• 1
  • 2
2020-12-23, 17:13
Medlem
Är nästan 50, började träna i mars.. styrketräning. Inga synliga resultat alls. ..Kör oftast 8-12 reps och 3 eller 4 set... Ökar vikterna lite ibland, så jag ligger på gränsen till vad jag klarar.
Försöker köra så mkt jag kan med fria vikter så jag får balans och koordination på köpet.
Kan bara säga att jag blivit mkt starkare än förut och vardagen känns lättare. Det är väl inte fel direkt. Tränar 3 ggr i veckan ungefär. ..
Är steroider skadligt om man är så gammal? Kan det va testosteronbrist som gör att man bara blir starkare utan att få större muskler? Tar det mkt längre tid för mig än någon som är 20 t ex?
Tänkte se ut ungefär såhär om ca 20 år, sen kan jag gifta mig med en 20åring i thailand.
Men främst vill jag orka med mitt jobb tills jag går i pension och inte bli sjukpensionär. Anledningen till att jag började träna va att jag kände mig som en 90-åring varje dag, och bara ville gå i pension, trots att jag inte är så gammal än..

Bör man kolla upp testosteron-nivåer om inget händer när man tränar ?

55 år kines:
https://i.imgur.com/wWwqZMo.jpg
66 år arab:
https://i.ytimg.com/vi/Hj8XWG-1bH0/maxresdefault.jpg
Citera
2020-12-23, 17:23
Medlem
Turist i tidens avatar
Något händer uppenbarligen eftersom du har blivit mycket starkare.
Citera
2020-12-23, 17:24
Medlem
Lagunerss avatar
Det är ju bra om du beskriver din bakgrund lite om man ska kunna hjälpa dig på bästa sätt, Det skulle underlätta om man kände till träningsbakgrund/gymvana, Kostvanor, sömnmängd, hur träningsprogrammet ser ut.

Om du har testosteronbrist så är nog det sämre för hälsan jämfört mot att tillföra en normal mängd syntetiskt testosterone, givetvis under uppsikt av en läkare. Däremot att på eget initiativ börja laborera med diverse steroid-preparat kan troligen ha negativ inverkan på hälsan på lång och kort sikt.
Citera
2020-12-23, 18:47
Medlem
Du har tränat i 9 månader vilket ju inte är så mycket. Ha tålamod och tänk att du ska träna resten av ditt liv. Satsa på att lära dig mer om träning, kost och återhämtning. Du har långt kvar innan du stöter på din genetiska gräns så vänta med TRT om det nu bara handlar om träningsresultat.
Citera
2020-12-23, 19:09
Medlem
goofers avatar
Jag skulle nog säga att nästan alla 50åringar lider av testosteronbrist!

Men hur fungerar din libido? Har du full potens fortfarande, för om du har bra potens och förmåga ska du inte in i steroidträsket (än).

Att du ska kunna bygga någon större volym på musklerna som 50 åring kan du glömma om du inte tänker dopa dig.
Du blir starkare av träningen och mår bättre, va nöjd så!

Den stora risken med steroider i din ålder är att efter en kur så kommer din egen produktion inte igång igen, då får du fortsätta injicera olagliga steroider resten av livet.

Så funkar soldaten som han ska skit i allt vad steroider heter.

Känner du av att soldaten är vek gå och testa dig och ta ett blodprov, sen kan du ju fundera på om testosteron är värt att prova.

De gubbarna du länkar till har brukat mycket steroider i många år, inget du ska jämföra dig med.

Kör hårt!
Citera
2020-12-23, 20:26
Medlem
vemsfels avatar
Personerna i dina länkar är långtidsbrukare av AAS och bild retuscherade. Ett gott mål att sikta mot, men tro inte att du kan bli så om du inte ”trycker” så.
Citera
2020-12-24, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Personerna i dina länkar är långtidsbrukare av AAS och bild retuscherade. Ett gott mål att sikta mot, men tro inte att du kan bli så om du inte ”trycker” så.

