsvenskan tillsammans.

Vad kostar ett årskort där 200 kr?
Citera
2021-03-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
1000-1200 beroende på plats.
Citera
2021-03-08, 18:53
Medlem
beatbeats avatar
Citat:

Vad har det för betydelse?

För att svara på din fråga, årskortet för Hammarbys damer kostar mer än många andra klubbar på den listan.
Citera
2021-03-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Vad har det för betydelse?

För att svara på din fråga, årskortet för Hammarbys damer kostar mer än många andra klubbar på den listan.
Gissa? Om de kostar 200 där och 3 k hos Ellos så är det väl uppenbart?

Ok då vet jag.

Mycket pinsam försäljning hos vissa men hade sett bättre ut om man fick gå på matcherna.
Citera
2021-03-08, 19:02
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Min gissning är att om man typ pyntar in en liten tilläggsavgift när man köper årskort till herrlaget så får man ett damkort på köpet. Känns som ett troligt upplägg. Det är inbakat på ett eller annat sätt.
Citera
2021-03-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
1000-1200 beroende på plats.

För DAMERNA? Fan, Bajen satsar verkligen på sitt damlag. Hatten av.
Citera
2021-03-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Min gissning är att om man typ pyntar in en liten tilläggsavgift när man köper årskort till herrlaget så får man ett damkort på köpet. Känns som ett troligt upplägg. Det är inbakat på ett eller annat sätt.
Ja att dela ut saker gratis låter som bajens melodi. Därför intäkter på biljettförsäljningen slåss av 2-3 lag? Trots mycket publik.
Citera
2021-03-08, 20:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ja att dela ut saker gratis låter som bajens melodi. Därför intäkter på biljettförsäljningen slåss av 2-3 lag? Trots mycket publik.
Blir ju skevt att jämföra intäkter med te.x. er och aik som ju haft en historik av intäkter från Europa-matcher. Ni spelar ju fler hemmamatcher än oss. Att vi skulle ge bort så mycket biljetter är också en gammal vandringssägen man tog till 2015 för att beskriva den nya verkligheten med Tele2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in