2022-06-06, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det har jag tagit upp innan väl, det du nämner förutser att det ej finns någon luft mellan, alltså en solid kropp. Den tar längre att bränna. Men det är inte möjligt göra med kroppar om de är inte stöpad i samma form och är fyrkantiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Tar det längre tid att bränna kroppar som ligger på varandra än om du lägger kroppar bredvid varandra?

Ja eller nej.

Citat:
Nej!

Så du menar att när kropparna ligger på varandra så finns det luft mellan dem? De leviterar ovanpå varandra?

..seriöst, det här är nästan material för en humorfilm eller nåt. Jag har aldrig i mitt liv stött på folk som är sååå jävla off som du är.. OM du trollar så kudos till dig att du orkar med dig själv. Jag klarar inte att spela dum så bra som du kanske gör här.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-06-06 kl. 09:06.
Citera
2022-06-06, 09:12
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Så du menar att när kropparna ligger på varandra så finns det luft mellan dem? De leviterar ovanpå varandra?

..seriöst, det här är nästan material för en humorfilm eller nåt. Jag har aldrig i mitt liv stött på folk som är sååå jävla off som du är.. OM du trollar så kudos till dig att du orkar med dig själv. Jag klarar inte att spela dum så bra som du kanske gör här.

Du bad mig svara JA eller NEJ hur ska du ha det? Hur kan kroppar ligga uppe på varandra? utan träffas av värmestrålning? Och du tro inte kroppas bränns till de blir till aska? Så vem dum här? Sedan ligger de sidan om varandra, så brinner på samma tid som det hade legat en kropp där. Och den tiden var ca 30 - 40 minuter
Citera
2022-06-06, 09:18
Medlem
Citat:
Du bad mig svara JA eller NEJ hur ska du ha det? Hur kan kroppar ligga uppe på varandra? utan träffas av värmestrålning? Och du tro inte kroppas bränns till de blir till aska? Så vem dum här? Sedan ligger de sidan om varandra, så brinner på samma tid som det hade legat en kropp där. Och den tiden var ca 30 - 40 minuter

Vet du vad, jag lämnar detta till läsarna. Det har ett visst underhållsvärde trots allt. Således så sätter jag stopp här.
Citera
2022-06-06, 09:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Vet du vad, jag lämnar detta till läsarna. Det har ett visst underhållsvärde trots allt. Således så sätter jag stopp här.
Ja det tycker jag du kan göra.
Eftersom du hela tiden förvrider saker.
Och du på allvar tro på att bränner man 5 st kroppar på 20 minuter, så tar en kropp 5 min.
Citera
2022-06-06, 11:20
Medlem
Citat:

Ok. Om kropparna ligger ovanpå varandra, kommer 'värmestrålningen' åt alla kroppsdelar eller skyms vissa delar av kroppen från 'värmestrålningen'?
Citera
2022-06-06, 19:51
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Letter of 14 July 1941 from the Topf engineer Paul Erdmann

Dokumentet talar om Topfs dubbelöppningsugnar i Krema I (2 år innan ugnarna i Birkenau ens var färdigställda), och nämner inte ett enda ord om hur många lik som ugnarna var designade från grunden för att hantera.

Citat:
Report of 30 October 1941 from the construction office Auschwitz

Inte nog med att detta är den rapport varifrån siffrorna från överlämningsprotokollet för Krema III från 28:e juni 1943 härstammar, men siffrorna har ingen relation till de faktiska ugnar som byggdes i Birkenau. Inte heller säger detta utkast någonting om hur Topfs 3-öppningsugnar faktiskt från grunden var designade. Notera att dokumentet är daterat oktober 1941. Birkenau-ugnarna färdigställdes i mitten på 1943!

Citat:
the number of mufflesis not yet sufficient

Var i detta citat nämns antalet lik per ugnsöppning, än mindre att ugnarna var designade från grunden att hantera fler än 1 kropp åt gången?

