• 1
  • 2
2020-12-27, 12:03
Medlem
Ja försöker bli av med all östrogen i min mat, tyvärr har ja i flera år ätit massa ägg där kycklingarna blivit matade med sojafoder och därav fått i mig onödigt med östrogen, haft extrema problem att bygga muskler, så försöker bli av med östrogen, köpt nyligen ekologiska ägg som ja ska börja med som är sojafria. Vad är det mer man ska undvika förutom billiga ägg? Svenskt griskött elle nötkött, hur är det, matas de också med soja och sån skit? Känns som man måste köpa allt ekologiskt men har verkligen inte råd med det. Köper mycket svensk nötfärs (garant) och danskt griskött fläskkotlett för övrigt.
Citera
2020-12-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Bra tips. Då lär TS komma till något slags forum där detta diskuteras fritt och TS kan finna svar. Kanske någon typ av näring, kost och kosttillskott-forum. Men vänta

Vänta på vad? Bättre tider? Att Googla och komma till sidor där man får fakta om kost och matvaror är bättre än att sitta och diskutera med kvalificerade gissningar. Vem kan gissa sig till vilken mat som innehåller östrogen? Ingen. Alltså googlar man efter fakta. Men vill man ta den långa vägen så är det fritt fram....
Citera
2020-12-27, 13:54
Medlem
De största testo-dödarna är socker, stress, sömnbrist och alkohol, sen även soja, kikärtor, lakrits, mint, fänkål innehåller östrogen.

Mejeriprodukter som inte är ekologiska brukar innehålla mycket östrogen då kossorna blir matade med östrogen för att producera mer.

Ät mycket frukt, träna hårt, D-vitamin, bra fetter, olivolja, avokado, naturkött, vitamin C, ingefära, granatäpple, vitlök, gul lök. Ät anti-inflammatoriskt. Ät mat som främjar en frisk lever då det behövs för testo, är mat som främjar en god tarmflora. Fermenterad mat.
Citera
2020-12-27, 14:57
Medlem
Tror inte grödor innehåller östrogen men med vissa är det bevisat kan hämma testosteron, alternativt lura en manskropp att producera östrogen. Soya i alla dess former är den största boven då den innehåller hormonstörande ämnen.

https://www.researchgate.net/publica...se_for_Caution
Citera
2020-12-27, 16:07
Medlem
Undvik pumpakärnor och pumpa, soja och produkter som innehåller soja som japanska tofu. Var försiktig med japansk mat överhuvudtaget. Däremot "tror" jag indisk mat är OK med ingridienser som gurkmeja oh ch ingefära.
Tyvärr är alkohol ett fördärv, inte för att det stimulerar östrogenbildning nej, men det häösmmar testosteronet. Sedan rör vi oss lite i gränstrakterna. Jordnötter innehåller många bra ämnen men tyvärr också växtöstrogener.

Genom att träna hårt underhålla och eventuellt bygga muskler så tvingar man kroppen att själv öka testosteronhalterna. Var misstänksam mot öl, det innehåller växtöstrogener samt dra ned på det ljusa chokladet med mycket socker.

Glöm inte att vissa mineraler som zink och magnesium i balanserad mängd kan upprätthålla en normal testosteronproduktion.
Citera
2020-12-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
De största testo-dödarna är socker, stress, sömnbrist och alkohol, sen även soja, kikärtor, lakrits, mint, fänkål innehåller östrogen.

Mejeriprodukter som inte är ekologiska brukar innehålla mycket östrogen då kossorna blir matade med östrogen för att producera mer.

Ät mycket frukt, träna hårt, D-vitamin, bra fetter, olivolja, avokado, naturkött, vitamin C, ingefära, granatäpple, vitlök, gul lök. Ät anti-inflammatoriskt. Ät mat som främjar en frisk lever då det behövs för testo, är mat som främjar en god tarmflora. Fermenterad mat.

Ja håller 90% av det där. Äter mycket ägg och rött kött samt östrogen hämmande grönsaker och olivolja, kokosolja, smör. Men grejen är att kycklingar, grisar, kor, matas med soja, då får väl vi som äter kött och ägg massa östrogen eller? Har inte råd med ekologiskt kött. Känns som man inte kan helt hålla sig borta från soja, det finns ju överallt. CP - globalister som vill göra oss svaga inför framtida kriget mot dem.
Citera
2020-12-27, 18:45
Medlem
HasseUas avatar
Män behöver en viss mängd östrogen också, det skyddar bla hjärt och kärlsystemet och är fördelaktigt vid muskelbyggande.

