Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Undvik pumpakärnor och pumpa, soja och produkter som innehåller soja som japanska tofu. Var försiktig med japansk mat överhuvudtaget. Däremot "tror" jag indisk mat är OK med ingridienser som gurkmeja oh ch ingefära.
Tyvärr är alkohol ett fördärv, inte för att det stimulerar östrogenbildning nej, men det häösmmar testosteronet. Sedan rör vi oss lite i gränstrakterna. Jordnötter innehåller många bra ämnen men tyvärr också växtöstrogener.
Genom att träna hårt underhålla och eventuellt bygga muskler så tvingar man kroppen att själv öka testosteronhalterna. Var misstänksam mot öl, det innehåller växtöstrogener samt dra ned på det ljusa chokladet med mycket socker.
Glöm inte att vissa mineraler som zink och magnesium i balanserad mängd kan upprätthålla en normal testosteronproduktion.
Ja käkar 25 gram pumpakärnor varje dag. Så det ökar östrogen? Var det ja misstänkte. Misstänker också att billiga ägg (eftersom kyckling matas med soja) inte är bra heller. Eller har ja fel? Havregryn då?
Ja äter d3, zink, magnesium med mera varje dag i stor mängd. Men ja äter billiga ägg, 5 st, varje dag, samt pumpakärnor och havregryn, nötfärs, fläskkotlett, många grönsaker, hallon, olivolja, kokosolja, smör, allt varje dag. Känns som man måste köpa dyra ägg samt kasta bort pumpakärnorna. Ja dricker nästan aldrig alkohol. Ja tränar, hårt, äter bra, och vilar väldigt mycket, sover bra. Allt e bra, trots det bygger ja dåligt och min styrka är låg. Så ja misstänker att ja får i mig för mycket östrogen, vilket sänker testot.