Nu när vi gått igenom dina lögner, låt oss titta på vad konstruktörerna faktiskt sa om ugnarnas förmåga att hantera flertalet lik samtidigt. Efter kriget så intervjuades Topf & Söhnes chefsingenjör Kurt Prüfer av sovjetiska SMERSH-bödlar. Så här svarade Kurt Prüfer på frågan om ugnarnas förmåga till simultankremering:
In my presence two corpses were pushed into one muffle instead of one corpse. The furnaces could not stand the strain.
Aj...

Citat:
Varför säger de som konstruerade det att det funkar utmärkt?

Utmärkt? Så här svarade Kurt Prüfer under ett förhör med sovjetiska SMERSH-bödlar efter att han kidnappats efter kriget:
I spoke about the enormous strain on the overused furnaces. I told Chief Engineer Sander: I am worried whether the furnaces can stand the excessive usage. In my presence two corpses were pushed into one muffle instead of one corpse. The furnaces could not stand the strain.

Citat:
likson jag lade in 3 st av många som säger annat.

1) Du har aldrig läst dessa dokument.

2) Dessa dokument säger ingenting om hur ugnarna var designade och huruvida de specifikt utformats för simultankremering av flertalet kroppar.

3) Inget av dokumenten säger någonting om hur många kroppar som kunde kremeras samtidigt i en och samma ugn.

4) Du har fångats i ännu en lögn. Hur tänker du ta dig ur? Försvinna med svansen mellan benen, igen?

Citat:
Nej man kan inte förlänga proccesen, du har inga bevis för. Tvärtom minskar den. jag har lagt in 3 st dokumeneter som bekräftar den saken.

Kremeringsprocessen hade blivit lidande om man på allvar laddade 5 lik åt gången i en och samma ugn (vilket var fysiskt omöjligt då kropparna bokstavligen inte ens hade gått att introducera genom ugnsöppningen). Som jag redan demonstrerat hade man inte ens kunnat förånga vatteninnehållet i liken på den tid som bl.a. Tauber påstår att liken kremerades i sin helhet.

Citat:
en massa text utan källa? Sedan hur vet du denna text stämmer?

Matematiska uträkningar är ju din specialitet. Eller hur?
[Tauber's] assertions are also technically risible as far as the duration of the cremation process is concerned. The duration of the cremation process in the furnaces at Auschwitz-Birkenau stood at about 1 hour, hence a duration of five to seven minutes allegedly arrived at for one corpse “based on the blueprints and calculations of the crematorium” is simply absurd: it would not even have sufficed for the cremation of a coffin made of seasoned wood. The time allotted by Tauber to the cremation of a load of four to five corpses would hardly have been enough for the evaporation of the water content of a single corpse. In Kessler’s experiments this phase took 27 minutes on average, but the corpses were burned with a normal coffin, the combustion of which brought the temperature of the muffle to around 1,000°C, thus speeding up the process of evaporation. In the naphtha-fired furnaces of Ignis-Hüttenbau at Theresienstadt, vaporization of the water took some 35 minutes.

The cremation of four to five corpses in one muffle within 20-25 minutes, or half an hour (or a little more than half an hour) is absurd on two counts: first of all because it took one hour to burn a single corpse and secondly because the time needed to burn multiple corpses at once would have extended the time necessary for each corpse well beyond one hour. In practice, however, such a procedure would have brought along insurmountable problems of thermal technology.

