Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Är ditt supporterskap coronapåverkat? Tror du att "marginalarnas" är det? Om det plötsligt skulle släppas på alla restriktioner i samhället i stort. Tror du det totala publiksnittet över säsongen skulle vara som tidigare, öka eller minska?
Jag tror att det i första matcherna skulle vara rejält tryck, men sedan kanske avta när alla vill ta igen övriga events också.
Det är klart det blir påverkat i den mening att man inte kan leva sitt supporterskap på det sätt ett sådant normalt levs.
Det är inga bortaresor, det är inga uppladdningar inför matcherna (jovisst träffar man några vänner etc men det är inte på samma sätt), det är ingen matchstämning etc.
Det är helt enkelt såhär fåtöljfans har det hela tiden, fyfan vilket trist liv.
Allt ovanstående är givetvis självklarheter men det gör också att man inte blir lika inne i matcherna som på plats, den där hetsen som vad än vissa säger är så viktig är ju i stort sett borta.
Givetvis ser man fortsatt varenda match men att se fotboll på TV är som att läsa ett recept istället för att äta maten...
Jag kommer givetvis hänga på låset när det lottas ut biljetter när publiken släpps på igen. Marginalarna kommer antagligen inte få gå alls/förrän sent i höst och då handlar ju allt för alla lag hur laget ifråga ligger i tabellen. Jag tror ju att det finns ett enormt uppdämt behov av att besöka evenemang oavsett om det är en fotbollsmatch, en konsert eller typ teater så en del kan komma därav men det första riktiga testet av hur många som verkligen kommer gå och inte har fått andra intressen under pandemin kommer först nästa år.