• 9
  • 10
2021-08-21, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Rekommenderar AMC Entertainment. Bolaget äger biografer runt om i världen, bland annat Filmstaden i Sverige. Händer inte mycket nu när i princip allting är stängt, men inköp på $2 så finns det stor tillväxt potential kommande 12 månaderna. Framförallt när restriktionerna släpps och filmbolagen kommer slåss om att få visa sina filmer på bio. Det mesta från 2020 kommer visas på bio 2021, så storfilmerna kommer lösa av varandra (Black Widow, A Quiet Place, Fast and Furious, Top Gun, Free Guy mfl).

När Tenet hade premiär i augusti gick det från $4 till $7 på 1 vecka, så vore konstigt om värdet inte gick tillbaka till åtminstone $20 i år, möjligtvis $30.
Från 15 januari, inga Gamestop nivåer men det är 1000% ökning sedan tipset Tradeat den olika tillfällen och gjort 400% vinst, samt 80% vinst, nu sitter jag tung sedan 12 dollar och inväntar ännu en gamma squeeze innan den oundvikliga short squeezen. Tror dock det kommer ta till 2022, och inga restriktioner innan det sker. Misstänker också att vi kommer besöka $20 under hösten/vintern ifall Delta-varianten gör regeringarna bajsnödig. Blankarna har ännu inte täckt, så sitter lång tills jag går ner i graven eller kommer ut som miljonär. Girig vinner alltid! Visst var det så?

Ännu tips är:
Samhälls Byggnadsbo: En otrolig fin aktie som man bör ha i sin långtidsportfölj, köp och ladda på varje månad.

Eurosea (ESEA): Sjöfartstransport, med tanke på den ökade mängden av sjöfart när världen öppnar upp är detta är givet val. Jag har kikat på den sedan 1 mars (då 7 dollar) och sett den rida upp till 26, nu börjar den konsolidera och ser ut som ingångsläge. Jag avvaktar dock köp ifall oron för vaccinering och delta ökar, tror man kan få sig ett riktigt kap här.

Ett wild card för gamblarna: Support.com (SPRT), folk pratar short squeeze (blankad till 60%). Det pratas kryptoplattform och sammanslagning med annat företaget, inte läst på speciellt mycket för att kunna ge mer info än så.
Citera
2021-08-21, 08:40
Medlem
Forbes nämner AAC Clyde positivt.
Denna har inte flugit ännu..
Håller fan tummarna marknaden hittar denna snart
Fick order om 160 miljoner i juni lol. Orderbok för året är 300 miljoner och kassa på ca 100 miljoner förra rapport.
Ovzon värder as 6 x higher
Gomspace 2x

Det är också så att AAC Erbjuder space data as a service som ensamt i världen
Denna resa är öppet mål.
Man ska bara nå första 100% upp sen tror jag det tar riktigt fart

A new kind of space race is in full thrust right now. Just not the one you think.

It doesn't involve billionaires pioneering next-frontier tourism; rather, it’s a furious scramble of established players and startups looking to push the boundaries of “space logistics.”

A few years earlier, in a less heralded move, NASA tapped Houston-based Intuitive Machines to build Nova-C, a lunar landing craft. To power it, Intuitive Machines enlisted AAC Clyde Space AB (AAC:FN Stockholm), a leading provider of satellite-related components and services.

Based in Sweden, AAC Clyde Space just this past May formally teamed up with the UK affiliate of Japan-based Astroscale, a privately held pioneer in satellite servicing and space debris removal. Now their adventure co-engineering a service craft that in one mission can remove multiple pieces of debris from high-traffic fly zones in Low Earth Orbit certainly won’t get the kind of attention as, say, three billionaires competing to commercialize human space travel.

https://www.forbes.com/sites/richbla...repair-robots/

2021-08-21, 13:35
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Du får dubbelkolla siffrorna. Åtminstone Irisity och Cloetta är rejält fel.
Tack. Cloetta blev fel ja.

> 10%: Cloetta

Irisity stämmer dock. Kanske skulle lagt till att jag tog stängningskurserna 19/8. Irisity hoppade upp rejält dagen efter.
Citera
2021-08-21, 13:36
Medlem
blackrock å vanguard i vanlig ordning
Citera
2021-08-21, 23:14
Medlem
Vad för tips har ni på tråkiga, säkra aktier nu när t. ex. Investor harvar?
Citera
2021-08-21, 23:37
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Vad för tips har ni på tråkiga, säkra aktier nu när t. ex. Investor harvar?

Detta kommer låta troll men

Free2move Holding

Kom med motargument så ska jag ge dig svar jag lovar
Citera
2021-12-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Telia och Cloetta är 2 av fjolårets förlorare som borde studsa tillbaka.

Saxlund nämndes flertalet gånger i fjolårets tråd, tror uppgången kommer i år istället.

Drillcon och Shortcut Media är 2 bolag som nyligen vunnit fina kontrakt, jag tror på bra utveckling i år.

Annars är väl bästa rekommendationen att vara försiktig med att följa råden i dessa trådar.
Var ett flertal usla tips i fjolårets tråd, t.ex. Quickbit.

Nej, det här var inget vidare. Avkastningen blev ungefär 0-30% på mina tips (inklusive utdelning).
Den avslutande rekommendationen var annars klockren.

Av tipsen i tråden äger jag annars flera bolag.
Både vinnare (Skistar och Irisity) och förlorare (Azelio och Climeon).

Bästa bolaget för året blev Kentima med +131,48%.

För nästa års tips finns det redan en tråd.
https://www.flashback.org/t3380365
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in