The necessary condition for carrying out a cremation is that the temperature of the muffle never drops below 600°C; otherwise there is no longer any incineration, but only carbonization of the corpse. A body of 70 kg contains some 45.5 kg of water. The heat of vaporization at 600°C of the water contained in three corpses is 3×45.5×[640+0.477× (500–20)] ≈ 118,500 kcal. It is known from experience that the process of evaporation took about half an hour. The loading rate of the grate of the triple-muffle furnace was about 70 kg/h of coke (two hearths with grate loadings of 35 kg/h each), hence the theoretical availability of heat over half an hour was (6,470×35=) 226,450 kcal. The effective availability was much lower because a large part of the heat generated in the gasifiers was lost. During evaporation, the major heat losses came from radiation and conduction, some 62,500 kcal/h at 800°C; at 600°C we may assume them to be 46,900 kcal/h or 23,450 kcal in half an hour, i.e. (23,450÷226,450×100=) 10.3%. To this we must add the heat loss through the smoke at 600°C: about 31.3% according to calculations; of uncombusted gases from the hearth: 4%; of uncombusted solids from the hearth: 3.1%. The efficiency of the furnace was thus (100–[10.3+31.3+4+3.1]=) 51.3%, the effective specific heat of combustion of the coke (6,470×0.513) ≈ 3,320 kcal/kg, which brings the effective heat supplied to the furnace over half an hour to (35×3,320) ≈ 116,200 kcal. To keep the furnace at 600°C, an additional heat contribution of (118,500–116,200=) 2,300 kcal was thus needed during that time: it could easily be supplied by the radiation from the muffle walls.

Let us now look at the case of the evaporation of the water contained in four corpses in each of the three muffles, 12 corpses altogether. The water content of the corpses is (45.5×12=) 546 kg: the heat of vaporization at 600°C is 546×[640+0.477×(500–20)] ≈ 474,500 kcal. The available heat input stays at 116,200 kcal in 30 minutes, hence the additional heat needed is (474,500–116,200=) 358,300 kcal or some 119,400 kcal per muffle.

We must now examine whether the radiation from the muffle walls could possibly supply this amount of heat. It is difficult to calculate the heat radiated by these walls and absorbed by the corpses, both for reasons of geometry and because of the continual cooling of the wall temperature. However, in a specific technical article, Professor Schläpfer, one of the major experts in cremation in Europe in the 1930s, does give us a reliable estimate of the heat radiated to a single corpse from the muffle walls at various temperatures. He published a chart, from which we may derive the data[.]

The geometry changes somewhat when a hypothetical load of three corpses in one muffle is irradiated, but the surface-to-volume ratio of such a load is less favorable than that of a single corpse, because the corpses partly cover one another. Even if we leave this consideration aside, the amount of heat required for the evaporation of the water contained in three normal corpses, about 119,400 kcal, would require over three hours at a constant wall temperature of 600°C according to Schläpfer’s data. The wall temperature, however, would certainly not stay constant over such a long period of time, and conditions would quickly become very unfavorable, because, as shown by Schläpfer’s chart, the heat radiated by the walls drops sharply with a decrease in wall temperature.

The weight of the refractory brickwork of one muffle was about (5×1.5×200=) 1,500 kilograms. To compensate for the heat lost due to the evaporation of the water content of the corpses, each muffle would have had to contribute 119,400 kcal, corresponding to a decrease in the average temperature of the refractory brickwork of the muffle of about (119,400 kcal ÷ [0.2 kcal/kg/°C × 1,500 kg] ≈ 400°C. The effective amount of heat supplied to each muffle is therefore:

(3‚320 kcal/kg × 70 kg/h)/(3 × 60 min/h) ≈ 1,290 kcal/min

This corresponds to the supply of 119,400 kcal in (119,400 kcal ÷ 1,290 kcal/min) ≈ 92 minutes. I have only sketched the evaporation process, which is actually more complex, depending on further factors. But these factors apply in the same way both to single cremations and to the hypothetical cremation of several bodies at the same time. The enormous difference between the two set out above still applies. It proves not only that the simultaneous cremation of four bodies in half an hour was impossible, but also that not even the evaporation of the water they contained could have been brought about during that span of time. If assuming an average weight of 60 kg per body, the figures of the above calculations drop by a mere 15%, and the conclusions are basically the same.
Citat:
Det verka så, eftersom de talar emot dig att det ej går bränna flera lik åt gången.

