2020-12-29, 22:15
Medlem
Hej!
Tnkte bjuda p ostfondue p nyr.
Aldrig gjort frut och har ngra frgor:

-Lste i nt recept att man kunde smakstta med krsbrsbrnnvin. Av nn anledning lt det gott. Fanns dock inget krsbrsbrnnvin p systemet s jag kpte krsbrsvin istllet. Tror ni att det funkar, eller blir det stt och ckligt?

-Tvekar infr att kpa en fonduegryta, verkar dyrt och har inte plats att frvara en sn. Kan man ta trangiakket? Och stta i ett vrmeljus p nt vis istf gasen? Nn som testat?

Vore s tacksam fr vgledning!
Citera
2020-12-29, 22:39
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Kan skert fungera med ett trangiakk ven om jag tror att ett vrmeljus blir lite klent. Annars r grejen med fondue enligt mig att man har det fint dukat och lyxar till det. Att d stlla fram ett trangiakk knns lite sisdr. ven om du saknar plats tror jag du br kpa ett billigt fondueset nd, finns skerligen bra fr en trehundring som duger fr ndamlet. Kolla bara s att det r en bra brnnare som ingr.

Ge sedan bort den till en kompis eller vad som helst...
Citera
2020-12-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Annars r grejen med fondue enligt mig att man har det fint dukat och lyxar till det. Att d stlla fram ett trangiakk knns lite sisdr...

Ja. Du har nog rtt. Snlheten kan bedra lyxknslan. Ska se om jag kan lsa detta p ett vrdigt stt...
Citera
2020-12-29, 23:06
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjultomten
Ja. Du har nog rtt. Snlheten kan bedra lyxknslan. Ska se om jag kan lsa detta p ett vrdigt stt...

Fondue var populrt p 70 och 80-talet. Kolla om du har nn slkting eller nt med en gryta.
Citera
2020-12-29, 23:12
Medlem
Charlemanges avatar
Krsbrsvin och krsbrsbrnnvin r skilda vrldar.
Kirschwasser r en helt klar produkt genomskinlig ej st.
Det r den man anvnder lite grand av i en Schweizisk fondue.
Gr ej att erstta med krsbrsvin.
D blir det bedrvligt dligt.
Citera
2020-12-29, 23:13
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjultomten
Hej!
Tnkte bjuda p ostfondue p nyr.
Aldrig gjort frut och har ngra frgor:

-Lste i nt recept att man kunde smakstta med krsbrsbrnnvin. Av nn anledning lt det gott. Fanns dock inget krsbrsbrnnvin p systemet s jag kpte krsbrsvin istllet. Tror ni att det funkar, eller blir det stt och ckligt?

-Tvekar infr att kpa en fonduegryta, verkar dyrt och har inte plats att frvara en sn. Kan man ta trangiakket? Och stta i ett vrmeljus p nt vis istf gasen? Nn som testat?

Vore s tacksam fr vgledning!
Finns mngder med begagnade fondue grytor med tillbehr p myrorna pingstkyrkan och rda korsets affrer kostar vldigt lite .
Citera
2020-12-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Krsbrsvin och krsbrsbrnnvin r skilda vrldar.
Kirschwasser r en helt klar produkt genomskinlig ej st.
Det r den man anvnder lite grand av i en Schweizisk fondue.
Gr ej att erstta med krsbrsvin.
D blir det bedrvligt dligt.

Ja, tnkte nog det. Bra att f bekrftat, s behver jag inte bli klfingrig och testa.
Tack!
Citera
2020-12-30, 13:18
Medlem
GundeSs avatar
https://www.systembolaget.se/produkt...rtron-4066102/

Kirsch finns p bolaget beroende p var du bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in