2022-06-03, 21:09
Medlem
pollenpers avatar
tänk att det är så svårt för förnekarna att hålla sig till ämnet.
han påstår fortfarande att inga lågor kan komma ur en skorsten.

vi är inte färdiga med det än, så kommer han med något nytt.
Citera
2022-06-04, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Har du någon länk till det där med finkolet?

Vid syreunderskott blir det eld och rök. (dålig förbränning)

Lägg på en råtta på en fin glödbädd, och du ska se att det blir både eld rök och lukt.

Citat:
tänk att det är så svårt för förnekarna att hålla sig till ämnet.
han påstår fortfarande att inga lågor kan komma ur en skorsten.

vi är inte färdiga med det än, så kommer han med något nytt.

..anledningen till att du blir ignorerad är för att det finns nog med ignoramus i forat. I ditt fall misstänker jag dock ren och skär dumhet, inte 'strategi' att förstöra som en del andra här. Oavsett, du tillför ingenting.

Angående ovan fetade; kan du ens se motsägelserna i ditt egna inlägg?

(hint 1; krematorieugnarna hade ingen öppen glödbädd som de la kroppar på)
(hint 2; en krematorieugn kräver TILLSKOTT av syre för att komma upp i temp)

Sluta att försöka, du har inget vettigt att säga. Behåll dina sedvanliga plattityder annorstädes.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-06-04 kl. 04:57.
Citera
2022-06-04, 07:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ännu ett inlägg fullständigt öde på källor. Ändå fortsätter du hävda att "tyska ingenjörer" håller med dig, trots att vi vet (vet! vet! vet!) att dessa ugnar inte var byggda för mer än 1 lik åt gången och att introduktionen av fler än 1 lik våldsamt förändrar termodynamiken och de värmetekniska parametrarna i ugnen. Din fullständigt absurda hypotes, att ugnen var ett öppet utrymme där man helt enkelt kunde klämma in så många kroppar som var fysiskt möjligt, och sedan kremera samtliga kroppar på samma tid som det tar att kremera en enda kropp, saknar stöd i sunt förnuft, i källorna och i grundläggande fysik. Och för att sätta påståendet i lite perspektiv så talar inte vittnena om 1-3 lik, de talar ofta om 4-12 lik åt gången.

Sen har vi det obekväma faktum att det helt enkelt inte gick att rymma så många kroppar i ugnarna. Ta en resa till Mauthausen och titta på de bevarade Topf 3-öppningsugnarna, som har en identisk design som ugnarna i Birkenau, så ser du direkt att det hade varit fysiskt omöjligt att rymma så många kroppar i ugnen, än mindre introducera så många lik samtidigt genom ugnsöppningen. Det hade även gjort det omöjligt för värmestrålningen i den tillgängliga tegelarealen att värma kroppsmassan tillräckligt för att ens förånga vatteninnehållet i så många lik.

Stor-Men-Snabb ställde en väldigt enkel fråga till dig, om vem som lurat dig med dessa fullständigt bakvända teorier om hur kremering fungerar? Var är källorna? Var är uträkningarna?

Hur vet du är byggda för en person? Kan du inte få fler personer in här tex: https://collections.ushmm.org/iiif-b/assets/705022 Har frågat dig otaliga gånger vad hindrar dig från stoppa in fler lik i vänstra ugnen. Det utan få något svar från dig.
Du glömmer de inläggen jag lade in att konstruktörerna bekräftade man kunde slänga in flera kroppar samtidigt.

Hur vet du att värmestrålningen skulle inte klara av värma kropparna tillräcklig så vattnet avdunstar. Det var en motfråga till mig som han gjorde. Ni slingra från den faktum att ni påstår att de tyska ingenjörer ej kan räkna! Det från 2 olika företag inte en, utan 2 st företag bekräftar man kan bränna fler lik i taget. Källor? Titta på första sidorna så finns de där.
Citera
2022-06-04, 07:43
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..anledningen till att du blir ignorerad är för att det finns nog med ignoramus i forat. I ditt fall misstänker jag dock ren och skär dumhet, inte 'strategi' att förstöra som en del andra här. Oavsett, du tillför ingenting.

Angående ovan fetade; kan du ens se motsägelserna i ditt egna inlägg?

(hint 1; krematorieugnarna hade ingen öppen glödbädd som de la kroppar på)
(hint 2; en krematorieugn kräver TILLSKOTT av syre för att komma upp i temp)

Sluta att försöka, du har inget vettigt att säga. Behåll dina sedvanliga plattityder annorstädes.
Luft krävs för förbränning.
Finns inte tillräckligt med luft går oförbrända gaser ut i skorstenen och brinner där.
Lågor slår ut i skorstenen.
Eller hur?