Biverkningar av AAS
Akne, aggressivitet, avstannad längdtillväxt hos ungdomar, beroende, blodfettförändringar,
ökad risk för blodpropp, depression, förändringar i levern, förändringar i njurarna,
hjärtbesvär, håravfall, högt blodtryck, maniska tillstånd, minskad eller ingen sexlust, oro,
panikångest, psykos, striae (hudbristningar), sömnstörningar, vanföreställningar,
vätskeansamling i kroppen.
Specifika biverkningar för män
Bröstkörtelförstoring, potensproblem, testikelförtvining, testikelsmärta, försämrad
spermaproduktion och risk för sterilitet, prostataförstoring, nedreglering av den egna
könshormonproduktionen, ökade östrogennivåer.
https://www.vaccineraklubben.se/glob...kta-om-aas.pdf

Jag står nog över .. visste inte att så mkt skit kan hända.
Citera
2020-12-24, 04:21
Medlem
Man blir ju pumpad av att träna. Tjejer tycker det lagret är perfekt. Bodybuilders går inte hem hos tjejer. De killarna du länkar är för stora det ser bara dumt ut. Säg att du går upp 3 cm på armarna t.ex. fyller armarna med lite vatten efter två veckors träning. Det räcker.
Citera
2020-12-24, 06:22
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Är nästan 50, började träna i mars.. styrketräning. Inga synliga resultat alls. ..Kör oftast 8-12 reps och 3 eller 4 set... Ökar vikterna lite ibland, så jag ligger på gränsen till vad jag klarar.
Försöker köra så mkt jag kan med fria vikter så jag får balans och koordination på köpet.
Kan bara säga att jag blivit mkt starkare än förut och vardagen känns lättare. Det är väl inte fel direkt. Tränar 3 ggr i veckan ungefär. ..
Är steroider skadligt om man är så gammal? Kan det va testosteronbrist som gör att man bara blir starkare utan att få större muskler? Tar det mkt längre tid för mig än någon som är 20 t ex?
Tänkte se ut ungefär såhär om ca 20 år, sen kan jag gifta mig med en 20åring i thailand.
Men främst vill jag orka med mitt jobb tills jag går i pension och inte bli sjukpensionär. Anledningen till att jag började träna va att jag kände mig som en 90-åring varje dag, och bara ville gå i pension, trots att jag inte är så gammal än..

55 år kines:
66 år arab:

Du kommer nog långt med att jobba på med din träning och kost. Innan dess så är det dumt att söka efter ursäkter, blir en ond spiral bara.
Citera
2020-12-24, 15:33
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntorycat
Man blir ju pumpad av att träna. Tjejer tycker det lagret är perfekt. Bodybuilders går inte hem hos tjejer. De killarna du länkar är för stora det ser bara dumt ut. Säg att du går upp 3 cm på armarna t.ex. fyller armarna med lite vatten efter två veckors träning. Det räcker.

Hur fyller jag mina armar med vatten? Kommer de att växa 3 cm då?

Det här va nytt för mig och låter spännande.

Jag har lyckats lägga på två cm på armarna sista 2.5 åren med åretrunt bruk av aas, nu 43cm opumpade.

Dela med dig av hur jag med hjälp av vatten får 3 cm till tack!
Citera
2020-12-24, 22:15
Medlem
Innominatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet

55 år kines:
66 år arab:
Du skriver att du blivit mycket starkare. Det är ju utmärkt. Du har lärt dig teknik och att handskas med vikter. 9 månader är inte länge. Inte ens en 20 åring förändras särskilt mycket på 9 månaders deciplinerad träning. Om några år kommer du se skillnad. Om du äter vettigt och tränar lagom hårt. Och framförallt förebygger framtida led- och ryggproblem.

Kombinera gärna med nån annan träningsform ibland. Det blir trist i längden att bara nöta på gymmet år efter år, decennium efter decennium.
Citera
2020-12-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hur fyller jag mina armar med vatten? Kommer de att växa 3 cm då?

Det här va nytt för mig och låter spännande.

Jag har lyckats lägga på två cm på armarna sista 2.5 åren med åretrunt bruk av aas, nu 43cm opumpade.

Dela med dig av hur jag med hjälp av vatten får 3 cm till tack!
Vissa kan få synligt större muskler av Kreatin.. Det binder väl mkt vatten i musklerna .. Såg tydlig skillnad på mina armar efter nån månad .. dom blev som tandpetare igen när jag slutade.. .. tyvärr får många migrän av den skiten .. bl a jag. ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in