2021-11-24, 12:37
Medlem
Lundbondens avatar
Såg ut som att Music Hall var på plats i Malmö. Hårda grabbar.

https://www.instagram.com/p/CWpjZ88so7t/
Citera
2021-11-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Idag släppte Järnkaminerna tågbiljetter till det abonnerade tåget till Häcken borta i sista omgången. När vissa grupper fått förtur till biljetterna så fanns 168 biljetter kvar till övriga, av 680 totalt. Skamlöst av de grupperingar som går med på det här men speciellt UCS som gärna använder fina ord i olika kommunikéer men i nästa stund har mage att se sig som "elitsupportrar" som har rätt till förtur.
Har överlag lite svårt för ultraskulturen på det viset att man ofta ser sig mer värd än ”en vanlig supporter”. Jag älskar det ultras gör för vår supporterkultur, men har själv avstått från att gå med i någon gruppering just för att jag har svårt för översittarstilen som man ibland får se samt när det läggs mer fokus på ens egna gruppering än på klubben man är där för att stödja.

Har förövrigt alltid trott att brudar är mer konstnärliga än grabbar från tiden i skolan när man själv kämpade till sig ett G i bild medan brudarna levererade på en helt annan nivå. Men Malmös tifo från igår där man lät en brudgruppering stå för målningen visar att jag nog har fel.
Citera
2021-11-25, 18:08
Medlem
lemmy124s avatar
Ajdå. Ronnie Hellström har obotlig cancer. När han tog studenten spelade Hammarby senare samma dag.
Det var så många på plats att folk fick sitta på löparbanorna. Söderstadion Division 2 mot Sirius 1968.
Inför säsongen 1969 övertalade Sven Bergqvist Hellström att fortsätta för Hammarby istället för Gnaget. Bajen gick upp i Allsvenskan.
Året därpå var han med i VM och Bajens legendariska höst 1970.
1971 vann han guldbollen. VM 74 var han kanske den största målvakten i världen.
Kaiserslautern värvade honom efter turneringen. Där han blev en legend. Klubben arrangerade en vänskapsmatch bara för Ronnie när han slutade. 35 000 åskådare tackade av Hellström.

Får hoppas tifogruppen hittar på något.
https://www.dailymotion.com/video/x2vnavi
Senast redigerad av lemmy124 2021-11-25 kl. 18:11.
Citera
2021-11-25, 18:15
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Ajdå. Ronnie Hellström har obotlig cancer. När han tog studenten spelade Hammarby senare samma dag.
Det var så många på plats att folk fick sitta på löparbanorna. Söderstadion Division 2 mot Sirius 1968.
Inför säsongen 1969 övertalade Sven Bergqvist Hellström att fortsätta för Hammarby istället för Gnaget. Bajen gick upp i Allsvenskan.
Kaiserslautern värvade honom efter turneringen. Där han blev en legend. Klubben arrangerade en vänskapsmatch bara för Ronnie när han slutade. 35 000 åskådare tackade av Hellström.

Han fick väl också spons av ett bryggeri där nere och fick oändligt med öl och en inbyggd bar i sin källare där han och medspelarna kunde öla?

Respekt även om han var långt före min tid. En efter en kommer dom alla dö av. Sorgligt men vackert med alla hyllningar.

Hoppas ni hittar på något snabbt spontant inför sista hemmamatchen så att han kan se det från sjuksängen!
Citera
2021-11-25, 19:19
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Han fick väl också spons av ett bryggeri där nere och fick oändligt med öl och en inbyggd bar i sin källare där han och medspelarna kunde öla?

Respekt även om han var långt före min tid. En efter en kommer dom alla dö av. Sorgligt men vackert med alla hyllningar.

Hoppas ni hittar på något snabbt spontant inför sista hemmamatchen så att han kan se det från sjuksängen!

Kaiserslauterns supportar öppnade bar i samma byggnad som Hellström bodde.
Slutet av varje vecka hörde barfolket av sig och erbjöd Ronnie 50 bärs och två flak läsk åt ungarna.
Det höll alltså på i åratal. Oklart hur många bärs Ronnie Hellström sänkte dock.
Citera
2021-11-25, 22:03
Medlem
Citat:

Jag kommer ihåg den matchen och hur stort det var i media. Samtidigt så visade svt exakt 0 matcher med bundesliga i övrigt.
Citera
2021-11-25, 23:00
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag kommer ihåg den matchen och hur stort det var i media. Samtidigt så visade svt exakt 0 matcher med bundesliga i övrigt.
Jo visst. Fast vi fick se hela matcher från England på TV. Det fick inte ens engelsmännen förutom FA-cupfinalen.
Citera
2021-11-26, 17:54
Medlem
VanDogs avatar
Citat:

Väldigt tråkigt att höra.
Sveriges bästa målvakt genom tiderna, odiskutabelt och kanske världens bästa målvakt på 70-talet.
Dino Zoff och Sepp Maier är de som kommer närmast.
https://kvallsstunden.se/ronnie-varldens-basta-malvakt/

Väldigt starkt av honom att komma igen efter misstaget mot Italien 70, det kunde ha knäckt de flesta.

