2021-01-09, 08:32
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederley
Du menar att man kan kremera en människa med 1,7 kg koks?

Vem påstår det? Det är så Skogsvatte räknar och Mattagno.
KREM II - V
Här är dokumentet som visar hur mycket koks de räknade med gick åt : https://imgur.com/gallery/4fCbQwx 7840 kg kol

Här är dokumentet som visar hur många personer de beräknade kunna bränna under ett dygn
https://www.hdot.org/wp-content/uplo...fen-SS_ab3.jpg 4416 personer

7840/ 4416 = 1,7 kg i snitt.
Citera
2021-01-09, 09:39
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vem påstår det? Det är så Skogsvatte räknar och Mattagno.
KREM II - V
Här är dokumentet som visar hur mycket koks de räknade med gick åt : https://imgur.com/gallery/4fCbQwx 7840 kg kol

Här är dokumentet som visar hur många personer de beräknade kunna bränna under ett dygn
https://www.hdot.org/wp-content/uplo...fen-SS_ab3.jpg 4416 personer

7840/ 4416 = 1,7 kg i snitt.
Av dina dokument att döma så kremerades 4756 personer med 7840kg koks. Det ger ett snitt på 1,64 kg/person. Är inte det här vad DU påstår?
Citera
2021-01-09, 12:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Av dina dokument att döma så kremerades 4756 personer med 7840kg koks. Det ger ett snitt på 1,64 kg/person. Är inte det här vad DU påstår?
SNITTET, japp menar du att de som tillverkade ugnar sedan 1870 talet kan ej räkna då? Tanke på det är fler än en person per gång, så går det utmärkt. 3-4 personer i snitt går alldeles utmärkt.
Citera
2021-01-09, 16:51
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
SNITTET, japp menar du att de som tillverkade ugnar sedan 1870 talet kan ej räkna då? Tanke på det är fler än en person per gång, så går det utmärkt. 3-4 personer i snitt går alldeles utmärkt.
Så man kremerade 3-4 personer med 1,64kg koks. Är det korrekt?
Citera
2021-01-09, 17:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Så man kremerade 3-4 personer med 1,64kg koks. Är det korrekt?

Nope vem påstår det?? skrev vi inte i snitt gick det åt 1,7 kg per person, tack vara de kunde bränna fler personer samtidigt.
Eller du menar att de som tillverkade dessa ugnar kan inte beräkna det?
Citera
2021-01-09, 17:54
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
Nope vem påstår det?? skrev vi inte i snitt gick det åt 1,7 kg per person, tack vara de kunde bränna fler personer samtidigt.
Eller du menar att de som tillverkade dessa ugnar kan inte beräkna det?
Ok, då förstår jag. Man stuvade alltså in 3-4 personer i en ugn gjord för en person och då fick man ner koksförbrukningen till 1,64kg per person. Vad var då den normala koksförbrukningen för en person, om bara en person kremerades i ugnen?
Citera
2021-01-09, 17:58
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ok, då förstår jag. Man stuvade alltså in 3-4 personer i en ugn gjord för en person och då fick man ner koksförbrukningen till 1,64kg per person. Vad var då den normala koksförbrukningen för en person?

Så du menar de som gjorde dessa ugnar inte kan beräkna det? Tro jag litar mer på dem än dig.
Du har fått dokumenten, med enkel alias mattagno sätt att räkna så stämmer det, eller hur?
Citera
2021-01-09, 17:59
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
Så du menar de som gjorde dessa ugnar inte kan beräkna det? Tro jag litar mer på dem än dig.
Du har fått dokumenten, med enkel alias mattagno sätt att räkna så stämmer det, eller hur?
Vad var då den normala koksförbrukningen för en person, om bara en person kremerades i ugnen?
Citera
2021-01-09, 18:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Vad var då den normala koksförbrukningen för en person, om bara en person kremerades i ugnen?

Du hoppar över min fråga!! Jag frågade dig, menar du att de som tillverkade ugnarna inte kunde beräkna? De som har tillverkat krematorium sedan 1870 talet?

Så din fråga irrelevant, eftersom vi vet de brände flera kroppar samtidigt.
Citera
2021-01-09, 18:05
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
Du hoppar över min fråga!! Jag frågade dig, menar du att de som tillverkade ugnarna inte kunde beräkna? De som har tillverkat krematorium sedan 1870 talet?

Så din fråga irrelevant, eftersom vi vet de brände flera kroppar samtidigt.
Så man kremerade 3-4 personer i en ugn för en person, redan på 1870-talet?

Varför är min fråga irrelevant? Koksförbrukningen är väl det vi diskuterar?
Senast redigerad av Pederley 2021-01-09 kl. 18:09.
Citera
2021-01-09, 18:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Så man kremerade 3-4 personer i en ugn för en person, redan på 1870-talet?

Så du undviker min fråga? var skrev jag det? läser du så illa? jag frågade menar du att de som tillverkade ugnarna inte kunde beräkna? De som har tillverkat krematorium sedan 1870 talet?
Citera
2021-01-09, 18:11
Medlem
Pederleys avatar
Citat:
Så du undviker min fråga? var skrev jag det? läser du så illa? jag frågade menar du att de som tillverkade ugnarna inte kunde beräkna? De som har tillverkat krematorium sedan 1870 talet?
Det är alltså ugnstillverkaren som säger att ugnen för en person kan kremera 3-4 personer med en snittförbrukning av 1,64kg per kropp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in