Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
Det finns inga bevis för att ugnarna var byggda för mer än en kropp åt gången, även om vi låtsas att det trots konstruktionen var teoretiskt möjligt att stoppa in fler kroppar.
•Letter of 14 July 1941 from the Topf engineer Paul Erdmann to the construction office Mauthausen on a cremation rate of 33 to 40 min per corpse "without overloading" the two-muffle oven [Rebuttal of Mattogno on Auschwitz, Part 1: Indoor Cremation]
•Report of 30 October 1941 from the construction office Auschwitz on "60 men can be cremated" in the Topf five three muffle ovens within one hour Bartosik, The origins of the Birkenau camp, p. 170, see also Rebuttal of Mattogno on Auschwitz, Part 1: Indoor Cremation]
•Letter from Kurt Prüfer of 8 September 1942 on "the number of muffles [37 with a capacity of 1850 corpses per day] is not yet sufficient; we should deliver more ovens as quick as possible" [Schüle, Industrie und Holocaust, p. 442] osv...
Citat:
Det var inte utrymmesmässigt, praktiskt eller värmetekniskt gångbart att försöka ladda ugnarna med flertalet lik.
Varför säger de som konstruerade det att det funkar utmärkt?
Citat:
Trams. Jag har citerat två av de verkliga konstruktörerna, efter kriget, som bekräftar att ugnarna inte gick att använda för att kremera ens två lik åt gången. Föreställningen att man kunde kremera, än mindre rymma, 12 lik i en enda ugn, är komplett vansinne.
likson jag lade in 3 st av många som säger annat.
Citat:
Jag har redan förklarat att energin som hade krävts för att kremera 5-12 lik samtidigt hade inneburit en avsevärd förlängning av kremeringsprocessen, om det ens hade varit möjligt. När man (såsom de viktigaste vittnena) pratar om 5 eller fler lik, så är det första problemet att det inte ens var spatialt möjligt att introducera så många lik samtidigt genom en och samma ugnsöppning. Ändå insisterar t.ex. Henryk Tauber att så var fallet. Om vi låtsas att man placerade 1-2 lik åt gången på båren och sedan sköt in fler lik efter varandra, så hade kremeringspersonalen bokstavligen fått lyfta båren från skenorna, upp över de redan befintliga liken, rakt in i en glödhet ugn. Hela scenariot är löjeväckande.
Nej man kan inte förlänga proccesen, du har inga bevis för. Tvärtom minskar den. jag har lagt in 3 st dokumeneter som bekräftar den saken.
Citat:
Vad gäller det faktum att man inte ens hade hunnit förånga likens vatteninnehåll på den tid som vittnena påstår att liken kremerades i sin helhet, så har jag förklarat problematiken tidigare, men jag kan göra det igen. Säg till om du hittar några avgörande problem i uträkningen:
[Tauber's] assertions are also technically risible as far as the duration of the cremation on of four bodies in half an hour was impossible, but also that not even the evaporation of the water they contained could have been brought about during that span of time. If assuming an average weight of 60 kg per body, the figures of the above calculations drop by a mere 15%, and the conclusions are basically the same.
en massa text utan källa? Sedan hur vet du denna text stämmer?
Citat:
Har jag påstått att tyska ingenjörer inte kan räkna?

Tvärtom, de var världsledande i sitt fält, men ni envisas med att de på samma gång var imbeciller och att all forskning innan kriget av någon anledning var helt felaktig... Hur går det ihop?
Det verka så, eftersom de talar emot dig att det ej går bränna flera lik åt gången.