Citat:
Ursprungligen postat av
HermaeusMora
Låter ju som en bra idé men har man svårt att sluta spendera pengar på onödiga saker vanligtvis så tror jag det blir ganska svårt att lyckas

Då är det bara mat, hyra, el, vatten och sen kanske transport som man får lägga pengar på?
Skulle tro att godkända saker att spendera pengar på bland annat beror på hur man bor. Det är viss skillnad på att bo i hyresrätt och att äga sitt boende. Äger man sitt boende så kan det tillkomma andra utgifter, som samfällighets- och vägföreningsavgifter, sotning, sophämtning och avfall. Medan man inte betalar sådant utöver hyran, elen, eventuellt vatten (om det inte ingår i hyran) om man hyr en lägenhet. Sedan kan man ha olika försäkringar (bland annat hemförsäkring), vilket jag klassar som godkänd utgift. Lägg till nödvändiga underhållskostnader och renoveringsbehov, om man äger sitt boende och det behovet uppstår.
Vissa andra saker kan vara godtagbara också. Som nödvändig sjukvård och tandvård, samt mediciner. Hygienartiklar och liknande, samt nya skor (om man bara äger ett par, och de går sönder) etc. Men det är ju min syn på vad man i sådana fall får spendera pengar på om man satsar på No Buy.
Om man tycker att det blir svårt att lyckas så behöver man inte börja väldigt strikt redan från start. Blir kanske lite fusk första månaden eller så, men det kanske underlättar lite.