Gör de? Är det därför jag kan citera ledande industriexperter och sakrelevanta vittnen som öppet konstaterar att ugnarna, i enlighet med krematoriernas konstruktion och all förkrigsforskning, bekräftar att de enbart var ämnade för kremering av ett lik åt gången?

Dessa experter kan sedan jämföras med dina viktigaste vittnen, som påstår att man laddade 12 lik per ugn.
Citera
2022-06-06, 19:53
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Var skrev jag det? Vad skrev jag, som förklaring!

Om din "förklaring" är att kremeringsugnen är en öppen stekhäll som du kan lägga 5 lik på och "steka" samtidigt, så är du dummare än jag trodde. Ugnarna var slutna utrymmen, inte öppna hällar på vilka man kunde slänga på önskat antal lik. Vittnesmålet från ert viktigaste vittne, Henryk Tauber, är att man staplade 5 lik på varandra och matade in dem i ugnen samtidigt (och att de sedan kremerades på 5 minuter/styck), något som dels är fysiskt omöjligt pga. ugnsöppningens storlek, men också eftersom ett sådant förfarande hade demolerat hela ugnen och antagligen lett till en eldsvåda.

Men jag antar att tyska ingenjörer helt enkelt var efterblivna och inte visste vad de höll på med?
Citera
2022-06-06, 20:09
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vem har använt ordet stapla?

Vittnet.
On this stretcher, we piled five corpses: the first two with the feet toward the furnace and belly up, a further two in the opposite sense, also belly up. The fifth corpse was placed with the feet toward the furnace with his back up.
Citera
2022-06-12, 07:42
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Dokumentet talar om Topfs dubbelöppningsugnar i Krema I (2 år innan ugnarna i Birkenau ens var färdigställda), och nämner inte ett enda ord om hur många lik som ugnarna var designade från grunden för att hantera.
Där ser man, men det gör det inte mindre att han nämner att de kan bränna lik på 30 - 40 min utan att "överladda" ugnen. Det är poängen med det brevet.

Citat:
Inte nog med att detta är den rapport varifrån siffrorna från överlämningsprotokollet för Krema III från 28:e juni 1943 härstammar, men siffrorna har ingen relation till de faktiska ugnar som byggdes i Birkenau. Inte heller säger detta utkast någonting om hur Topfs 3-öppningsugnar faktiskt från grunden var designade. Notera att dokumentet är daterat oktober 1941. Birkenau-ugnarna färdigställdes i mitten på 1943!
Det här bevisar fortfarande det faktum de beräknande att de kunde bränna flera stycken lik åtgången: •Report of 30 October 1941 from the construction office Auschwitz on "60 men can be cremated" in the Topf five three muffle ovens within one hour Bartosik, The origins of the Birkenau camp, p. 170, see also Rebuttal of Mattogno on Auschwitz, Part 1: Indoor Cremation] rent översatt 60 lik kan brännas i 15 ugnar på en timme. Det får jag till 4 st åt gången.

Citat:
Var i detta citat nämns antalet lik per ugnsöppning, än mindre att ugnarna var designade från grunden att hantera fler än 1 kropp åt gången?
Jag skrev angående om eran galna teori att de skulle påstått de kunde bränna lik 5 minuter. Men det var 5 lik på 25 min.

Citat:
Nu när vi gått igenom dina lögner, låt oss titta på vad konstruktörerna faktiskt sa om ugnarnas förmåga att hantera flertalet lik samtidigt. Efter kriget så intervjuades Topf & Söhnes chefsingenjör Kurt Prüfer av sovjetiska SMERSH-bödlar. Så här svarade Kurt Prüfer på frågan om ugnarnas förmåga till simultankremering:
Mina lögner? på vilket viss lögnar dessa dokumenter? Du har fortfarande vägrat svara vad hindrar dig från stoppa in en ny lik i vänstra ugnen? Det innan det har blivit uppbrunnit! https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...siCFM&usqp=CAU Har säkert frågat dig ett 20 tal gånger.