Det mest effektiva naturliga sättet att minska på östrogen i manskroppen är att gå ner i fett procent, då östrogen till viss del bildas i fettvävnaden.
Citera
2020-12-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseUa
Män behöver en viss mängd östrogen också, det skyddar bla hjärt och kärlsystemet och är fördelaktigt vid muskelbyggande.

Det mest effektiva naturliga sättet att minska på östrogen i manskroppen är att gå ner i fett procent, då östrogen till viss del bildas i fettvävnaden.
Vägde 94 innan, nu 85 så har gått ner och blivit mer deffad,
Citera
2020-12-28, 02:52
Bannlyst
Beställ och läs den här på direkten.

https://www.bokus.com/bok/9781946546...trogeneration/

Där har du nog all information om östrogen (o vilka källor dom finns i) som du någonsin kommer behöva.
Citera
2020-12-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Undvik pumpakärnor och pumpa, soja och produkter som innehåller soja som japanska tofu. Var försiktig med japansk mat överhuvudtaget. Däremot "tror" jag indisk mat är OK med ingridienser som gurkmeja oh ch ingefära.
Tyvärr är alkohol ett fördärv, inte för att det stimulerar östrogenbildning nej, men det häösmmar testosteronet. Sedan rör vi oss lite i gränstrakterna. Jordnötter innehåller många bra ämnen men tyvärr också växtöstrogener.

Genom att träna hårt underhålla och eventuellt bygga muskler så tvingar man kroppen att själv öka testosteronhalterna. Var misstänksam mot öl, det innehåller växtöstrogener samt dra ned på det ljusa chokladet med mycket socker.

Glöm inte att vissa mineraler som zink och magnesium i balanserad mängd kan upprätthålla en normal testosteronproduktion.

Ja käkar 25 gram pumpakärnor varje dag. Så det ökar östrogen? Var det ja misstänkte. Misstänker också att billiga ägg (eftersom kyckling matas med soja) inte är bra heller. Eller har ja fel? Havregryn då?
Ja äter d3, zink, magnesium med mera varje dag i stor mängd. Men ja äter billiga ägg, 5 st, varje dag, samt pumpakärnor och havregryn, nötfärs, fläskkotlett, många grönsaker, hallon, olivolja, kokosolja, smör, allt varje dag. Känns som man måste köpa dyra ägg samt kasta bort pumpakärnorna. Ja dricker nästan aldrig alkohol. Ja tränar, hårt, äter bra, och vilar väldigt mycket, sover bra. Allt e bra, trots det bygger ja dåligt och min styrka är låg. Så ja misstänker att ja får i mig för mycket östrogen, vilket sänker testot.
Senast redigerad av Hejsvejs124 2020-12-28 kl. 11:40.
Citera
2020-12-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Ja käkar 25 gram pumpakärnor varje dag. Så det ökar östrogen? Var det ja misstänkte. Misstänker också att billiga ägg (eftersom kyckling matas med soja) inte är bra heller. Eller har ja fel? Havregryn då?
Ja äter d3, zink, magnesium med mera varje dag i stor mängd. Men ja äter billiga ägg, 5 st, varje dag, samt pumpakärnor och havregryn, nötfärs, fläskkotlett, många grönsaker, hallon, olivolja, kokosolja, smör, allt varje dag. Känns som man måste köpa dyra ägg samt kasta bort pumpakärnorna. Ja dricker nästan aldrig alkohol. Ja tränar, hårt, äter bra, och vilar väldigt mycket, sover bra. Allt e bra, trots det bygger ja dåligt och min styrka är låg. Så ja misstänker att ja får i mig för mycket östrogen, vilket sänker testot.

Totalt sett är ju din kost så bra så ett litet intag av pumpakärnor ser inte avskräckande ut. Det finns det som är värre och frågan behöver studeras. Jag åt saw palmetto och pumpakärnor ett tag för att minska DHT inte för att sänka testosteronet i sig. Jag ville förbättra hårväxten. Fettsyrorna i pumpakärnor är troligen mycket nyttiga i andra avseenden. Det är en fråga om balans. Havregryn borde vara super, något av det bästa med innehåll av nyttiga mineraler. Fundera på och ta reda på hur du kan få in mer zink genom kosten.
Citera
2020-12-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124

Jag såg nu vid en snabb genomgång att pumpakärnor innehåller dom viktiga mineralerna zink och magnesium. Jag ser ingen anledning av utesluta pumpakärnorna i din kost. Det är ju ämnen som borde gynna testosteronet.

Själv kan jag ha överskattat pumpakärnorna när det gäller att sänka DHT för att motverka sämre hårväxt samt prostataförstoring. Jag "tror" att det är fett syrorna som kan påverka. Men fortsätt och ät pumpakärnor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in