Jag nedlåter mig inte till att bli lika otrevlig som du.
Citera
2022-06-04, 08:16
Medlem
Citat:
Jajemen, och luft fanns det i överflöd. ..till skillnad mot kol då.

Citat:
Finns inte tillräckligt med luft går oförbrända gaser ut i skorstenen och brinner där.
..och luft fanns det i överflöd. ..till skillnad mot kol då. Samtidigt, ni hävdar ju att det mer eller mindre rådde självförbränning ( ).. Det rimmar väldigt illa med att inte ta tillvara på den 'gasen'?? ..vilket innebär att det helt enkelt var nobelprisnivå på de tyska ingenjörernas förmåga och deras 'teknik' när det t.o.m. gick energi till spillo på det viset. Synd och skam att den 'tekniken' försvann i glömska, hade kunnat löst många av dagens energiproblem.

..ena dagen här så var ugnarna en sådan makalöst manick som brände knappt ett kilo kol per kropp och den tekniken kom från en framtid (eller från någon jävla fantasivärld), andra dagen här så fanns det inte ens lufttillförsel nog för optimal förbränning och det slog lågor av oförbrända gaser. ..jävlar vad ni tar ut svängarna i era förbannade lögner och hittepå bara för att täcka upp dessa perversa lögner och s.k. 'vittnessmål'. Pinsamt.

Citat:
Lågor slår ut i skorstenen.
Eller hur?
Du kom ju med ett exempel med en råtta direkt på glödande kol, hur rimmar det med dina 'flammande skorstenar'? Hur är den ugnen konstruerad? Är det ytterligare en nobelprisnivå på uppfinning som magiskt försvunnit i glömska?

..som vanligt är det helt sanslöst verklighetsfrånvända teorier ni kommer med för att försöka motivera in något som vilken normalbegåvad som helst inser är helt uppåt väggarna ..

Ni andra som läser detta och är tysta, hur fasen lever ni med er själva?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-06-04 kl. 08:26.
Citera
2022-06-04, 08:44
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jajemen, och luft fanns det i överflöd. ..till skillnad mot kol då.

..och luft fanns det i överflöd. ..till skillnad mot kol då. Samtidigt, ni hävdar ju att det mer eller mindre rådde självförbränning ( ).. Det rimmar väldigt illa med att inte ta tillvara på den 'gasen'?? ..vilket innebär att det helt enkelt var nobelprisnivå på de tyska ingenjörernas förmåga och deras 'teknik' när det t.o.m. gick energi till spillo på det viset. Synd och skam att den 'tekniken' försvann i glömska, hade kunnat löst många av dagens energiproblem.

..ena dagen här så var ugnarna en sådan makalöst manick som brände knappt ett kilo kol per kropp och den tekniken kom från en framtid (eller från någon jävla fantasivärld), andra dagen här så fanns det inte ens lufttillförsel nog för optimal förbränning och det slog lågor av oförbrända gaser. ..jävlar vad ni tar ut svängarna i era förbannade lögner och hittepå bara för att täcka upp dessa perversa lögner och s.k. 'vittnessmål'. Pinsamt.

Du kom ju med ett exempel med en råtta direkt på glödande kol, hur rimmar det med dina 'flammande skorstenar'? Hur är den ugnen konstruerad? Är det ytterligare en nobelprisnivå på uppfinning som magiskt försvunnit i glömska?

..som vanligt är det helt sanslöst verklighetsfrånvända teorier ni kommer med för att försöka motivera in något som vilken normalbegåvad som helst inser är helt uppåt väggarna ..

Ni andra som läser detta och är tysta, hur fasen lever ni med er själva?
Du raljerar.
Trist.
Citera
2022-06-04, 08:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
"Mer behöver ej sägas.."

Du är så jäkla av banan att jag kan bara dra slutsatsen att antingen trollar du / försöker trötta ut oss eller så är du helt enkelt rejält svagbegåvad.

Att du dessutom hävdar att denna "värmestrålning på yta" har större inverkan på kremeringstid än kroppsvikt ÄR ett argument nere på förståndshandikappad nivå..

Återigen så får jag luta mig emot tillfredsställelsen att påvisa för andra läsare hur sanslöst av banan ni här är.. Och du bjuder på det varje gång.
Är jag?
Så jag behöver ta upp detta med kottletter i gen, så du förstår?

