Citat:
Ursprungligen postat av
Tarrou
Om du saknar grit, eller om du bara är lat och curlad är sannolikt en fråga om perspektiv.
Hade du toppbetyg i gymnasiet är du ingen medelmåtta, däremot låter det som att du aktivt valt att bli en medelmåtta. Alla kan inte nå toppen, men många kan nå en bra bit på vägen.
Antingen så kan du fortsätta som du gjort hittills. Eller så kan du börja förändra dina vanor, och på sikt vem du är och hur du väljer att förhålla dig till livet. De flesta som har grit har lärt sig, värdet av vanor och värdet i att slutföra.
Springer du? Om inte, börja. Alla kan springa i fint väder, vissa väljer att springa oavsett väder. En fråga om vana och att bestämma sig.
Exakt. Ingen kan göra jobbet åt dig. Börja enkelt.
1. Börja träna på valfritt sätt, få in rutinen och gör det 3-4 gånger i veckan.
2. Tänk igenom noga vad du vill göra med jobblivet. Lägg fram vad du vill på 1 år, 3 år och 5 år. Då får du lite stolpar och nåt konkret att sträva efter.
3. Försök umgås mer med nära och kära. Jag hade en period i början av 20-årsåldern där jag knappt umgicks med nån förutom festande. Tipset är att försök hitta nån i samma livsituation och samma ambitioner i livet. Jag får otroligt mycket energi av att ha folk omkring mig att snacka med och fråga hur det går på jobbet osv.
Sen TS, inse att det tar tid att fundera ut livet. Jag skulle sätta mig ner 1-2 timmar och tänka efter jävligt noga, och skriva upp allt i ett dokument på din dator. Att bara försöka planlöst bli framgångsrik kommer inte fungera, gör upp en struktur som du har dig att falla tillbaka på.