Citat:
In my presence two corpses were pushed into one muffle instead of one corpse. The furnaces could not stand the strain.
Aj...
ok ? Det kringår det faktum vi har visar mer än ett dokument att de brännde fler !!OPSS!!! Du ar visat tydligen mer att det stämmer bra.Sedan nämnde ju Prufer följande: •Letter from Kurt Prüfer of 8 September 1942 on "the number of muffles [37 with a capacity of 1850 corpses per day] is not yet sufficient; we should deliver more ovens as quick as possible" [Schüle, Industrie und Holocaust, p. 442] Det visar också att han visste väl de kunde bränna flera åt gången.

Citat:
Utmärkt? Så här svarade Kurt Prüfer under ett förhör med sovjetiska SMERSH-bödlar efter att han kidnappats efter kriget:
I spoke about the enormous strain on the overused furnaces. I told Chief Engineer Sander: I am worried whether the furnaces can stand the excessive usage. In my presence two corpses were pushed into one muffle instead of one corpse. The furnaces could not stand the strain.
Du säger själv av vilken orsak han sade detta i förhör med bödlar?

Citat:
1) Du har aldrig läst dessa dokument.

2) Dessa dokument säger ingenting om hur ugnarna var designade och huruvida de specifikt utformats för simultankremering av flertalet kroppar.

3) Inget av dokumenten säger någonting om hur många kroppar som kunde kremeras samtidigt i en och samma ugn.

4) Du har fångats i ännu en lögn. Hur tänker du ta dig ur? Försvinna med svansen mellan benen, igen?
Så du har inga andra kommentarer att det faktum de nämner otaliga gånger de brände flera lik åt gången? Nej då det behöver jag ej, samtiga visar tydligt att de kunde bränna fler lik åt gången Det är ett problem för dig att då kunna bevisa det faktum, utom ett "förhör" med sina bödlar hahaha

Citat:
Kremeringsprocessen hade blivit lidande om man på allvar laddade 5 lik åt gången i en och samma ugn (vilket var fysiskt omöjligt då kropparna bokstavligen inte ens hade gått att introducera genom ugnsöppningen). Som jag redan demonstrerat hade man inte ens kunnat förånga vatteninnehållet i liken på den tid som bl.a. Tauber påstår att liken kremerades i sin helhet.

Matematiska uträkningar är ju din specialitet. Eller hur?
en massa text från vem ? haha ha. Hur vet du denna text stämmer? Men behöver inte läsa mycket för att få det ej stämmer. Den personen påstår att det tar en timme bränna ett lik! FEL. Den personen gör sin beräkningar på ca 600 grader. Det ar inte en timme bränna ett lik, kremeringsugnar är långt mer än 600 grader varma.

Citat:
Gör de? Är det därför jag kan citera ledande industriexperter och sakrelevanta vittnen som öppet konstaterar att ugnarna, i enlighet med krematoriernas konstruktion och all förkrigsforskning, bekräftar att de enbart var ämnade för kremering av ett lik åt gången?

Dessa experter kan sedan jämföras med dina viktigaste vittnen, som påstår att man laddade 12 lik per ugn.

Det gör det faktum att tyska ingenjörer ej kunde räkna ? Det från 2 olika företag, som sysslade med göra kremeringsugnar ? Menar du de ej är några experter?
Citera
2022-06-12, 07:45
Medlem
Ja, jäklar vilka "bevis"
Citera
2022-06-12, 07:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Om din "förklaring" är att kremeringsugnen är en öppen stekhäll som du kan lägga 5 lik på och "steka" samtidigt, så är du dummare än jag trodde. Ugnarna var slutna utrymmen, inte öppna hällar på vilka man kunde slänga på önskat antal lik. Vittnesmålet från ert viktigaste vittne, Henryk Tauber, är att man staplade 5 lik på varandra och matade in dem i ugnen samtidigt (och att de sedan kremerades på 5 minuter/styck), något som dels är fysiskt omöjligt pga. ugnsöppningens storlek, men också eftersom ett sådant förfarande hade demolerat hela ugnen och antagligen lett till en eldsvåda.

