2020-12-18, 16:23
Medlem
SanktPeters avatar
Hiss.
Det är en mindre förpackning med mindre luft. Och den har längre bäst före-datum.
Citera
2020-12-18, 16:26
Medlem
Fritzholms avatar
Det vore ju toppen om det gick att klämma ut ett gäng pannbiffar direkt ur en tub ner i pannan. Svårt att pastörisera köttfärsen i tuben så att den håller längre än vanlig färs utan att den blir kokt i tuben.
Jag förstår att tråden syftar på en plastkorvsförpackning vilket jag är för men jag tar alla chanser att prata om tuber jag får.
Citera
2020-12-18, 16:38
Avslutad
Har inte testat. Ser inte varför det nödvändigtvis skulle vara sämre.

Citat:
Ursprungligen postat av JosefMengele
Lite roligt att två av tre anmärker på ordvalet i stället för att svara på frågeställningen. Kom igen, tub/rulle whatever alla vet vad som menas.
I just det här fallet tycker jag faktiskt det är en relevant anmärkning. Jag missförstod innan jag läste twigdolls svar.
Citera
2020-12-18, 16:41
Medlem
JosefMengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanktPeter
Hiss.
Det är en mindre förpackning med mindre luft. Och den har längre bäst före-datum.
Långt bäst före är en fördel hos mig också.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Stod det Irland/John’s Selection på etiketten har du köpt fettfärs kompis!
Varför så dryg KOMPIS?

Vem tror du att du imponerar på? Du är en messerschmitt antar jag. Så gråt vidare framför din datorskärm 😄
Senast redigerad av JosefMengele 2020-12-18 kl. 16:43.
Citera
2020-12-18, 16:46
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Förpackningens form påverkar väl inte hur köttfärsen smakar, men möjligen hållbarheten.

Min köttfärs åker direkt från kvarnen ner i platta vacuumpåsar, och den smakar utmärkt.
Citera
2020-12-18, 17:03
Medlem
Rent spontant känns det ju inte lika aptitligt, men smakar det lika bra som annars finns det väl egentligen ingen nackdel.
Citera
2020-12-18, 17:29
Medlem
Helt kass, omöjligt att göra köttfärssås utan stora klumpar.
Citera
2020-12-18, 17:33
Medlem
EulersIdentitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Köper numera enbart blandfärs på tub hos Coop då den är överlägset godast... Fått bäst i test med enligt Coop. Har inte kollat om det stämmer men efter att testat en gång köper jag aldrig mer typ icas i förpackning,,, står att det är från svensk kött. Sen om det stämmer vet ja ej.men står inte Irland, Danmark osv. Iallafall

Coops färs har fått bäst i test enligt Coop, låter strålande! Jag kan bara inflika att blandfärs är galet underskattat, köper det 9 gånger av 10 själv.
Citera
2020-12-18, 17:46
Medlem
Vad det gnälls om fetthalten, animaliskt fett är gott. Testa en hamburgare på magert kött, du kan lika gärna tugga på en skosula.
Citera
2020-12-18, 18:11
Medlem
Dessa tuber lär ju vara packade av en maskin så de borde vara mer hygieniska och kvalitetssäkrade på en fabrik, än de typiska handpackade färserna malda i butik (som troligen innehåller "hänt i förra veckan")
Citera
2020-12-18, 18:20
Medlem
JosefMengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Rent spontant känns det ju inte lika aptitligt, men smakar det lika bra som annars finns det väl egentligen ingen nackdel.
Precis så känner jag också. Hade spanat in korvarna ett par månader innan jag äntligen slog till idag. Kunde inte stå emot priset snål som man är. 20kr / 500gr nötfärs är bra. Känns inte alls lika fräscht, men förmodligen är det en vanesak? Bryr man sig egentligen om smak och konsistens är densamma??
Citera
2020-12-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosefMengele
Precis så känner jag också. Hade spanat in korvarna ett par månader innan jag äntligen slog till idag. Kunde inte stå emot priset snål som man är. 20kr / 500gr nötfärs är bra. Känns inte alls lika fräscht, men förmodligen är det en vanesak? Bryr man sig egentligen om smak och konsistens är densamma??
Ja, det är ju urbilligt. Jag brukar köpa blandfärs och den kostar nog åtminstone 50kr/500gr.
Då köper jag visserligen den där färsen från gotland, inbillar väl mig att den är godare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in