2020-12-24, 19:38
Medlem
Hujans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staniola
Och ännu värre med de östrogenstinna "hästsvansarna", den del äldre poliser kan vara ganska hjälpsamma faktiskt. De enda som agerar akut, utöver ambulans.

Jag sökte efter din källa, inte en extra förklaring från ditt håll
Citera
2020-12-24, 19:39
Medlem
Bra gjort av polisen!
Jag önskar ni fortsätter så.
Citera
2020-12-24, 19:56
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Var det en svennebanan?
Citera
2020-12-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hujan
Jag sökte efter din källa, inte en extra förklaring från ditt håll
Jag beklagar att önskvärt svar ej levererats, men anser mig vara en ganska bra källa, enligt min egen privata statistik, som boende i Eksjö.
Citera
2020-12-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Om det är Vallåkrafallet du menar så sköt han ihjäl två pundarbröder som försökte tränga sig in, troliga orsaken att han dömdes var att han efter första skottet som tog första pundaren, riktade geväret mot den andra som då flydde platsen, skott i ryggen är inte sjävförsvar. Dock tycker jag rätten och lagen borde ändras så man kan skjuta ner de även när de är på flyende fot.

Polisen har större befogenheter än vanliga svenssons, och sanerade här! Jag tycker det skjuts för lite!

Självklart man döms om man skjuter en flyende i ryggen. Är aldrig självförsvar.
Citera
2020-12-24, 20:44
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Attackerad? Haha trams.
Han har väl höjt näven mot snuten så fegisen drog fram pickadollen o avrättade honom. Snuten kommer garanterat frias, så brukar det bli i detta landet.

Jag som betalar snutens lön kräver att snuten kan hantera en trängs situation. Idag ska man anställa allt annat än duktiga och vältränade män så att snuten skjuter hej vilt får vi vänja oss vid
Håller med, snuten blir bara fegare o fegare, skjuter helt vilt vid minsta stress. Var det verkligen inbrott eller bara fönsterkrossning?
Citera
2020-12-24, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.C.N
Är det en Zoomalier som skjutits så tar jag det som en tidig julklapp, underbart om det stämmer.
Skulle det vara en somalier som fått sätta livet till så är risken stor att det blir en upptrappning riktat mot polisen.
Senast redigerad av x2016 2020-12-24 kl. 21:21.
Citera
2020-12-24, 21:12
Medlem
Dr.Brauns avatar
Polisen var i en trängd situation och matades med batongslag mot huvudet av inbrottstjuven. Därav nödeld av polisen.
Citera
2020-12-24, 21:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Polisen var i en trängd situation och matades med batongslag mot huvudet av inbrottstjuven. Därav nödeld av polisen.

Var det polisens batong som tjuven slog med?
Citera
2020-12-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Polisen i Eksjö är inget annat än hormonstinna maktmissbrukande män i 30-årsåldern, de har fått flera anmälningar på sig till olika instanser.
Smålänska Höglandet vimlar av nya kvinnliga poliser ser det dagligen.
Citera
2020-12-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun

Ja, det verkar som om inbrottstjuven gick till attack mot poliserna.

"I samband med att tjuven skulle gripas uppstod en situation där en av poliserna drog sitt tjänstevapen och sköt verkanseld.

Då uppstod ett våldsamt tumult, varpå en polis avlossade fler än ett skott, säger Jonas Lindell, chef lokalpolisområde Höglandet, till Aftonbladet."

Om polisen skjuter ett varningsskott och tjuven ändå rusar mot polisen så är det ingen snack. Poliserna har rätt att skjuta i en trängd situation. Tjuven får skylla sig själv.
Citera
2020-12-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Var det en svennebanan?
Smålands Dagblad mörklägger det mesta håll alltid koll på Höglandsnytt där kan det alltid läcka ut intressant information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in