Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-01, 09:39
  #1
Medlem
Brymans avatar
Halloj!

Tänkte att vi tillsammans kan dela några låtar som får sätta standarden för det nya året! Året präglas kanske av gamla klassiker eller nya stjärnskott på musikhimlen. Finns det något album du ser fram emot? Dela gärna med er då jag är på jakt efter mer örongodis!

Min lista för en stabil start på 2021:

Judas Priest - Island of Domination
Bokassa - Last Night
Lucifer - California Son
Hällas - Fading Hero
Kvelertak - Bronsegud samt Berserkr
Horisont - Electrical
King Gizzard & The Wizard Lizard - Perihelion
Chris Cornell - When Bad Does Good
Kreator - Violent Revolution
Sisters of Mercy - Vision Thing
Hot Water Music - Drag My Body

Årets högsta förväntan stavas enligt mig GHOST.
Citera
2021-01-01, 10:51
  #2
Medlem
Nightwish Virtual concert i mars ser jag fram emot. Blir ju långtifrån som en äkta live upplevelse men längtar verkligen till att höra låtarna från Human:II:Nature live.
Citera
2021-01-01, 13:38
  #3
Medlem
Forever Winters avatar
Min förväntan ligger på Mastodon som ryktas skynda på ett nytt släpp då pandemin kommer att fortsätta ett tag till.

Låtar för ett nytt år efter ett skitår:
Killing Joke - The Wait
Katatonia - Chrome
Reef - Naked
Solar Fields - The Road To Nothingness
Mastodon - Word To The Wise
Russ - Cherry Hill
Citera
2021-01-02, 19:13
  #4
Medlem
Brymans avatar
Kul med svar och ny info! Den enda jävla fördelen med Covid är kanske att musiker samt dylika skrån får trycka ut mer material till oss som bara sitter och väntar. Win/win i en pissig situation..
Citera
2021-01-03, 07:16
  #5
Medlem
I-van-Toers avatar
Det kommer en ny Megadeth-skiva i år, som enligt båda Dave:arna ska låta likt Killing Is My Business...and Business Is Good och Peace Sells...But Who's Buying? Vi får se men Dystopia från 2016 var bandets garanterat bästa skiva sen 1992-års Countdown To Extinction och eftersom Kiko Loureiro och Dirk Verbeuren är med i bandet på heltid nu så finns chansen att de inte överdriver. Megadeth är vitala nu på ålderns höst. Riktigt jävla hungriga efter Mustaines cancer.

The world's state-of-the-art speed metal band. Ska någon leverera så är det Megadeth. Finns inte så mycket mer att hoppas på. Man kommer höra de första 5-10 sekunderna i första låten om de talar sanning. Som i alla de andra grymma plattorna från förr och Dystopia.

En låt inför 2021. Mitt bidrag.

Frank Marino - Ain't Dead Yet från 1981-års The Power of Rock 'n' Roll, alltså 40 år sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=y6B6TSKS20w
__________________
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-01-03 kl. 07:22.
Citera
2021-01-09, 23:53
  #6
Medlem
YungJadas avatar
En självklarhet till listan:

Joel Alme - Snart skiner Poseidon
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback