2021-01-09, 18:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederley
Det är alltså ugnstillverkaren som säger att ugnen för en person kan kremera 3-4 personer med en snittförbrukning av 1,64kg per kropp?

Varför tramsar du dig? var skrev jag det? jag skrev : menar du att de som tillverkade ugnarna inte kunde beräkna? De som har tillverkat krematorium sedan 1870 talet?

Kan du inte svara på en sådan enkel fråga ?
Citera
2021-01-09, 18:18
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför tramsar du dig? var skrev jag det? jag skrev : menar du att de som tillverkade ugnarna inte kunde beräkna? De som har tillverkat krematorium sedan 1870 talet?

Kan du inte svara på en sådan enkel fråga ?
Du påstår att man kunde kremera 3-4 kroppar i en ugn för en person med en koksförbrukning på 1,64kg per kropp och att det är vad topf säger. Står du fast vid det eller vad yrar du om?
Citera
2021-01-09, 18:25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du påstår att man kunde kremera 3-4 kroppar i en ugn för en person med en koksförbrukning på 1,64kg per kropp och att det är vad topf säger. Står du fast vid det eller vad yrar du om?

Kan du inte svara på min fråga, utan hela tiden slingra dig undan:
jag skrev : menar du att de som tillverkade ugnarna inte kunde beräkna? De som har tillverkat krematorium sedan 1870 talet?
Citera
2021-01-09, 18:28
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
Kan du inte svara på min fråga, utan hela tiden slingra dig undan:
jag skrev : menar du att de som tillverkade ugnarna inte kunde beräkna? De som har tillverkat krematorium sedan 1870 talet?
Och var finns dokumentet där Topf påstår att man kan kremera 3-4 kroppar med en genomsnittlig koksförbrukning av 1,64kg per kropp?
Citera
2021-01-09, 18:30
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Och var finns dokumentet där Topf påstår att man kan kremera 3-4 kroppar med en genomsnittlig koksförbrukning av 1,64kg per kropp?

Du har fått 2 st dokumentär som du besvarade på, så du har läst dem.
Kan du inte svara på en enkel fråga! ? menar du att de som tillverkade ugnarna inte kunde beräkna? De som har tillverkat krematorium sedan 1870 talet?
Citera
2021-01-09, 18:39
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
Du har fått 2 st dokumentär som du besvarade på, så du har läst dem.
Kan du inte svara på en enkel fråga! ? menar du att de som tillverkade ugnarna inte kunde beräkna? De som har tillverkat krematorium sedan 1870 talet?
Inget av dokumenten härrör från Topf och uträkningen av koks per kropp är uppenbart felaktig/falsk. Så frågan kvarstår, var finns dokumentet från Topf där det påstås att man kunde kremera 3-4 personer i en ugn för en person med en genomsnittlig koksförbrukning av 1,64kg per kropp?
Citera
2021-01-09, 18:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Inget av dokumenten härrör från Topf och uträkningen av koks per kropp är uppenbart felaktig/falsk. Så frågan kvarstår, var finns dokumentet från Topf där det påstås att man kunde kremera 3-4 personer i en ugn för en person med en genomsnittlig koksförbrukning av 1,64kg per kropp?

Kan du bevisa dessa dokumenter är falska, eller det är påhitt!?
Så med andra ord så menar du företaget ej kan räkna rätt!!! lol
•Report from Fritz Sanders of 14 September 1942 on "stuffing the individual muffles with several corpses" [Schüle, Industrie und Holocaust, p. 443] https://imgur.com/gallery/1ofE7ar

•Report from Karl Bischoff to Hans Kammler of 28 June 1943 on “capacity of existing crematoria…in 24 h…4756 persons” [Schüle, Industrie und Holocaust, p. 460]

•Letter for Hans Kori to concentration camp Majdanek that the cremation time of his ovens can be halved to 30 min per corpse by employing multiple cremations [Mattogno, IFCDA, p. 422]

OSV....
Citera
2021-01-09, 18:56
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
Kan du bevisa dessa dokumenter är falska, eller det är påhitt!?
Så med andra ord så menar du företaget ej kan räkna rätt!!! lol
•Report from Fritz Sanders of 14 September 1942 on "stuffing the individual muffles with several corpses" [Schüle, Industrie und Holocaust, p. 443] https://imgur.com/gallery/1ofE7ar

•Report from Karl Bischoff to Hans Kammler of 28 June 1943 on “capacity of existing crematoria…in 24 h…4756 persons” [Schüle, Industrie und Holocaust, p. 460]

•Letter for Hans Kori to concentration camp Majdanek that the cremation time of his ovens can be halved to 30 min per corpse by employing multiple cremations [Mattogno, IFCDA, p. 422]

OSV....
Dokumentet säger inget om att 3-4 lik kan kremeras i en ugn för en person med en genomsnittlig förbrukning av 1,64kg koks.
Citera
2021-01-09, 19:02
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Dokumentet säger inget om att 3-4 lik kan kremeras i en ugn för en person med en genomsnittlig förbrukning av 1,64kg koks.

Jodå, om du slår ihop dessa 3 dokumenter så får du det. Du har själv räknat ut det blide 1,64 kg. Så vad är problemet?
Du har fått en som säger de kan stoppa in 3-4 kroppar per ugn.
Du har fått en som nämner hur mycket koks som går åt.
Du har fått en som säger hur många de kan bränna per dygn.

Tillsammans blir det 1,64 kg koks per lik i snitt, just på grund de stoppar in flera kroppar åt gången.
Citera
2021-01-09, 19:08
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
Jodå, om du slår ihop dessa 3 dokumenter så får du det. Du har själv räknat ut det blide 1,64 kg. Så vad är problemet?
Du har fått en som säger de kan stoppa in 3-4 kroppar per ugn.
Du har fått en som nämner hur mycket koks som går åt.
Du har fått en som säger hur många de kan bränna per dygn.

Tillsammans blir det 1,64 kg koks per lik i snitt, just på grund de stoppar in flera kroppar åt gången.
Du får citera var i dokumentet det står att ugnen samtidigt klarar kremera 3-4 lik per öppning.
Citera
2021-01-09, 19:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du får citera var i dokumentet det står att ugnen samtidigt klarar kremera 3-4 lik per öppning.

"man hilft sich [...] mit einem Vollstopfen der einzelnen Muffel mit mehreren Leichen" translates to "one is trying to handle the situation by stuffing individual muffles with multiple corpses"

Här har du det... eller hur många är "multiple corpses" ? enligt dig då?
Citera
2021-01-09, 19:39
Medlem
Ang. dokumenten

12 stunden
24 stunden

Fundera på det lite.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto