2006-05-19, 04:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin
Du har förstått att det finns klassmotsättningar, det var allt jag skrev, sen skiter väl jag i vad du tycker om det?
Det är väl bra att det finns klassmotsättningar? Vem skulle annars göra skitjobben för kaffepengar så att vi andra slipper?

// Roger P.
Citera
2006-05-19, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Och sen saknade du det va..

Fan va bra man hade det, fick mat lagad, tvätten tvättad. Snacka skit me polarna, spränga saker samt bada i skärgården m.m

Visst mycket bajs men nog fan saknar jag det ändå..
Japp, haha, jag saknar inte själva lumpen livet för det var riktigt outhärdligt.
Men lagad mat, rena kläder (tyvärr gröna), säng, gratis här å där , lön, osv... Jo, DET saknade man
Citera
2006-05-19, 15:19
Medlem
För varje 8h man har arbetat njuter man för varje timme ledighet man har..
Skulle vi ha bara ledighet skulle vi inte uppsaktta den lika mycket
Citera
2006-05-19, 18:52
Medlem
Baalzamons avatar
Läste någonstans, kanske här på FB, att varje cigarett man tar förkortar livet en minut, och varje vinflaska en timme. Men varje arbetsdag förkortar livet åtta timmar...
Citera
2006-05-19, 19:54
Bannlyst
det finns inte några bra jobb

egentligen, bara att börja plugga igen eller starta företag, jag känner likadant, jag vile inte sitta på callcenter hela livet, hehe nu satt jag bara där 6 månade rmen ändå, var så enormt jävla tråkigt att man blir deppig.
Citera
2006-05-19, 21:45
Medlem
Stalins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy_USA
Numera sitter jag i Silicon Valley och designar framtidens Mercedes bilar och det är just det enda jobb som jag har trivts med.

Låter vedervärdigt.

Citat:
Jag tror att alla har ett jobb som dom kan trivas med det är bara att lyfta på arslet, gå ut i stora världen och hitta det.

Då får vi hoppas om att en massa människor går och drömmer om att sitta i en kassa, köra lastbil, torka patienter i röven osv. Eller också är du en liberal fjant.
Citera
2006-05-19, 21:46
Medlem
Stalins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Det är väl bra att det finns klassmotsättningar? Vem skulle annars göra skitjobben för kaffepengar så att vi andra slipper?

Och nu är Roger förvirrad igen, så ovanligt.
Klassmotsättningar har inte ett smack att göra med bra jobb <-> dåligt jobb, eller hög lön <-> låg lön.
Citera
2006-05-19, 21:47
Medlem
Stalins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
För varje 8h man har arbetat njuter man för varje timme ledighet man har..
Skulle vi ha bara ledighet skulle vi inte uppsaktta den lika mycket

Då är det ok om jag kommer över och kängar dig på kuken?
Citera
2006-05-19, 21:54
Medlem
Nikolass avatar
Har man jäkligt trevliga samt roliga medarbetare på sin arbetsplats kan vilket skitjobb som helst bli roligt.
Citera
2006-05-19, 22:20
Medlem
tapirs avatar
Jo, det är för jävla tråkigt att jobba. jag hatar att alla tider är så jävla regelbundna också till skillnad från skolan, nästan aldrig nån "gratis" sovmorgon eller tidig eftermiddag. 6:45 till 15:45 varena jävla dag. Jobbar på bygge också så snacket är lagom hjärndött och manligt a la snus, öl och fotboll men snart är det slut, sommar, åh vad skönt. Jag som precis vant mig vid att kunna studsa upp innan sex, men men - jag kollar på klockan minst fem gånger under varje pass. Det är skönt att bestämma själv. Man får väl göra som roger!
Citera
2006-05-19, 22:47
Medlem
SomeMightSays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
On topic: Ja, det suger getpung att jobba. Därför startade jag eget. Det innebar visserligen ännu mer jobb och stor fattigdom de första åren. Vi livnärde oss ofta på grönskaks- eller köttsoppa eftersom pengarna inte räckte till bättre mat. Däremot så vänder det när man har klarat av de första hundåren. Idag - efter ganska många års slit - kontorsjobbar jag ett par timmar om dagen och tillbringar resten av tiden med att glo på Family Guy, tramsa på FB, ligga och jäsa i en solstol när vädret tillåter, fila och putsa på min bil som snart blir veteranare, läsa böcker och tidnigar, pyssla med mitt samlande, umgås med bekanta och bilda mig. Dessutom med en ganska bra plånbok på fickan.

Livet kan vara ganska bra om man siktar på att få det bra. Att arbeta är ett sätt att kunna leva det liv man liv leva. Med arbete menar jag givetvis inte att stå vid en maskin på en fabrik på en bruksort för sjuttio kronor i timmen. Det leder inte till något. För att kunna leva gott måste man se till att själv skapa pengar. Utan ambitioner, entreprenörsanda och hårt arbete så stannar man på botten och får leva i fattigdom och elände.

// Roger P.

Tack Roger, det gav mig en aningens framtidstro. Vi är onekligen inne i två olika stadier i livet varav jag är inne i det stadiet där jag står och harvar vid en maskin på bruksorten. Det är pest och pina när varje morgon är förknippad med en grov ångest över att spendera de närmsta åtta timmarna med snusspottandes imbiciller och en närmsta kollega som inte kan prata ens en gång. Nu är ju jag bara i början av mitt ynkliga liv men en sak kan jag lova att jag aldrig i hela mitt liv blir kvar vid det förbannade bandet mer än över sommaren.

Jobb suger fruktansvärt hårt. Det finns nog olika förklaringar till varför. Framförallt tror jag att det är just att vi vet att vi är TVUNGNA att befinna oss där just mellan tid A och B för att tillfredesställa arbetsgivaren samtidigt som våra liv rinner iväg. För vem har inte kännt att han kan somna närsom på jobbet för att sedan klockan 16:00 vara hur pigg som helst? Det sitter i psyket. Kan tillägga att lika ofta som bra arbetskamrater kan vara stöttande så är dåliga MINST lika illa åt motsatt håll och dessutom vanligare.
Citera
2006-05-19, 23:20
Medlem
bozze4evigts avatar
Haha, kan inte annat än att instämma. Jag tycker 6 timmar om dagen hade varit på sin höjd, alternativt 4 dagars arbetsvecka. Hatade mitt förra jobb och hade ångest för var dag jag skulle dit. Nu har jag nyligen varit arbetslös i 3 månader, men började på ett nytt jobb i onsdags. Än så länge ska jag inte klaga, jag är tvungen att vara "vaken" för det är en del att lära. Men när jag väl gjort det så kommer det jobbet bli lika vedervärdigt, och plugga vill jag verkligen inte göra, så det är bara att gilla läget.

Men som någon sa, man uppskattar inte ledigheten annars, stämmer jävligt bra. Går man arbetslös så bryr man sig noll. Nu började jag på jobbet i onsdags och kände redan fredagskänslan ikväll, skönt som fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in