Om du lägger 5 st kotletter i en stekpanna, de blir klarstekta efter 10 minuter.
Så betyder det att steka 1 st kotlett tar 2 minuter ? (eran synsätt och mattematik)
Eran sätt att tänka så är det så, 5 st delat med 10 minuter blir 2 min per kotlett.

I vår värld min o andra, så tar det 10 min steka en kotlett oavsett hur många man lägger på.
Varför? Jo ytan på kotletten är den ytan som värmen (värmestrålning) träffar först. Så om du lägger 5 st kotletter, så är det 5 st kotletter som tar 10 minuter, efter ytan är 5 gånger större som värmestrålningen träffar.

Så du tro att läsarna inte förstår hur korkade ni tänker? att om 5 st lik tar 20 minuter att bränna, så betyder det inte att 1 st lik tar 5 minuter att bränna. 1 st lik tar 20 min.
Citera
2022-06-04, 08:57
Medlem
Citat:
Du raljerar.
Trist.

Du clownar eftersom du inte har ett svar. Jag sa ju till dig att hålla dig ifrån ämnet. Du tillför ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Är jag?
Så jag behöver ta upp detta med kottletter i gen, så du förstår?

Om du lägger 5 st kotletter i en stekpanna, de blir klarstekta efter 10 minuter.
Så betyder det att steka 1 st kotlett tar 2 minuter ? (eran synsätt och mattematik)
Eran sätt att tänka så är det så, 5 st delat med 10 minuter blir 2 min per kotlett.

I vår värld min o andra, så tar det 10 min steka en kotlett oavsett hur många man lägger på.
Varför? Jo ytan på kotletten är den ytan som värmen (värmestrålning) träffar först. Så om du lägger 5 st kotletter, så är det 5 st kotletter som tar 10 minuter, efter ytan är 5 gånger större som värmestrålningen träffar.

Så du tro att läsarna inte förstår hur korkade ni tänker? att om 5 st lik tar 20 minuter att bränna, så betyder det inte att 1 st lik tar 5 minuter att bränna. 1 st lik tar 20 min.

Kotletter på öppna stekhällar, råttor på öppen glöd och matematik som en andraklassare gör bättre.

..ni är sannerligen en sorglig samling. Hur fungerar ni ute i verkligheten? Är det Samhall karriär nu efter ett liv av punderi och cykelstölder eller?
Citera
2022-06-04, 09:19
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Du clownar eftersom du inte har ett svar. Jag sa ju till dig att hålla dig ifrån ämnet. Du tillför ingenting.

Kotletter på öppna stekhällar, råttor på öppen glöd och matematik som en andraklassare gör bättre.

..ni är sannerligen en sorglig samling. Hur fungerar ni ute i verkligheten? Är det Samhall karriär nu efter ett liv av punderi och cykelstölder eller?
Lugna ner dig, du är tuffast.

nå, kan det komma lågor ur skorstenen om man bränner med syreunderskott?
Citera
2022-06-04, 09:25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Där ser man, du förstod din dumhet nu, eller?
Men du ville snacka om ämnet, men du förstod inte hur saker blir uppvärmd via "värmestrålning" ändå påstår du att du är ingenjör. Ändå om man förklara för dig som till en högstadiet elev förstår du inte.

Så vem gör bort sig?
Citera
2022-06-05, 20:35
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur vet du är byggda för en person?

Det finns inga bevis för att ugnarna var byggda för mer än en kropp åt gången, även om vi låtsas att det trots konstruktionen var teoretiskt möjligt att stoppa in fler kroppar.

Kan du bevisa att ugnarna specifikt var konstruerade för att kremera flertalet kroppar samtidigt, och att detta var syftet med ugnarna? Nä, trodde väl inte det.

Citat:
Har frågat dig otaliga gånger vad hindrar dig från stoppa in fler lik i vänstra ugnen. Det utan få något svar från dig.

Det var inte utrymmesmässigt, praktiskt eller värmetekniskt gångbart att försöka ladda ugnarna med flertalet lik.

Citat:
Du glömmer de inläggen jag lade in att konstruktörerna bekräftade man kunde slänga in flera kroppar samtidigt.

Trams. Jag har citerat två av de verkliga konstruktörerna, efter kriget, som bekräftar att ugnarna inte gick att använda för att kremera ens två lik åt gången. Föreställningen att man kunde kremera, än mindre rymma, 12 lik i en enda ugn, är komplett vansinne.

Citat:
Hur vet du att värmestrålningen skulle inte klara av värma kropparna tillräcklig så vattnet avdunstar. Det var en motfråga till mig som han gjorde.

