2020-12-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Totalt sett är ju din kost så bra så ett litet intag av pumpakärnor ser inte avskräckande ut. Det finns det som är värre och frågan behöver studeras. Jag åt saw palmetto och pumpakärnor ett tag för att minska DHT inte för att sänka testosteronet i sig. Jag ville förbättra hårväxten. Fettsyrorna i pumpakärnor är troligen mycket nyttiga i andra avseenden. Det är en fråga om balans. Havregryn borde vara super, något av det bästa med innehåll av nyttiga mineraler. Fundera på och ta reda på hur du kan få in mer zink genom kosten.
Ja får in skitmycket zink, äter 450 gram rött kött om dagen plus 2 tabletter med zink. Samt mycket magnesium, d3 med k2.
Citera
2020-12-28, 15:27
Medlem
Citat:
Jag såg nu vid en snabb genomgång att pumpakärnor innehåller dom viktiga mineralerna zink och magnesium. Jag ser ingen anledning av utesluta pumpakärnorna i din kost. Det är ju ämnen som borde gynna testosteronet.

Själv kan jag ha överskattat pumpakärnorna när det gäller att sänka DHT för att motverka sämre hårväxt samt prostataförstoring. Jag "tror" att det är fett syrorna som kan påverka. Men fortsätt och ät pumpakärnor.
För att motverka DHT så använd brännässel extrakt. Dyrt, men nog det bästa som finns.
Citera
2020-12-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
För att motverka DHT så använd brännässel extrakt. Dyrt, men nog det bästa som finns.
Ja undrar fortfarande om billiga ägg är en fara? Det skulle inte förvåna mig om de lägger in massa skit i kycklingarna så att de som äter äggen fylls med östrogen istället för att boosta testot. Inte undra på att folk har problem att bygga muskler när allt är östrogen överallt.
Citera
2020-12-28, 15:35
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Havregryn borde vara super, något av det bästa med innehåll av nyttiga mineraler. Fundera på och ta reda på hur du kan få in mer zink genom kosten.

Havregryn innehåller dock antinutrienter som minskar upptaget av mineraler.
Borde nog inte vara en big deal om du får i dig tillräckligt av mineraler från annat i kosten.
Sen kan havregryn vara mindre bra för dom som har vissa problem med magen.
Har man inte det så är det nog inga problem. Havregrynsgröt till frukost är riktigt fint annars tillsammans med blåbär, hallon eller jordgubbar.
Citera
2020-12-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Borde nog inte vara en big deal om du får i dig tillräckligt av mineraler från annat i kosten.
Har man inte det så är det nog inga problem. Havregrynsgröt till frukost är riktigt fint annars tillsammans med blåbär, hallon eller jordgubbar.
Ja lägger havregryn i vatten tillsammans med bovete över natten. Tror och hoppas det mesta av fytinsyran försvinner
Citera
2020-12-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ja käkar 50-70 gram carbs om dagen, mår bättre av det, innan körde ja high carb och hade problem med magen. Men om ja nu byter ut havregrynen, mot vad är då bäst? Banan?
Citera
2020-12-28, 18:59
Medlem
Citat:

Jag tror du har rätt. Jag har varit inne på den linjen men gått lite fel i min utvärdering. Jag har inte helt klart för mig om hela nässlan verkar på samma sätt som endast rötterna. Tror att rötterna påverkar hormonsystemet mer och att nässlan för övrigt är allmänt hälsosam. Forskar mer på detta liksom på en del andra indiska örter.
Citera
2020-12-28, 19:03
Medlem
Citat:

Jag är mer långdistanslöpare än muskelbyggare. Havre är super för mig och jag har inga problem med magen.
Blåbär tar jag emellanåt. Bär äter jag allmänt för hälsan och studerar ämnet resveratrol som finns i röda druvor.
Mitt problem är nog chokladbehovet som inte kan stillas, som det verkar.
Citera
2020-12-28, 19:28
Medlem
Citat:
Jag tror du har rätt. Jag har varit inne på den linjen men gått lite fel i min utvärdering. Jag har inte helt klart för mig om hela nässlan verkar på samma sätt som endast rötterna. Tror att rötterna påverkar hormonsystemet mer och att nässlan för övrigt är allmänt hälsosam. Forskar mer på detta liksom på en del andra indiska örter.
Tror du ska ha nässelrot extrakt
Citera
2020-12-28, 19:43
Medlem
Citat:
Tror du ska ha nässelrot extrakt

Finns inte på Life, däremot vanligt nässelextrakt. Men jag forskar vidare. Jag tror man måste vara bred eftersom olika tider i träning och hälsa kan innebära insättning av olika åtgärder.

Ämnet resveratrol är intressant för mig, finns i röda druvor och i konstigt nog jordnötter.

Ja min teori är att det är rötterna som påverkar hormonsystemet.
Citera
2020-12-28, 21:49
Medlem
Ronkhitlers avatar
Citat:
Ja håller 90% av det där. Äter mycket ägg och rött kött samt östrogen hämmande grönsaker och olivolja, kokosolja, smör. Men grejen är att kycklingar, grisar, kor, matas med soja, då får väl vi som äter kött och ägg massa östrogen eller? Har inte råd med ekologiskt kött. Känns som man inte kan helt hålla sig borta från soja, det finns ju överallt. CP - globalister som vill göra oss svaga inför framtida kriget mot dem.

Konsumtion av soja verkar dessutom även leda till paranoida vanföreställningar.
Citera
2020-12-29, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkhitler
Konsumtion av soja verkar dessutom även leda till paranoida vanföreställningar.
Ja äter ingen soja. Bara ägg, massa kött, grönsaker, havregryn, varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in