Men jag antar att tyska ingenjörer helt enkelt var efterblivna och inte visste vad de höll på med?

Det spelar väl ingen roll om det är slutna system, eller inte? Tiden är det samma för de 5 st. Slutet system innebär ju att värmestrålningen återkastar till liket. Vilket också innebär kortare tid att förbränna ett lik. Ja varför skulle det inte gå? Ni har ej lyckats förklara varför det inte skulle gå! Det även om de talat om att det går. Att 5 st lik ska värmas upp av värmestrålning gör det oavsett hur de ligger. 5 st lik innebär bara att ytan där värmestrålningen träffar ökar.

Varför skulle det var fysiskt omöjligt? Det upprepar ni gång på gång. Men kan inte förklara varför det är möjligt! Liksom du har aldrig svarat varför det inte går stoppa in fler innan den förra har brunnit upp. https://fr-academic.com/pictures/frw...2C_Germany.jpg
Citera
2022-06-12, 17:59
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Där ser man, men det gör det inte mindre att han nämner att de kan bränna lik på 30 - 40 min utan att "överladda" ugnen. Det är poängen med det brevet.

Slingra dig inte. Diskussionen hade att göra med följande: "ugnarna var byggda för mer än en kropp åt gången, även om vi låtsas att det trots konstruktionen var teoretiskt möjligt att stoppa in fler kroppar". Ditt gensvar blev att hänvisa till fyra orelaterade dokument som inte stödjer din tes om antalet lik som kunde kremeras samtidigt i ugnarna.

Citat:
Det här bevisar fortfarande det faktum de beräknande att de kunde bränna flera stycken lik åtgången

I ugnar som aldrig byggdes och inte hade någon relation till de ugnar som färdigställdes i Birkenau nästan 2 år senare. Och nej, det säger fortfarande ingenting om antalet lik som kremerades samtidigt i respektive ugn. Det faktum att du så desperat griper efter halmstrån i den bevarade dokumentationen säger allt man behöver veta om hur mycket du faktiskt har på fötterna i denna diskussion.

Citat:
Jag skrev angående om eran galna teori att de skulle påstått de kunde bränna lik 5 minuter. Men det var 5 lik på 25 min.

Den specifika sakdiskussionen hade att göra med hur många lik som kunde kremeras i respektive ugn samtidigt, och huruvida ugnarna faktiskt var designade för detta. Nu har du konsekvent hoppat mellan två olika sakfrågor beroende på vilka argument du konfronteras med. Ditt obegripliga snicksnack om hur 5 lik i samma ugn på 25 minuter av någon anledning inte betyder att liken kremerades på i genomsnitt 5 minuter, har redan demolerats av Stor-Men-Snabb och mig själv, dels på basis av sunt jävla förnuft, men också på basis av vittnet, som specifikt påpekade att kremeringstiden per lik var 5 minuter.

Citat:
Mina lögner? på vilket viss lögnar dessa dokumenter?

Dina lögner om att de dokument du hänvisade till var ett "bevis" för ditt påstående om simultankremering.

Citat:
ok ? Det kringår det faktum vi har visar mer än ett dokument att de brännde fler !!OPSS!!! Du ar visat tydligen mer att det stämmer bra

Det finns alltså fler motstridiga bevispunkter?