Jag har redan förklarat att energin som hade krävts för att kremera 5-12 lik samtidigt hade inneburit en avsevärd förlängning av kremeringsprocessen, om det ens hade varit möjligt. När man (såsom de viktigaste vittnena) pratar om 5 eller fler lik, så är det första problemet att det inte ens var spatialt möjligt att introducera så många lik samtidigt genom en och samma ugnsöppning. Ändå insisterar t.ex. Henryk Tauber att så var fallet. Om vi låtsas att man placerade 1-2 lik åt gången på båren och sedan sköt in fler lik efter varandra, så hade kremeringspersonalen bokstavligen fått lyfta båren från skenorna, upp över de redan befintliga liken, rakt in i en glödhet ugn. Hela scenariot är löjeväckande.

Vad gäller det faktum att man inte ens hade hunnit förånga likens vatteninnehåll på den tid som vittnena påstår att liken kremerades i sin helhet, så har jag förklarat problematiken tidigare, men jag kan göra det igen. Säg till om du hittar några avgörande problem i uträkningen:
[Tauber's] assertions are also technically risible as far as the duration of the cremation process is concerned. The duration of the cremation process in the furnaces at Auschwitz-Birkenau stood at about 1 hour, hence a duration of five to seven minutes allegedly arrived at for one corpse “based on the blueprints and calculations of the crematorium” is simply absurd: it would not even have sufficed for the cremation of a coffin made of seasoned wood. The time allotted by Tauber to the cremation of a load of four to five corpses would hardly have been enough for the evaporation of the water content of a single corpse. In Kessler’s experiments this phase took 27 minutes on average, but the corpses were burned with a normal coffin, the combustion of which brought the temperature of the muffle to around 1,000°C, thus speeding up the process of evaporation. In the naphtha-fired furnaces of Ignis-Hüttenbau at Theresienstadt, vaporization of the water took some 35 minutes.

The cremation of four to five corpses in one muffle within 20-25 minutes, or half an hour (or a little more than half an hour) is absurd on two counts: first of all because it took one hour to burn a single corpse and secondly because the time needed to burn multiple corpses at once would have extended the time necessary for each corpse well beyond one hour. In practice, however, such a procedure would have brought along insurmountable problems of thermal technology.

The necessary condition for carrying out a cremation is that the temperature of the muffle never drops below 600°C; otherwise there is no longer any incineration, but only carbonization of the corpse. A body of 70 kg contains some 45.5 kg of water. The heat of vaporization at 600°C of the water contained in three corpses is 3×45.5×[640+0.477× (500–20)] ≈ 118,500 kcal. It is known from experience that the process of evaporation took about half an hour. The loading rate of the grate of the triple-muffle furnace was about 70 kg/h of coke (two hearths with grate loadings of 35 kg/h each), hence the theoretical availability of heat over half an hour was (6,470×35=) 226,450 kcal. The effective availability was much lower because a large part of the heat generated in the gasifiers was lost. During evaporation, the major heat losses came from radiation and conduction, some 62,500 kcal/h at 800°C; at 600°C we may assume them to be 46,900 kcal/h or 23,450 kcal in half an hour, i.e. (23,450÷226,450×100=) 10.3%. To this we must add the heat loss through the smoke at 600°C: about 31.3% according to calculations; of uncombusted gases from the hearth: 4%; of uncombusted solids from the hearth: 3.1%. The efficiency of the furnace was thus (100–[10.3+31.3+4+3.1]=) 51.3%, the effective specific heat of combustion of the coke (6,470×0.513) ≈ 3,320 kcal/kg, which brings the effective heat supplied to the furnace over half an hour to (35×3,320) ≈ 116,200 kcal. To keep the furnace at 600°C, an additional heat contribution of (118,500–116,200=) 2,300 kcal was thus needed during that time: it could easily be supplied by the radiation from the muffle walls.

Let us now look at the case of the evaporation of the water contained in four corpses in each of the three muffles, 12 corpses altogether. The water content of the corpses is (45.5×12=) 546 kg: the heat of vaporization at 600°C is 546×[640+0.477×(500–20)] ≈ 474,500 kcal. The available heat input stays at 116,200 kcal in 30 minutes, hence the additional heat needed is (474,500–116,200=) 358,300 kcal or some 119,400 kcal per muffle.

