• 4
  • 5
2020-12-21, 13:36
Medlem
JosefMengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Ja varför inte, korvburgare, korvbiffar, korvlasagne
Smart, det hade jag inte tänkt på. Är man lite försiktig så kanske den går. Måste testas nästa gång.
Citera
2020-12-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men det har ju mycket stor betydelse för butiken om livsmedel har 2 dagar längre hållbarhet!

För butiken ja. Men jag fick intrycket att de personer som tyckte att längre hållbarhet är en fördel, att det är privatpersoner som köper hem köttfärsen. Att de baserar sin åsikt på vad de faktiskt köper hem. Inte vad butikspersonal tycker.

För mig personligen, som kund, har det i alla fall ingen fördel. För jag fryser in den köttfärs som jag inte kommer att tillaga samma dag som jag köper den, eller senast dagen därpå. Så det gör liksom ingen skillnad för mig.
Senast redigerad av Amberfly 2020-12-21 kl. 14:28.
Citera
2020-12-22, 14:32
Medlem
JosefMengeles avatar
Köpte två tuber idag igen. Hur man än vrider och vänder på det så är det svårslaget med 20kr för 500g nötfärs.

Kanske blir att testa att steka skivor som nån tipsade om högre upp. Gissar att det lär bli torrt och gå sönder men men..
Citera
2021-01-20, 14:11
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Funkar bra till tacos
Citera
2021-01-20, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Funkar bra till tacos

Och till precis allt annat man använder köttfärs till.
Citera
2021-01-20, 15:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefMengele
Köpte två tuber idag igen. Hur man än vrider och vänder på det så är det svårslaget med 20kr för 500g nötfärs.

Kanske blir att testa att steka skivor som nån tipsade om högre upp. Gissar att det lär bli torrt och gå sönder men men..

Bör fungera ganska bra om man vill testa att göra kebabstruímlor av det. Frys in i någon timme, ta ut och hyvla med en osthyvel eller vass kniv. Stek eller värm på med lite kryddor.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in