Citat:
Sedan nämnde ju Prufer följande: [i]•Letter from Kurt Prüfer of 8 September 1942 on "the number of muffles [37 with a capacity of 1850 corpses per day] is not yet sufficient; we should deliver more ovens as quick as possible"

Texten inom hakparenteser (dvs. "37 with a capacity of 1850 corpses per day") är inte ens del av dokumentet, ändå har du mage att understryka den, som om den vore graverande! Denna text har för övrigt ingen bäring på sakfrågan (det börjar bli ett mönster med dina så kallade "bevis"). Att Prüfer begärde fler kremeringsugnar till Auschwitz i enlighet med de krav som ställts av beställaren säger ingenting om hur många lik som ugnarna var designade för att kunna kremera samtidigt.

Citat:
Du säger själv av vilken orsak han sade detta i förhör med bödlar?

Detta vittnesmål är extremt graverande för förintelsemyten, eftersom Prüfer bl.a. tvingades att göra flertalet tramsiga påståenden om "fascisterna". Men när det kom till de tekniska specifikationerna för ugnarna och deras kapacitet så var det uppenbart att varken förhörsledarna eller Prüfer visste vad han "borde" säga. Därför uppgav han helt enkelt de reguljära specifikationerna för ugnarna och det faktum att han personligen bevittnat ett försök att överskrida 1 lik per ugn. Han ifrågasattes aldrig på denna punkt och SMERSH-bödlarna ställde inga fler frågor om just detta.

Citat:
Så du har inga andra kommentarer att det faktum de nämner otaliga gånger de brände flera lik åt gången? Nej då det behöver jag ej, samtiga visar tydligt att de kunde bränna fler lik åt gången Det är ett problem för dig att då kunna bevisa det faktum, utom ett "förhör" med sina bödlar hahaha

Inget av dina dokument pratade om detta, men ändå har du mage att påstå att dokumenten "otaliga gånger" pratar om simultankremering! Det faktum att det inte finns några indikationer på att ugnarna var tekniskt utformade för simultankremering, och det faktum att vittnesmål och dokument specifikt pratar om problemet med att kremera flertalet kroppar och hur detta kan skada ugnarna, motbevisar närmast kategoriskt föreställningarna att man på allvar kremerade 5-12 kroppar per ugnsöppning som standard i Auschwitz!

Citat:
en massa text från vem ? haha ha. Hur vet du denna text stämmer? Men behöver inte läsa mycket för att få det ej stämmer. Den personen påstår att det tar en timme bränna ett lik! FEL. Den personen gör sin beräkningar på ca 600 grader. Det ar inte en timme bränna ett lik, kremeringsugnar är långt mer än 600 grader varma.

1 timme var den tillverkarspecificerade utgångstiden för kremering av ett mänskligt lik under reguljära förhållanden. Att denna tid sedan kunde påverkas (upp eller ned) av olika parametrar är det ju ingen som förnekar, men som du tydligt kan se så är legenderna om kremering av 5 lik på 25 minuter ingenting annat än värmetekniskt absurda myter som helt saknar stöd i den tekniska litteraturen och i sunt förnuft. Uträkningen har ingenting att göra att kremeringar sker vid "600 grader". Vad som påpekas är att kremeringsugnen aldrig får underskrida 600 grader, eftersom det under denna temperatur inte sker någon förbränning av liket utan enbart förkolning. Han påpekar explicit i texten att de faktiska kremeringarna självklart genomfördes i betydligt högre temperaturer än 600 grader, men att energikravet för kremering av 5 lik på 25 minuter inte gör det möjligt för ugnen att hålla den temperatur som krävs för att faktiskt kremera liken på den tiden, speciellt i sken av att koksgallren inte hade en genomströmningskapacitet på mer än 35 kg per eldstad.

Med andra ord hade du inte ens läst texten.

Citat:
Det gör det faktum att tyska ingenjörer ej kunde räkna ? Det från 2 olika företag, som sysslade med göra kremeringsugnar ? Menar du de ej är några experter?

Menar du på allvar att tyska ingenjörer inte kunde räkna och att alla experter som designade ugnarna hade fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in