We must now examine whether the radiation from the muffle walls could possibly supply this amount of heat. It is difficult to calculate the heat radiated by these walls and absorbed by the corpses, both for reasons of geometry and because of the continual cooling of the wall temperature. However, in a specific technical article, Professor Schläpfer, one of the major experts in cremation in Europe in the 1930s, does give us a reliable estimate of the heat radiated to a single corpse from the muffle walls at various temperatures. He published a chart, from which we may derive the data[.]

The geometry changes somewhat when a hypothetical load of three corpses in one muffle is irradiated, but the surface-to-volume ratio of such a load is less favorable than that of a single corpse, because the corpses partly cover one another. Even if we leave this consideration aside, the amount of heat required for the evaporation of the water contained in three normal corpses, about 119,400 kcal, would require over three hours at a constant wall temperature of 600°C according to Schläpfer’s data. The wall temperature, however, would certainly not stay constant over such a long period of time, and conditions would quickly become very unfavorable, because, as shown by Schläpfer’s chart, the heat radiated by the walls drops sharply with a decrease in wall temperature.

The weight of the refractory brickwork of one muffle was about (5×1.5×200=) 1,500 kilograms. To compensate for the heat lost due to the evaporation of the water content of the corpses, each muffle would have had to contribute 119,400 kcal, corresponding to a decrease in the average temperature of the refractory brickwork of the muffle of about (119,400 kcal ÷ [0.2 kcal/kg/°C × 1,500 kg] ≈ 400°C. The effective amount of heat supplied to each muffle is therefore:

(3‚320 kcal/kg × 70 kg/h)/(3 × 60 min/h) ≈ 1,290 kcal/min

This corresponds to the supply of 119,400 kcal in (119,400 kcal ÷ 1,290 kcal/min) ≈ 92 minutes. I have only sketched the evaporation process, which is actually more complex, depending on further factors. But these factors apply in the same way both to single cremations and to the hypothetical cremation of several bodies at the same time. The enormous difference between the two set out above still applies. It proves not only that the simultaneous cremation of four bodies in half an hour was impossible, but also that not even the evaporation of the water they contained could have been brought about during that span of time. If assuming an average weight of 60 kg per body, the figures of the above calculations drop by a mere 15%, and the conclusions are basically the same.
Citat:
Ni slingra från den faktum att ni påstår att de tyska ingenjörer ej kan räkna!

Har jag påstått att tyska ingenjörer inte kan räkna? Tvärtom, de var världsledande i sitt fält, men ni envisas med att de på samma gång var imbeciller och att all forskning innan kriget av någon anledning var helt felaktig... Hur går det ihop?
Citera
2022-06-05, 20:38
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja vill du svälja vad skit som helst från förnekarsidor som ideligen blir avslöjade med att förvanska och ljuga, så var så god.

Låt mig summera ovanstående användares inlägg: han påstår att ett mänskligt lik kunde kremeras med ca. 3,5 kg koks, när det i verkligheten krävdes ca. 20-35 kg koks för att kremera en människa. Anledningen till att det är så viktigt för förintelseivrarna att minimera koksmängden per kremering är för att koksregistren i Auschwitz finns bevarade för långa perioder av lägrets historia. Det går därmed att räkna ut exakt hur mycket koks som fanns tillgängligt för de perioder då X antal judar påstås ha gasats och kremerats.

Det finns så klart inga (noll, zero, nada, zip, zilch) fysikaliska eller värmetekniska uträkningar som stödjer föreställningen att man på allvar kunde förbränna en människa med den värmeenergi som finns i 3,5 kg koks, så för att låtsas som att det faktiskt finns bevis så citerar han en gigantisk textmassa fullständigt öde på matematiska uträkningar, som istället hänvisar till "källor" som påstås bevisa koksåtgången, men ingen av källorna stödjer hans påstående. Om vi istället applicerar de registrerade koksleveranserna på de registrerade dödsfallen i lägret så blir siffrorna helt harmoniska.

I slutändan så blir argumentet att "vi vet 1,1 miljoner gasades och därför måste koksen ha räckt". Vi uppmanas alltså till blind tro, snarare än empiriska och fysikaliska bevis. På detta sätt kan förintelseindustrin på många sätt liknas med religiösa sekter.

Samtidigt har allvarliga försök att räkna på energivärdena faktiskt gjorts, och den förutsägbara slutsatsen är att det hade varit fysiskt omöjligt att kremera den mängd lik som påstås.

Citat:
Ock så en vägg av länkar som jag förväntas gå igenom för att ev hitta något som stöder din teori

Det liknar dina förintelsekollegors hänvisningar till bloggar som påstådda "källor", som vi sedan förväntas djupdyka i för att hitta argument och grundkällor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in