Apropå alkohol 70-tal och fotboll, att spelarna satt och drack längst bak i bussen efter match.
Skön förklaring. Vi hade så dåligt betalt. Haha.
https://www.sportbibeln.se/fotboll/nar-ronnie-hellstrom-fick-den-mest-ovantade-gavan-fran-tysk-storsponsor-hade-aldrig-funkat-i-sverige /

Ser fram emot Bajenklackens hälsning till legenden, det är han verkligen värd.
Senast redigerad av VanDog 2021-11-26 kl. 18:07.
Citera
2021-11-26, 21:40
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Väldigt tråkigt att höra.
Sveriges bästa målvakt genom tiderna, odiskutabelt och kanske världens bästa målvakt på 70-talet.
Dino Zoff och Sepp Maier är de som kommer närmast.
https://kvallsstunden.se/ronnie-varldens-basta-malvakt/

Väldigt starkt av honom att komma igen efter misstaget mot Italien 70, det kunde ha knäckt de flesta.

Apropå alkohol 70-tal och fotboll, att spelarna satt och drack längst bak i bussen efter match.
Skön förklaring. Vi hade så dåligt betalt. Haha.
https://www.sportbibeln.se/fotboll/nar-ronnie-hellstrom-fick-den-mest-ovantade-gavan-fran-tysk-storsponsor-hade-aldrig-funkat-i-sverige /

Ser fram emot Bajenklackens hälsning till legenden, det är han verkligen värd.

Ronnie körde målvaktstränare åt MFF ett tag. Lee Baxter tycker mig minnas var under Ronnies tid.

Ronnie Hellström avgjorde många matcher åt Hammarby. Under hans tid blev Hammarby på riktigt en etablerad klubb i allsvenskan.
Han gjorde alltid de där perfekta passningarna som byggde upp anfall.
Han var inblandad i allt trots sin begränsade position. Aldrig sett en sådan allroundkeeper sedan dess.
Citera
2021-11-29, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Har överlag lite svårt för ultraskulturen på det viset att man ofta ser sig mer värd än ”en vanlig supporter”. Jag älskar det ultras gör för vår supporterkultur, men har själv avstått från att gå med i någon gruppering just för att jag har svårt för översittarstilen som man ibland får se samt när det läggs mer fokus på ens egna gruppering än på klubben man är där för att stödja.

Har förövrigt alltid trott att brudar är mer konstnärliga än grabbar från tiden i skolan när man själv kämpade till sig ett G i bild medan brudarna levererade på en helt annan nivå. Men Malmös tifo från igår där man lät en brudgruppering stå för målningen visar att jag nog har fel.

Bevisar din intelligens, för den som inte redan läst dina tidigare inlägg. Är du samma person som går på devisen "Om ett träd faller i skogen men ingen hör det, gör det då något ljud?".

Det fanns nog många killar som hade otrolig talang men kanske fokuserade på annat, eller tyckte det kändes töntigt eller av någon annan anledning valde att inte visa upp den för dig i din särskola du nu gick i.

Det krävs oerhört stor talang, kunskap och övning för att kunna måla stora overhead flaggor något tjejerna inte hade övat på uppenbarligen. Bara för att man kan måla ett fint äpple snabbt under lektionens gång så är det år ifrån att måla samma äpple ens i en tio gånger så stor skala.

Med det sagt, du är en idiot och därför förväntar jag mig inte heller att du förstår vilken klass Djurgårdens tredje löp består av. Hatten av tifogruppen, det är nog rent tekniskt - bästa OH som har skådats i Sverige - kanske t.o.m. Europa.

Edit: Högupplöst länk: https://pbs.twimg.com/media/FFWnCYUXIAcU-el?format=jpg
Senast redigerad av divadude 2021-11-29 kl. 15:46.
Citera
2021-11-29, 17:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Bevisar din intelligens, för den som inte redan läst dina tidigare inlägg. Är du samma person som går på devisen "Om ett träd faller i skogen men ingen hör det, gör det då något ljud?".

Det fanns nog många killar som hade otrolig talang men kanske fokuserade på annat, eller tyckte det kändes töntigt eller av någon annan anledning valde att inte visa upp den för dig i din särskola du nu gick i.

Det krävs oerhört stor talang, kunskap och övning för att kunna måla stora overhead flaggor något tjejerna inte hade övat på uppenbarligen. Bara för att man kan måla ett fint äpple snabbt under lektionens gång så är det år ifrån att måla samma äpple ens i en tio gånger så stor skala.

Med det sagt, du är en idiot och därför förväntar jag mig inte heller att du förstår vilken klass Djurgårdens tredje löp består av. Hatten av tifogruppen, det är nog rent tekniskt - bästa OH som har skådats i Sverige - kanske t.o.m. Europa.

Ja, ni måste ju ha bytt ut grabbarna som målade Isaksson och Plåt-Nicklas. Det var i paritet med Malmös damer. Glädjande att du ej accepterar stereotypa uttalanden om egenskaper kopplat till kön. Du tycks inte ha en kategorisk syn på kön. Feminist, eller?

OH var otroligt snyggt men snyggast i Europa och Sverige? Lugn nu. Definitivt det bästa ni gjort på länge. Men du har väl referenspunkter du kan stoppa in i ett sammanhang och jämföra med eller?
Citera
2021-11-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude

Haha, oj det var ett känsligt ämne.

Vilken tur att du förklarar skillnaden på ett OH-tifo och ett äpple. Är rätt övertygad om att du har autism då du konstant tolkar saker bokstavligen på ett extremt icke neurotypiskt vis, vilket inte är någon skam i det. Men förklarar varför du har det svårt på internetforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in