2006-05-30, 21:17
Medlem
mr_zipoxs avatar
Idealet i ett sammhälle borde vara att man gick och jobba när man kände för det eller när man behövde pengar. Hur det skulle kunna bli värklighet är svårt att säga. Jag tror inte folk skulle tycka det vore jobbigt att jobba om dom enkelt kunde håppa på ett jobb där dom kunde jobba när dom kände för det. Men på grund av mycket byrokrati och annat trams så kan nog den visionen alldrig bli av.

Låter lite extremt kanske men man kan ju åtminstonde önska lite mer rörlighet på arbetsmarknaden.
Citera
2006-05-31, 03:04
Medlem
Ändrade mig
Citera
2006-05-31, 17:29
Medlem
chillionaires avatar
Alla jobb jag har haft har sugit utom ett, Taxi chaffis pa Vikbolandstaxi I Norrkoping, Svergie. Det ar det basta jobb jag haft. nu nar man har mer betalt och sitter och ar serios i kostym sa saknar man friheten att aka runt i en ny volvo och se arstiderna forandras och lyssna pa p1 och roliga kunders historier...
Citera
2006-06-01, 07:01
Medlem
slarvers avatar
Jag jobbar som fartygsingenjör på handelsfartyg, jag jobbar non-stop 12h/dag lördag som söndag i 14 dagar och är sedan ledig i 21 dagar +semester, alltså så jobbar jag bara 4 månader om året.

Så mkt fritid det har jag!! Men när jag är ledig i 3veckor, vad gör jag då?
-Inte ett skit, jag går bara hemma och drar och väntar på att polarna ska sluta sina kneg och att det ska bli helg och då "alla andra" är lediga, för det är helgen som verkligen är värd något! Och det är då det händer saker.
Vardagarna är bara en lång transportsträcka till helgen oavsett om man är ledig eller inte, så känner jag det som.
Man tröttnar ganska fort på TV, dator, köpa saker ja vad man nu hittar på när man är ledig, jag tror man behöver den stimulans som man får när man jobbar.

jaja, jag vet inte vad jag vill komma , men kanske det att gräset inte alltid är grönare på andra sidan.
Citera
2006-06-01, 12:16
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatme
Känner inte ni också att det är så tråkigt att jobba? Nästan oavsett vilket jobb det än är så är det tråkigt?
Typ när man går upp på morgonen så vill man bara ligga kvar. När man är på jobbet räknar man tiden i minuter tills man slutar.
Varje dag dom sista timmarna så säger jag till mig själv "nu är det bara en timme kvar".
Alltså hur fan slutar man upp med denna skiten!? Har haft flera jobb nu och jag känner så på precis alla jobb.

känner tvärtom, har bara en timanställning och har varit hemma endel. Känner mig pigg som en mört när jag cyklar till jobbet på morgonen. Känslan när man slutar efter att ha jobbat är underbar. Det känns så jävla skönt att byta om och cykla hem. Jag känner att jag gjort nåt vettigt och kan med gott samvete sätta mig på bänken utanför centrumet där jag bor och dricka en pilsner.
Citera
2006-06-01, 12:33
Bannlyst
Kan inte förstå människor som mer gärna sitter hemma och bara degar framför dator/TV istället för att jobba
Det enda vettiga man kan göra när man är hemma under dagarna är ju städa/tvätta/motionera och vänta på att ens sociala liv ska aktiveras när polarna slutar jobba.

Vet inte hur vanligt det är med att rika föräldrar skämmer bort kids så dom slipper att jobba i "ung" ålder, men det anser jag är förjävligt.
Hur fan ska ungen lära sig hur samhället fungerar? Genom att glo på CBS 60 minutes eller Socialt misslyckade individer enligt mig
Jag ska inte döma andra människor, men den synen har jag på det hela iaf.

Att arbeta är det hela samhället går ut på, man träffar nya människor o.s.v.
Arbetsplatsen är helt enkelt det ställe där man utvecklas som mänsklig individ med allt vad det innebär.

Sen att man har ett tråkigt jobb händer nog de flesta, men istället för att klaga och bara tycka synd om sig själv så tar man tag i det och skaffar sig ett bättre kneg helt enkelt!
Även om det skulle innebära att man måste plugga!
Kom ihåg, jobb FINNS ALLTID!

Hoppas jag inte trampade på några ömma tår med detta inlägg, over and out!
Citera
2006-06-01, 14:29
Medlem
njetskis avatar
Jobb är tidsprostitution. Den bästa halvan på det vakna dygnet (som man hade kunnat göra många andra meningsfulla saker) går ju förlorad på att sitta och göra något som egentligen inte alls gagnar en själv (mer än att få pengar då). Företaget tjänar pengar och, visst, samhället rullar på, men rent personlighetsmässigt så är det egentligen jäkligt beskt att slösa bort så mycket skön tid.
Citera
2006-06-01, 16:50
Bannlyst
klart det suger att jobba när man vet att den man jobbar åt tjänar massor mer på arbetet man gör än vad du får i timpeng. jag arbetar hellre för mig själv och sätter min egen lön och arbets tider
har inte speciellt hög lön nu, men desto mer ledighet
Citera
2006-06-01, 17:47
Medlem
buyzabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Are

Arbetsplatsen är helt enkelt det ställe där man utvecklas som mänsklig individ med allt vad det innebär.

Om jag nu hellre lever som en kringresande luffare då? Då träffar jag människor och utvecklas som mänsklig invidid. Arbetsplatser är överskattade, arbetet går man till för att få pengar så man kan betala sina lama räkningar för att kunna leva ett svensson-liv som alla andra. Det går inte ut på något annat. Utvecklas, pff.

Att vara egen är det bästa man kan göra. Även om man är luffare eller företagare.
Citera
2006-06-01, 18:15
Medlem
SvaMp_s avatar
yepp de suger att jobba, hatar varje minut av mitt donken jobb, men det motiverar mig till studier och tar bort de flesta ekonomiska bekymren i livet så fortsätter. Också blir ens fritid mer värdefull när man arbetar.
Citera
2006-06-02, 03:30
Medlem
Stalins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAre

Stackare, du kan inte ha det lätt.
Citera
2006-06-02, 03:34
Medlem
Du hittar nog en passion i livet du också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in